• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:12
Ik heb een nieuw systeem besteld en deze gisteren even in elkaar gezet. Nu boot deze alleen niet. Alles gaat wel aan (alle fans volle toeren), maar ik krijg geen beeld en ook op de dr. debug blijft 00 staan.

Systeem:
ASRock z68 extreme3 gen3
Intel I5 2500k
Scythe Mugen 3
Corsair Vengeance low profile 2x4gb 1600mhz
Powercolor 6850
XFX 650 XXX edition

Ik heb geprobeerd om de videokaart uit het systeem te halen en dan te booten, maar dit geeft exact hetzelfde resultaat. Dus geen beeld en geen debug info. Vanavond even het geheugen eruit halen en kijken of ik dan wel debug info krijg. Zijn er verder nog dingen die dit kunnen veroorzaken?

erhmm.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 01:40
Multensor schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:13:
Ik heb een nieuw systeem besteld en deze gisteren even in elkaar gezet. Nu boot deze alleen niet. Alles gaat wel aan (alle fans volle toeren), maar ik krijg geen beeld en ook op de dr. debug blijft 00 staan.

Systeem:
ASRock z68 extreme3 gen3
Intel I5 2500k
Scythe Mugen 3
Corsair Vengeance low profile 2x4gb 1600mhz
Powercolor 6850
XFX 650 XXX edition

Ik heb geprobeerd om de videokaart uit het systeem te halen en dan te booten, maar dit geeft exact hetzelfde resultaat. Dus geen beeld en geen debug info. Vanavond even het geheugen eruit halen en kijken of ik dan wel debug info krijg. Zijn er verder nog dingen die dit kunnen veroorzaken?
8 pin cpu connector controleren
Geheugen controleren, geheugen wisselen van bank 1/3 naar 2/4 anders proberen met 1

En sommige beeldschermen hebben een auto modus, had mijn samsung monitor ook eens, wisselde van pc van een vga naar dvi en toen bleef die auto op vga hangen, moest ik manueel even instellen en ik had beeld.

• Multensor
De 8 pin cpu heb ik er opnieuw ingedaan en hielp niets. Het scherm heb ik ook manueel op DVI gezet en dat hielp helaas niet. Het geheugen zal ik vanavond even proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Multensor op 20-10-2011 11:06 ]

erhmm.

• Multensor
Zojuist met het geheugen wezen rommelen. Nog steeds geen vordering.

Wat misschien we handig is om hier te vermelden is dat de muis en keyboard ook geen prik krijgen(USB).

edit: zonder geheugen erin gebeurd hetzelfde. Fans gaan aan en HDD's spinnen, maar hij boot niet verder en nog steeds geen melding (00) op dr. debug display.

Ik heb maar een RMA aangemaakt voor moederbord. Ik heb van alles geprobeerd en ook met/zonder geheugen etc. Maar er verandert niets. Nu maar wachten om een werkend bord ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Multensor op 21-10-2011 09:51 ]

erhmm.