Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb een misschien ongebruikelijke vraag. Heb gegoogled maar nog niks gevonden.
Ik heb een HTC Sensation XE en hoorde van een collega dat als ik een USB kabel van een 3.0
zou gebruiken om hem op te laden dat dat veel sneller moet zijn. Weet iemand dat of zit ik gewoon
in het verkeerde topic te neuzen? Ik kan alleen vinden dat USB 2.0 500 M.a levert meer niet.
Over usb 3.0 kan ik daarover niks vinden. Of werkt het alleen sneller als je hem dan op een 3.0 usb aansluiting doet? Dat zou ik nog kunnen begrijpen maar dat als ik in me adapter een usb 3.0 kabel doe
dat hij dan sneller oplaad lijkt mij niet echt. Of er zou meer koper ofzo in moeten zitten.. Iemand een antwoord op deze vraag? Alvast bedankt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Maakt niets uit :)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Laden gaat sowiezo niet sneller... ik geloof dat USB 3 ook maximaal 500ma kan leveren, onafhankelijk van de kabel. Een normale adapter levert vaak meer, daarom duurt het laden via USB vaak langer.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
500mA for a USB 2.0 device and 900mA for a USB 3.0 device
Maar ja de HTC Sensation XE is usb 2.0 dus gaat niet werken nie...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@djexplo: mooi om te weten! Weer wat geleerd vandaag :D

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 16:23
djexplo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Maar ja de HTC Sensation XE is usb 2.0 dus gaat niet werken nie...
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de capaciteit van de voeding door het protocol bepaald wordt.
Een usb3 aansluiting kan 900mA leveren als hem dat gevraagd wordt, door welk apparaat dan ook.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 11:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het maakt toch niet uit of een aparaat usb 2 of 3 is voor het opladen. Het gaat er toch om hoeveel A er uit de voeding kan worden gehaald. Mijn telefoon heeft een 1A lader en is dus ook veel sneller vol als deze aan de lader hangt dan aan de laptop die de helft maar kan leveren. Kan me dus voorstellen dan voorstellen dat je bij USB3 die 900ma levert de telefoon eerder vol hebt.

Spuit11

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Er vind wel een vorm van "signalling"plaats waardoor de lader weet of het apparaat hogere stromen benodigd.

Dit is echter niet afhankelijk van het USB 2 of 3 protocol.

A Dedicated Charging Port can supply a maximum of 1.8 A of current at 5.25 V. A portable device can draw up to 1.8 A from a Dedicated Charging Port. The Dedicated Charging Port shorts the D+ and D- pins with a resistance of at most 200 Ω. The short disables data transfer, but allows devices to detect the Dedicated Charging Port and allows very simple, high current chargers to be manufactured. The increased current (faster, 9 W charging) happens if both the host/hub and devices implement the new charging specification.

Bron: Wikipedia: USB

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hurricane schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:09:
Het maakt toch niet uit of een aparaat usb 2 of 3 is voor het opladen. Het gaat er toch om hoeveel A er uit de voeding kan worden gehaald. Mijn telefoon heeft een 1A lader en is dus ook veel sneller vol als deze aan de lader hangt dan aan de laptop die de helft maar kan leveren. Kan me dus voorstellen dan voorstellen dat je bij USB3 die 900ma levert de telefoon eerder vol hebt.

Spuit11
Het gaat er ook om of de accu zo snel bijgeladen kan worden. Niet alle accu's kunnen het aan op met 1A volgeladen te worden :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 11:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat klopt,maar dan zou hij eens naar zijn standaard lader moeten kijken en zien of deze ook meer dan de standaard 500ma levert.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mooie vraag gesteld merk ik ;) maar wat ik dus begrijp is dat het dus niks uit mag maken? Er zit dus geen verschil in als je een 2.0 kabel of een 3.0 kabel gebruikt met opladen op het netstroom. Bedankt zo wie zo voor de informatie van jullie allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33:
Heb een mooie vraag gesteld merk ik ;) maar wat ik dus begrijp is dat het dus niks uit mag maken? Er zit dus geen verschil in als je een 2.0 kabel of een 3.0 kabel gebruikt met opladen op het netstroom. Bedankt zo wie zo voor de informatie van jullie allemaal!
Gegevens adapter: input: 100-240v - 0.2a 50-60hz
Output 5v 1a

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Maakt in de meeste gevallen niets uit, sommige moederborden hebben echter een speciale utility meegeleverd die ervoor zorgt dat je de maximale stroom op een usb3 poort kan opkrikken.
Zit dus wel een kern van waarheid in maar in de meeste gevallen maakt het niets uit.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33:
bij gebruik van puur de kabel op een adapter, en niet zoals ik dacht met gebruik van een usb3 aansluiting op een PC, maakt het echt bijna niks uit.

In de praktijk zal een usb2 kabel iets dunner zijn, en dus warmer worden bij hogere stromen, maar de vraag is of dat een merkbaar/meetbaar verschil oplevert.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Mensen super bedankt voor jullie mededelingen ik weet momenteel genoeg! _/-\o_

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een zilveren USB kabel, met gouden connectoren, gesmeed door elfen in het maanlicht. Zodat de elektronen in het zuurstof arme zilver sneller van de wandcontactdoos de lithiumaccu in je smartfeun bereiken. :Y
Ja, dat maakt vast verschil. _O-

Nee, je zult geen verschil merken. :)

Mooie Plaatjes   

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 15:14
ehtweak schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:50:
Een zilveren USB kabel, met gouden connectoren, gesmeed door elfen in het maanlicht. Zodat de elektronen in het zuurstof arme zilver sneller van de wandcontactdoos de lithiumaccu in je smartfeun bereiken. :Y
Ja, dat maakt vast verschil. _O-

Nee, je zult geen verschil merken. :)
heb me kapot gelachen en de smartfeun is van kristal?
Pagina: 1