LC-Power LC8750II V2.2 vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
ik zit nu al een tijdje met het probleem als ik meerdere versies van een programma laat lopen dat de programma's vastlopen en zich opnieuw proberen op te starten en dat dan de computer crashed. het probleem leek te beginnen nadat ik een keer de computer van binnen schoonblaasde.

ik heb al vele dingen geprobeerd voor een leek zoals ik om het probleem te vinden, de temperatuur en RPM's zijn gemeten, WhoCrashed geinstalleerd maar de computer maakt geen crashdump aan (wat mij het gevoel geeft dat het probleem bij de hardware light) het programma opnieuw geinstalleerd etc etc etc. ik heb al hulp ontvangen op het CI forum. er is nu een idee dat het probleem bij de voeding kan liggen, wat een LC-Power LC8750II V2.2 voeding is.

omdat ik een leek ben heb ik zelf de computer niet in elkaar gezet, de computer heb ik gekocht bij een winkel die zelf computers in elkaar zet, en omdat ik er niet veel van af weet maar wel een paar dingen had die ik wel graag wou heb ik deze computer gekozen. hier is wat informatie dat toendertijd bij de specificaties van de computer stond vermeld.

THERMALTAKE ARMOR+ MX ATX BEHUIZING
750W ULTRA SILENT VOEDING, BLUE LED, 140MM FAN, MODULAR CABLE MANAGMENT
INTEL CORE i7 930 2.8GHZ/8192 KB CACHE
60GB SSD OCZ VERTEX 2 EXTENDED 2.5 SATA, LEZEN 285MB, SCHRIJVEN 275MB
1500GB HARDESCHIJF SATA II 64MB
MOEDERBORD GIGABYTE X58A-UD3R SOCKET 1366, 10 X USB 3.0 SUPER SPEED, 1 X IEEE 1394, SATA 3.0 (4X SPEED VIA RAID 0)
12288 MB DDR3 1333MHZ GEHEUGEN TAKE MS
NVIDIA GEFORCE GTX460 GAINWARD 2048MB DDR5 PCI EXPRESS VIDEOKAART, DIRECTX 11, 3D VISION SURROUD, HDMI/DVI, HDCP, SLI, CUDA, PHYSX
DVDRW 22X DUAL LAYER
NETWERKKAART 10/100/1000
7.1 GELUID ONBOARD DOLBY HOME THEATRE

nu is eigenlijk mijn vraag kan deze voeding het probleem geven dat mijn computer opnieuw opstart als ik meerdere versies van een bepaald programma laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
LC-Power lijkt mij een of ander goedkoop B merk en ondanks dat er 750 watt op staat kan ie dat nooit continu leveren en is het vaak zo dat die B merken alleen maximale waardes erop zetten. Kortom kan het heel goed zijn inderdaad dat je voeding het niet trekt en dan krijg je zulk soort vreemde dingen.

In principe zou je met dit systeem kunnen volstaan met bijvoorbeeld een Corsair voeding van pak weg 650 watt en dan heb je wel een A merk voeding, dus ik raad je aan om terug te gaan naar de zaak en de voeding voor een A merk voeding te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:31
Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:52:
LC-Power lijkt mij een of ander goedkoop B merk en ondanks dat er 750 watt op staat kan ie dat nooit continu leveren en is het vaak zo dat die B merken alleen maximale waardes erop zetten. Kortom kan het heel goed zijn inderdaad dat je voeding het niet trekt en dan krijg je zulk soort vreemde dingen.

In principe zou je met dit systeem kunnen volstaan met bijvoorbeeld een Corsair voeding van pak weg 650 watt en dan heb je wel een A merk voeding, dus ik raad je aan om terug te gaan naar de zaak en de voeding voor een A merk voeding te laten vervangen.
Zelfs dat is al zware overkill een goede 500 watt voeding is al ruim voldoende. :)

@TS

Als je dit systeem zo bij een winkel hebt gekocht dan zou ik toch echt aanvraag doen op je garantie, aangezien het systeem gewoon normaal zou moeten functioneren zoals het geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
fijn om reacties te hebben gekregen, ik wou graag duidelijkheid willen hebben of de voeding inderdaad de crashes kan veroorzaken. jammer genoeg is de computerzaak waar ik de computer kocht te ver om op en neer te rijden, en ik vind het niet erg om wat geld uit te geven aan teminste een fatsoenlijke voeding, het is tenslote mijn eigen schuld geweest dat ik de computer met zo'n B merk voeding heb gekocht.

trouwens nog een vraag die ik graag zou willen stellen over de voeding als jullie het niet erg vinden. een tijdje terug heb ik de computer van binnen proberen uit te blazen met een lucht compressor. het was wel mijn eerste keer dat ik zoiets deed, maar ik heb natuurlijk handjes weg gehouden en de lucht compressor op een hele lage stand gezet. na die tijd begon mijn computer crashes te krijgen, zou door het schoonblazen van de computer de problemen met de voeding kunnen hebben veroorzaakt of zou het toeval kunnen zijn?

voor het geval dat je nu zou denken "ja, daar heb je het al, schoongeblazen" dan moet ik er wel bij melden dat alle fans nog gewoon draaien en dat de tempreraturen en RPM normaal zijn, dus er is zover ik weet niks mis met de temperatuur van de computer. om dat op een manier te bewijzen had ik na een crash een screenshot genomen van Speedfan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PAuAs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Je moet wel altijd erop letten dat wanneer je de pc gaat schoonblazen met de compressor ( wat trouwens prima is en nooit met een stofzuiger eraan gaan ) dat je de fanbladen bij het schoonblazen stil houd. Een fan kan namelijk wanneer jij hem schoonblaast naar een veel hoger toerental gaan en daardoor stroom gaan opwekken.

Overigens Speedfan is nou niet direct het ideale programma om je temperaturen te bekijken want Speedfan zit nogal vaak er naast en raad ik je bv Aida van Everest eerder aan. Net als die voltages wat je ziet ligt er deels wel aan dat Speedfan niet met bepaalde sensoren om kan gaan want 2.69 volt kan eigenlijk niet.

Zelfs wanneer je een echte slechte en onstabiele voeding hebt dan werkt je pc simpelweg niet met een voltage van 2.69 V op de 12 V lijn dus dat kan je negeren. Normaal gesproken word zo rond de 5 a 10% aangehouden wat de 12 V lijn mag afwijken waarbij hoe minder, hoe beter natuurlijk altijd geld.

Ik weet trouwens niet of dit idle temperaturen van je cpu zijn maar als dit zo is dan raad ik je aan ook eens de cpu koeler eraf te halen en nieuwe koelpasta aan te brengen. Of wanneer je nog de stockkoeler gebruikt om eens naar een redelijke aftermarketkoeler te gaan kijken want de temperaturen zijn ietwat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:31
Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:59:
Je moet wel altijd erop letten dat wanneer je de pc gaat schoonblazen met de compressor ( wat trouwens prima is en nooit met een stofzuiger eraan gaan ) dat je de fanbladen bij het schoonblazen stil houd. Een fan kan namelijk wanneer jij hem schoonblaast naar een veel hoger toerental gaan en daardoor stroom gaan opwekken.

Overigens Speedfan is nou niet direct het ideale programma om je temperaturen te bekijken want Speedfan zit nogal vaak er naast en raad ik je bv Aida van Everest eerder aan. Net als die voltages wat je ziet ligt er deels wel aan dat Speedfan niet met bepaalde sensoren om kan gaan want 2.69 volt kan eigenlijk niet.

Zelfs wanneer je een echte slechte en onstabiele voeding hebt dan werkt je pc simpelweg niet met een voltage van 2.69 V op de 12 V lijn dus dat kan je negeren. Normaal gesproken word zo rond de 5 a 10% aangehouden wat de 12 V lijn mag afwijken waarbij hoe minder, hoe beter natuurlijk altijd geld.

Ik weet trouwens niet of dit idle temperaturen van je cpu zijn maar als dit zo is dan raad ik je aan ook eens de cpu koeler eraf te halen en nieuwe koelpasta aan te brengen. Of wanneer je nog de stockkoeler gebruikt om eens naar een redelijke aftermarketkoeler te gaan kijken want de temperaturen zijn ietwat hoog.
Voltages uitlezen werkt met geen enkele software oplossing goed, dit gaat alleen door het echt zelf te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:59:

ik ben zelf echt een leek met dit dus ik had eerst SensorView geinstalleerd wat ik had gevonden met googlen, daarna was HWMonitor mijn aangeraden dus had ik die ook geinstalleerd, de data daarvan was

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vSyBA.png
(met 4 versies van een programma lopende)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zTEkl.png
(met 5 versies van een programma lopende)

en ik moet erbij vermelden dat bijde screenshots van de programma's zijn gemaakt terwijl ik meerdere versies van een programma had lopen met nog een aantal andere programma's
om een beetje een voorbeeld te geven van hoe hard de computer moest werken...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZAry6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 17:11

KneoK

Not in a million lightyears

Yusunoha schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

ik ben zelf echt een leek met dit dus ik had eerst SensorView geinstalleerd wat ik had gevonden met googlen, daarna was HWMonitor mijn aangeraden dus had ik die ook geinstalleerd, de data daarvan was

[afbeelding]
(met 4 versies van een programma lopende)

[afbeelding]

en ik moet erbij vermelden dat bijde screenshots van de programma's zijn gemaakt terwijl ik meerdere versies van een programma had lopen met nog een aantal andere programma's
om een beetje een voorbeeld te geven van hoe hard de computer moest werken...

[afbeelding]
Je processor wordt wat aan de warme kant, maar je zit nog lang niet aan het limiet. De voedingswaardes, met name de +12V lijn, zijn echter redelijk schrikbarend. Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar deze gegevens zijn, dat kun je eigenlijk alleen met een multimeter goed meten maar een maximale waarde van net onder de 10V en een flinke dip naar iets meer dan 7V is ruim buiten de marge die aangehouden wordt voor een betrouwbare werking. De minimale waarde van 1,66V die houden we maar even op een meetfout, als je daadwerkelijk zo'n dip zou hebben gehad dan was je pc met zekerheid uitgevallen. Het kan dus heel goed zijn dat je voeding de problemen veroorzaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 21-10-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
KneoK schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:30:
[...]

Je processor wordt wat aan de warme kant, maar je zit nog lang niet aan het limiet. De voedingswaardes, met name de +12V lijn, zijn echter redelijk schrikbarend. Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar deze gegevens zijn, dat kun je eigenlijk alleen met een multimeter goed meten maar een maximale waarde van net onder de 10V en een flinke dip naar iets meer dan 7V is ruim buiten de marge die aangehouden wordt voor een betrouwbare werking. De minimale waarde van 1,66V die houden we maar even op een meetfout, als je daadwerkelijk zo'n dip zou hebben gehad dan was je pc met zekerheid uitgevallen. Het kan dus heel goed zijn dat je voeding de problemen veroorzaakt.
bedankt voor de informatie, nu kan ik teminste met zekerheid naar de computerwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:30:
Die waardes van +12V is een meetfout van de betreffende programma's want ik had namelijk zelfs bij Aida opeens waardes van rond 7V op de +12V lijn bij mijn Corsair HX 750. Verder had ik geen enkel probleem met mijn pc en doe wel dan regelmatig eventjes zo'n check ook i.v.m. temperaturen en dergelijke.

Na een upgrade van Aida waren deze waardes normaal dus dat ligt veel meer eraan dat die sensoren gewoon niet goed herkent worden door de betreffende programma's. Maar zondermeer is de beste manier met de multimeter en dan onder belasting meten wil je echte waardes kunnen uitlezen.

Evenzogoed is dat ook weinig zeggend want een voeding kan toch onstabiel zijn op bepaalde momenten en dan zou je al bv. de hele tijd de multimeter eraan moeten laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
ik heb er nooit echt bij nagedacht of het hieraan zou kunnen liggen vanwege de manier hoe de computer crashed, en ik weet ook niet of die site echt betrouwbaar is of niet, maar zou één van deze drivers ook het crash probleem kunnen veroorzaken?

http://driveragent.com/0/...60c17ce6aa649f8263d9a3b18

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JYtmt.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Yusunoha op 22-10-2011 17:32 ]

Pagina: 1