Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7] Laptop start op met Systeemherstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers.

Al enige tijd lopen we te klooien met de laptop van m'n zus. Ze zit op kamers en maakt gebruik met een netwerk van die verdieping.

Ze had regelmatig last van virussen en ik heb SpyHunter geïnstalleerd (legale versie, betaald). Deze vond keurig alle virussen en verwijderden die. De computer werkte weer normaal en snel, en had ook weer internetverbinding. Toen ze 3 dagen op haar kamer zat kreeg ze weer het zelfde probleem. Weer met SpyHunter gescand en weer alles netjes verwijderd. Dit 3 keer.

De laatste tijd hadden we er geen last meer van. Virussen bleven weg totdat ze mij smste dat haar computer niet meer wou opstarten.
Wat blijkt: wanneer ik de laptop aanzet en Windows laat, verschijnt het venster voor Systeemherstel. We hebben dit laten uitvoeren want we hadden geen andere keuze. Zonder resultaat want bij de eerst volgende keer dat we hem terug aanzette kregen we weer dat venster.

We kregen de keuze voor systeemherstel, geheugencontrole, etc. Dit hebben we uit wanhoop dan maar één voor één gedaan maar alsnog geen vorderingen.

Veilige modus helpt ook niet. Je komt sowieso in het keuzemenu voor systeemherstel.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan dit worden opgelost?

Verwijderd

Wat voor laptop is het?

Als het goed is heb je in systeemherstel een keuze om de laptop naar factory default setting te herstellen en een normaal herstel zonder data verlies, als de hard disk nooit gefomatteerd is natuurlijk.

Kijk in handleiding van de laptop hoe je dat moet doen, meestal druk je een paar keer achter elkaar op f8 om in die menu te komen, maar daar zit je al, zoals je zelf aan geeft, dus zou ik zeggen zoek verder in die menu naar fabrik default setting.

MAAR LET OP BIJ HERSTEL NAAR FACTORY DEFAULT SETTING GA JE ALLE PERSONLIJKE
DATA'S VERLIEZEN.

Normaal starten van windows krijg je dus niet?

Om de oorzaak te vinden hebben we meer info nodig, het kan aan de HDD liggen bijv.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 01:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het terug naar de Factory Default Settings.
Probleem is wel hoe ik die data eraf kan halen. Gezien een laptop een 2,5" schijf heeft ipv 3,5" kan ik hem niet even aan m'n desktop pc hangen om uit te lezen en gegevens te back up'en, of zit er dezelfde SATA aansluiting op?

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 21:24
Als de laptop een standaard 2,5inch sata schijf heeft, is het dezelfde sata aansluiting als in je pc :)

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Je moet daar echter wel mee opletten, niet iedere fabrikant is blij als ze merken dat de laptop open geweest is, om wat voor reden dan ook :)

Maar ontopic: Ik heb al vaker gezien dat laptops enkel nog systeemherstel willen doen, keertje recoveren heeft het nagenoeg altijd opgelost.

Suc7!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:26
Via een LiveCD booten naar Linux is ook nog mogelijk. Vervolgens je data naar een externe schijf kopiëren... Het maken van een backup vanaf een besmet systeem kan overigens ook een risico zijn, hopen dat je virus niet binnen de documenten zwerft maar ergens in de Windows-map...

Verwijderd

Topicstarter
@bdalenoord ik denk dat ik nog wel een Linux CD heb liggen ergens. Niet aan gedacht, thnx

Lijkt mij ook tot nu toe de beste optie gezien wat Droomygirl al aan gaf van het openen van componenten.. sommige onderdelen zijn verzegeld.

Ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Jullie horen nog van me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals voorgesteld werd een back up kunnen maken van de bestanden via de Ubuntu CD.

Helaas kon bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen geen recovery worden gevonden. Hiervoor moet ik dus even een Win7 installatie cd zien te halen bij een vriend. Kijken of dan het probleem hopelijk is opgelost.
Pagina: 1