Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:26
Ik ben op zoek naar een simpele (goedkope, lange standbytijd en laden met microUSB) quadband telefoon. Mijn oog viel op de Nokia C1-02. Nu is het mij niet duidelijk of deze nu echt quad band is of niet.

Op de Nokia site staat "Dual-band EGSM 900/1800 and 850/1900". Dus de beschrijving is dual band, maar met wel met de quadband frequenties.

Ik heb verschillende webshops en forums opgezocht, maar deze geven wisselende antwoorden of 't nu quad of dual band is.

Iemand die 't hier weet?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Dit staat er overigens bij:
Operation times may vary depending on radio access technology used, operator network configuration and usage.
Dus het lijkt te liggen aan de provider. Misschien contact opnemen met Nokia zelf?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Het ligt niet aan de provider (heel Europa heeft GSM900/1800), maar aan de regio, waar het toestel wordt verkocht, zoals ik het lees, is het n.l. gewoon dual-band GSM900/1800 of GSM850/1900. Dergelijke goedkope toestelletjes zijn meestal nog niet eens tri-band, om van quad-band maar te zwijgen.
Alleen Motorola heeft enkele eenvoudigere telefoons met quad-band in het assortiment, helaas worden in Europa momenteel alleen Motorola smartphones verkocht.
Voor een redelijk goedkope quad-band zou je naar een gebruikt toestel uit een wat hogere prijsklasse kunnen kijken, maar geen smartphone en/of touchscreen, want dan is de standby-tijd weer veel te kort.

[ Voor 7% gewijzigd door Marly op 20-10-2011 01:38 ]

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:26
Bedankt voor de duidelijkheid. Ik ga voor een 2e hands Lg GX200. Ook nog dual sim.