Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pagina kan niet worden gevonden outlook web access

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
Beste mede tweakers,

Ik heb me een slag in de ronte gezocht maar geen geschikte oplossing kunnen vinden.
Ik zou graag vanaf waar te wereld mijn mail willen bekijken via wanip/exchange.
Ik heb poort 80 opengezet als ik nu het wanip in type kom ik wel op de interne bedrijfspagina.
maar als ik exchange er achter type zoekt de explorer een tijd en meld dan dat de pagina niet kan worden gevonden.

Intern kan ik of de naam van de server of het ipadres intypen en dan krijg ik wel een login voor de kiezen dus intern werkt het wel.
Ik heb op google gekeken maar hier vind ik niet een geschikt andwoord en op dit forum heb ik wel wat gevonden maar bied geen soulaas. misschien zie ik iets over het hoofd?

Situatie : windows 2003 sbs
exchange 2003
computer van thuis (om het te testen)
windows 7 64 bitt en internet explorer 9

Bennie

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
en als je i.p.v. exchange nou owa intypt?
Je hebt alleen poort 80 open, maar maak je gebruik van SSL? Dan moet je poort 443 ook open zetten.

Firewall??
Wat voor proxy heb je draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door barry457 op 20-10-2011 08:26 ]

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 08:52
Hoi Bennie,

Als je het WAN ip zonder /exchange benaderd krijg je wel een website te zien?
Dat betekent dus dat poort 80 al doorgemapped is naar een service. Hoogst waarschijnlijk op een andere server.

Zoals Barry al aangeeft kun je even controleren of poort 443 wel ergens op uit komt, anders kun je die misschien beter gebruiken. Gelijk een goedkoop SSL certificaatje erop en je bent in business =)

Als je dat niets vindt, kun je ook een alternatieve poort gebruiken (check dus eerst de firewall wat hier is ingesteld) of alsnog poort 443 zonder certificaat. Je krijgt dan wel beveiligingswaarschuwingen te zien, vandaar het certificaatje =)

Succes!

• benprint
Toppie toppie
Het werkt wel via https dus 443 ik krijg wel een melding van certificaat (logisch) maar het werkt
blijft raar dat hiet niet via poort 80 werkt.
Maar goed het werkt toppie bedankt jongens

Oeps waarschijnelijk iets tevroeg gejuigt.

Op een pc werkt het nu wel kan prima inloggen op een computer maar als ik nu een stap verder ga
op bijv. een htc dan krijg ik de melding verificatie mislukt Controleer gebruikersnaam en/of wachtwoord
misschien iets met het certificaat? want hier maak ik verder geen gebruik van(nog niet)

[ Voor 45% gewijzigd door benprint op 21-10-2011 08:09 ]

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 08:52
benprint schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:00:
Toppie toppie
Het werkt wel via https dus 443 ik krijg wel een melding van certificaat (logisch) maar het werkt
blijft raar dat hiet niet via poort 80 werkt.
Maar goed het werkt toppie bedankt jongens

Oeps waarschijnelijk iets tevroeg gejuigt.

Op een pc werkt het nu wel kan prima inloggen op een computer maar als ik nu een stap verder ga
op bijv. een htc dan krijg ik de melding verificatie mislukt Controleer gebruikersnaam en/of wachtwoord
misschien iets met het certificaat? want hier maak ik verder geen gebruik van(nog niet)
Het zou kunnen zijn dat de HTC er net ietsje anders mee om gaat dan je PC. Probeer je de webmail te benaderen via de HTC, of stel je daar Activesync in? Daar moet je Exchange namelijk voor configureren.

We zijn in ieder geval weer een stapje verder! =)

• benprint
IK wou dit graag regelen via activesync. Dit wil namelijk een klant gaan gebruiken. Ik heb nu een proefopstelling dus kan wel het 1 en ander proberen. ik had al wel "oma" geconfigureerd. dit las ik namelijk op het internet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

benprint schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:00:
Op het moment dat je SSL gebruikt, maak je wel degelijk gebruik van een certificaat. Probeer dat certificaat eens te installeren op je mobile phone en test dan nog eens. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1