Toon posts:

Wat is de meest stille oplossing????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik kopen om mijn pc, ultra stil te krijgen, maar niet warmer dan =/- 50 graden. (het gaat om een thunderbird 1100)

Peltier?
Waterkoeling?
Cryo?
Speciale kast?
Ultra quiet fans (heb ik slechte ervaringen mee(zijn wel stil, maar voeren te weinig warmte af....)

Het geheel mag best wat kosten...

Wie heeft die gouden tip? Wie kent die ene fabrikant die die superkast maakt?

Mijn dank zal groot zijn.

Verwijderd

stilst is waterkoeling, zonder fan's ( relatief grote radiator buiten de kast toch wel een vereiste ).

Verder de pomp onderdompelen (water wordt wel iets warmer), en je hd inpakken met schuimrubber ofso. Dan kunje nog je fan van je noordbrug afslopen ( als die er al opzit natuurlijk). En een videokaart kopen zonder actieve koeling ( GF2 MX ofso )

eventueel nog aan geluidsisolatie doen, rond je cd-speler/brander, en FDD, of natuurlijk de hele kast bekleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek toch iets meer een all-in-one oplossing, m.a.w. ik wil het graag binnen de kast houden. Het beetje geluid dat er van mijn hd afkomt en van mijn videokaart fan, neem ik voor lief.

Maar waterkoeling, is dat stiller dan een fop-38 + meerdere fans voor en achter in mijn kast? Dan zou dat een oplossing kunnen zijn..

Verwijderd

Topicstarter
m.a.w. dat is wat ik nu heb....

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48
Op woensdag 21 maart 2001 13:55 schreef The Rapier het volgende:
......en je hd inpakken met schuimrubber ofso....
Daarmee moet je effe oppassen... HD's (mijn IBM in elk geval) hebben een gaatje (breather hole) om lucht toe te voeren. Ze zeggen dat ie stuk :'( gaat als je het dichtstopt..

Wat je kunt proberen om je CPU geluidloos koeler te krijgen is of ie op een lagere coreVoltage wil lopen (en stabiel blijft). Dat scheelt in de warmte -> hoef je minder lomp te koelen -> hoef je minder herrie te maken :)

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, maar mijn voorkeur gaat uit naar een manier, waarop ik de zaak in originele staat kan laten draaien.
Pagina: 1