[iPad 2] 'Bleeding screen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Beste tweakers,

Aangezien ik veel interesse heb in de iPad 2, ben ik wat 'weetjes' gaan zoeken op het internet. Ik zag dat sommige mensen last hebben van witte lichtvlekken aan de randen van het scherm op de iPad 2 door de smart cover van apple. Dit zou komen door de magneten die in de smart cover zitten. Hiervan heb ik een filmpje op youtube gezien. Weliswaar weet ik niet of dit ook echt door de smart cover komt. Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie hier meer over?

Alvast bedankt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 12:59
Enkel te zien als je de achtergrondverlichting hoog zet en een zwart scherm aanzet. Bij normaal gebruik totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 18:01
thomgun schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:51:
Enkel te zien als je de achtergrondverlichting hoog zet en een zwart scherm aanzet. Bij normaal gebruik totaal geen last van.
Eh, nee hoor. Het is algemeen bekend dat de eerste serie er last van heeft. Heb ook een ipad 2 van launchday en heb last van backlight bleeding. Daar hoef je de achtergrondverlichting niet eens voor op hoog te zetten. Met name bij donkere achtergronden (films, games, donkere websites) komt het naar voren aan de zijkant van het scherm. Latere series hebben er geen last meer van omdat Apple andere (lees: betere) schermen is gaan gebruiken van LG.

Moet de mijne nog steeds terugbrengen voor omruil/reparatie, maar gebruik hem dusdanig veel dat het vervelend is om hem 1 à 2 weken te missen :o

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
Zelfde als f4stf0rw4rd hier. Ik heb een iPad van het eerste uur en de bleeding is redelijk erg. Maar bij gebruik merk je er niks van. Alleen inderdaad in het donker met helderheid te hoog. Alle latere iPads die ik gezien heb, hebben het nauwelijks of niet.
De bleeding heeft trouwens niks te maken met de smartcover, maar met de manier waarop het glas zit gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ontzettend bedankt voor deze nuttige informatie. Het spijt me voor jullie die er wel last van hebben.

EDIT: Zal ik bij het aanschaffen dus géén last hebben van deze 'screen bleeding'?

[ Voor 29% gewijzigd door Montu op 19-10-2011 22:42 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik kijk op mijn Ipad 2 redelijk wat films / series en ik heb geen last van backlight bleeding. Ook niet bij donkere scene's ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door G3kko0 op 20-10-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Frodo19 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:58:
Ik kijk op mijn Ipad 2 redelijk wat films / series en ik heb eigenlijk geen last van backlight bleeding. Ook niet bij donkere scene's ofzo...
'Eigenlijk' ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Aangepast...maar what thomgun al zei. Je merkt het alleen wanneer je er echt naar gaat zoeken.
Pagina: 1