Toon posts:

Stock cooler AMD Phenom ii x4 965

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om mijn cpu te upgraden naar een AMD Phenom ii x4 965 BE. Ik zag een mooie aanbieding voor €100,- inclusief de stock cooler. Hiervoor heb ik een Athlon ii x2 250 gehad, waarbij ik erg tevreden was over de stock cooler. Ik vraag me alleen af of de stock cooler van de Phenom ii x 965 BE ook goed is, aangezien ik op Youtube en veel forums lees dat de stock cooler erg veel lawaai maakt en slecht koelt. Is het daarom misschien verstandiger om er een goede after market cooler op te zetten? Of valt het wel mee qua geluidsproductie en koelvermogen van de stock cooler?

Verwijderd

Ik zou zeggen test het voor jezelf, je krijgt deze er immers bij. Ik kan wel zeggen dat deze koeler stil is, maar misschien heb jij betere oren. Ik kan 50 graden idle prima vinden, jij wil misschien 25 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:54:
Ik zou zeggen test het voor jezelf, je krijgt deze er immers bij. Ik kan wel zeggen dat deze koeler stil is, maar misschien heb jij betere oren. Ik kan 50 graden idle prima vinden, jij wil misschien 25 graden.
Haha ja dat is zo, maar ik ben juist benieuwd naar de ervaringen van anderen over de stock cooler ;) Anders kan ik net zo goed gelijk een after market cooler erbij bestellen en hem er gelijk opzetten. Maar vindt het zonde van het geld als het eigenlijk niet noodzakelijk is ;)

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
Naja, een stock cooler is een stock cooler, en niets meer. Het zal je chip zo koel als nodig houden en met niet te veel geluid, maar geen overclocks, want dat kan dat ding gewoon niet aan.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 11:38
Dat is denk ik de belangrijkste afwegingen voor een andere koeler. Als je niet gaat overklokken is voldoet de stockkoeler prima.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan laat ik het wel bij de stock cooler. Ik zat alleen erg te twijfelen nadat ik een paar filmpjes had bekeken op youtube, waarbij de stock coolers erg veel lawaai maakte, zoals dit filmpje: YouTube: AMD Phenom II X4 955 - Heatsink noise.mp4

Ik zal het in iedergeval proberen met de stock cooler en indien het geluidsniveau niet acceptabel is, dan zal ik wel verder kijken naar een aftermarket cooler ;)

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 16:22
:/ open kast, wat denk je zelf?
bij de X6 zat dezelfde koeler (nu een NH-D14) en die maakte niet zo veel lawaai, voor zover ik mij herriner de NH-D14 ook niet echt storend.

Ja ik hoor het wel, maar ik heb een HAF 932 en die zijn redelijk open en het ding staat op m'n bureau :s (misschien maar eens een kijken of ik een beter tafel kan maken in inventor ??)

Verwijderd

Zoals de rest ook al zegt,stock amd koelers doen wat dat betreft prima hun werk.Koelen!Maar dan idd wel zonder OC en niet super stil.Maar het werkt prima.
Pagina: 1