• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 22:31
Ik heb het volgende probleem:

Zodra ik de 3dkaart "aanspreek" valt mijn pc uit en na 5 seconden start die weer automatisch op.
Zo startte bijvoorbeeld Furmark niet eens, maar viel bij het activeren van de test METEEN mijn pc uit. Ik ging er van uit dat het een driver probleem was. Want zonder drivers deed de test het wel (??)

Na het niet te kunnen oplossen met oudere drivers (probleem is er nog) heb ik geformat. Nieuwe drivers geinstalleerd alles.... En nog steeds hetzelfde. Kan me niet voorstellen dat het een overheating is, want de pc valt uit ZODRA er iets grafisch getoverd moet worden.

Ik kwam er overigens achter toen mijn vriendin TheSims3 opstartte en hier (meteen bij de start al) last van had en ik later ditzelfde probleem ervaarde bij LoL. (hier is het zelfs random...)

Iemand hier ervaring mee? Misschien voeding stuk? Of toch GFX kaart?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post je bevindingen hier.

Rail Away!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
1) Verkeerde subforum
2) Te weinig info in de OP. Begin eens met het vermelden van de systeemspecificaties
3) Het is niet duidelijk wat je tot nu toe zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Het enkel updaten van de drivers is zeer beperkte eigen inzet.

• IKON
Zijn allemaal stappen die ik al gedaan heb. Kan geen probleem ontdekken, dat is juist het vreemde.

• Lumics
IKON schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:21:
[...]

Zijn allemaal stappen die ik al gedaan heb. Kan geen probleem ontdekken, dat is juist het vreemde.
Aangezien je al een verse windows install hebt gedaan is de kans klein dat het een software issue is.
Als je werkelijk die troubleshooter volgt dan kan je hardewareproblemen achterhalen/uitsluiten.
Je hebt ook onderdelen getest in een ander systeem?

* Andere videokaart in jouw systeem
* Andere voeding in jouw systeem

Nogmaals... je systeeminfo posten in de OP is best zinvol...

[ Voor 50% gewijzigd door Lumics op 20-10-2011 09:29 ]

• IKON
Systemspecs:

Intel Core2Duo E6850
4 GB Ram
Gigabyte GA-P35-DS3R moederbord
Asus HD4890 GFX card
Zalman 600 Watt voeding

Ik heb alles stofvrij en schoon gemaakt.

• IKON
Ik kan trouwens de onderdelen niet in een ander systeem testen en andersom. Heb er niet twee.

• Lumics
IKON schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:12:
Systemspecs:

Intel Core2Duo E6850
4 GB Ram
Gigabyte GA-P35-DS3R moederbord
Asus HD4890 GFX card
Zalman 600 Watt voeding

Ik heb alles stofvrij en schoon gemaakt.
Tja.. Als het een hardwareprobleem is dan kan je het alleen zoeken/vinden door onderdelen in een andere pc te testen. Nu is het giswerk. Dat staat ook stap voor stap beschreven in de troubleshooter...

[ Voor 42% gewijzigd door Lumics op 20-10-2011 20:24 ]

• IKON
CPU en RAM zijn in orde... heb beiden aan tests onderworpen en ze functioneren goed.

Moederbord piept niet, geen errors, geen lekkende Condensatoren... Dus dan blijven voeding en grafische kaart over... Probleem begint zich langzaam buiten games ook zo nu en dan voor te doen...

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
klink eerder als een kapotte voeding of grafische kaart:

- Grafische kaart word te heet en valt daarom uit (wat zijn de temperaturen van de GPU buiten grafische toepassingen?)

- Voeding is niet helemaal 100% meer en klapt er uit zodra er meer vermogen gevraagd word.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Dit is meer iets voor Videokaarten & Beeldschermen al denk ik wel dat je wat meer informatie zult moeten leveren wil je topic bestaansrecht hebben.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• IKON
Terrz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:
klink eerder als een kapotte voeding of grafische kaart:

- Grafische kaart word te heet en valt daarom uit (wat zijn de temperaturen van de GPU buiten grafische toepassingen?)

- Voeding is niet helemaal 100% meer en klapt er uit zodra er meer vermogen gevraagd word.
Ik denk dan inderdaad de onderste.
Grafische kaart komt namelijk net als in het begin niet boven de 50 graden uit buiten het gamen.
(Meestal rond 42). Bij burnin test van Furmark kwam ik op 71 graden max.

Denk dus dat die in orde is... dan moet het wel aan de voeding liggen?
Pagina: 1