Toon posts:

Mbp Mid 2010 blijft hangen tijdens opstart SL DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Van een klant heb ik hier een MBP. Deze moet een verse installatie krijgen. De originele DVD/CD's heeft de klant niet meer, maar wel een originele Snow Leopart DVD. Deze probeer ik te installeren, maar hij wil simpelweg niet opstarten vanaf deze DVD. Bij de opstart freezed hij bij het Apple logo. Ook via ethernet wil hij niet booten, dus het ligt niet aan de superdrive. De DVD wordt tevens gewoon gezien in OSX en kan er gewoon vanaf opstarten, maar ook hier bij installatie staat hij het opnieuw opstarten compleet vast. Ik heb de schijf bevoegdheden al gecontrolleerd en de schijf gecontrolleerd, geen van deze waren de oplossing.

Firewire is geen oplossing omdat ik hier geen optie heb om via firewire 800 te verbinden.

Kan iemand mij de gouden tip geven voor dit probleem?

alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Kun je met -v booten? Dan krijg je verbose mode en kun je zien waarop hij blijft hangen. Eventueel kun je dan de error hier posten als je niet verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:43:
Kun je met -v booten? Dan krijg je verbose mode en kun je zien waarop hij blijft hangen. Eventueel kun je dan de error hier posten als je niet verder komt.
Ik zal het gelijk eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft hangen op het het volgende punt:

Loading System\Library\Caches\com.apple.kext.caches\Startup\Extensions.mkext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat jouw SL dvd niet gaat werken, dat zal een 10.6.0 versie zijn ipv de 10.6.3 (dacht ik) die je nodig hebt. Jouw DVD mist simpelweg de drivers voor de nieuwere MacBook Pro's.

Eenvoudiger is het om Lion aanschaffen via de klant z'n appstore account (voor die 25 euro) en die met een USB stick er op te knallen. Of je moet een correcte DVD vinden met 10.6.3 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:20:
Ik denk dat jouw SL dvd niet gaat werken, dat zal een 10.6.0 versie zijn ipv de 10.6.3 (dacht ik) die je nodig hebt. Jouw DVD mist simpelweg de drivers voor de nieuwere MacBook Pro's.

Eenvoudiger is het om Lion aanschaffen via de klant z'n appstore account (voor die 25 euro) en die met een USB stick er op te knallen. Of je moet een correcte DVD vinden met 10.6.3 of iets dergelijks.
Ik heb beide DVD's geprobeerd, zowel de 10.6.x als de 10.6.3 versie, geen van beide start op.

Wellicht is dan idd Lion de beste optie, maar het liefst natuurlijk Snow Leopart.
Pagina: 1