Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoontje: You computer is downloading from our server.

Pagina: 1
Acties:

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 19:36
Net een engels sprekende man aan de telefoon gehad deze begon erover dat mijn computer geïnfecteerde bestanden van zijn server zou downloaden???

Uitgebreid verhaal:
Telefoon gaat.
Ik noem mijn naam en hij begint:
<hij> Sir.... (ik wacht even omdat er een zeer hinderlijke echo op de lijn zit)
<hij> Sir.....
<ik> Yes.
<hij> Sir... your computer is downloading infected files from our server. (ik antwoord niet vanwege de echo en het vage verhaal.)
<ik> What are you saying
<hij> Your windows computer is downloading files from out server which are infected.
<ik> The line is very bad you will have to phone me on another better line.
Ik hang op en denk die horen we nooit meer.

Een paar minuten later, Telefoon.
Dezelfe meneer.
<hij> Sir. I'am calling because your computer is downloading files from our computer.
<hij, omdat ik niet antwoord omdat de lijn wederom vol met echo zit> Sir....... Sir.......
<ik>Yes
<hij> do you understand me, your computer is sending messages to our computer.
<--nog een paar keer herhalen, met geen toevoegingen>
<ik> So what is my IP address?
<hij> Your IP address?
<ik> Yes my IP address, the IP address that is contacting your server.
<hij> Ok, one moment sir (op de achtergrond wat geritsel van papieren)
<hij> Sir...
<ik> Yes
<hij> Sir your IP address, what it is?
<ik> Yes, the IP adres from my computer which is contacting your server.
<hij> .... (opgehangen)

Wat moet ik hiermee?
Ik heb even gezocht maar ik kan me deze manier van informatie binnenhalen (als dat het is) niet herinneren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zomaar mensen gaan bellen om als ze echt happen een url te noemen waarop ik "de oplossing" kan vinden.

Vaste telefoon nummer wordt ik bijna nooit op gebeld en staat (behalve telefoonboek) ook nergens geregistreerd. Geen Facebook, Hyves oid waar ze info uit kunnen halen.

Enige mogelijkheid om aan dit nr te komen is:
a) random
b) een paar ebay aankopen >2 jaar geleden (china)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ipv je ipadres vraag, had gevraagd hoe hij aan je nummer komt? :p

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
W.Wonderland schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:36:
... staat (behalve telefoonboek) ook nergens geregistreerd...
_/-\o_

Overal dus.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Notehoutelade schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:42:
Dit is Tweakers, doh :+

Goedkoop bellen via VoIP

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Notehoutelade schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:42:
+1

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 20:44
Probeer is te googlen op het telefoon nummer waar hij mee belde, mochten er meer mensen zijn die lastig worden gevallen, zou je door middel van het telefoon nummer vast wel wat kunnen vinden op het internet.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Klinkt als dit: YouTube: Technical Support Phone Scam

Maar dan met een iets andere insteek. Volgens mij had je hem beet omdat hij 0,0 technische kennis heeft, alleen maar belt en zelf geen idee heeft wat een IP-adres is. Klopt het dat hij een Indisch accent had?

Eigenlijk ben ik hier wel geinteresseerd in, dit gebeurt al een tijdje in de UK, is doorgeschoven naar Canada, de VS en Australië, maar in Nederland is er nog niks van vernomen voor zover ik weet.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:25

NoFearCreations

3DPrint the world!

Was het een +4474 nummer?
Daar werd ik vanmiddag ook door gebeld, maar vertrouwde het niet, dus niet opgenomen.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Mogelijk net zoiets als bij dit topic

Raar telefoontje

Tevens ook met een +4474 nummer. Dit zijn inderdaad oplichters en vaak willen ze dat jij ze terugbelt tegen enorme hoge kosten. Google er maar eens op.

• W.Wonderland
De vraag hoe hij aan mijn nummer kwam zou misschien beter zijn geweest maar als ik lekker aan het eten ben heb ik niet een compleet draaiboek klaar liggen
En ik had zeker niet verwacht dat er nogmaals teruggebeld ging worden.
Bovendien gaf hij het de tweede keer helaas op. (één van mijn hobbies was het aan de praat houden (van het domme houden) van telefonsiche verkopers. (gebeurt helaas niet meer)

Uiteraard is mijn telefoon nummer bekend maar je kan moeilijk het hele telefoonboek aflopen met de hoop dat je op die manier iets aan de man brengt??

Gaat mij er vooral om is dit een nieuwe methode? of kan dit echt zo zijn?

Eerste keer stond er volgens mij wel een nummer in beeld, maar de 2e keer zeer zeker niet.
Man sprak redelijk engels en ik hoorde geen chineese accent, Indisch zou best kunnen, deze spreken doorgaans veel beter engels

op mijn telefoon kan ik volgens mij niet de beantwoorde nummers zien, wel de gemiste. (gigaset A18H / AP180)

edit: het idee om mij terug te laten bellen naar een betaal nummer gaat niet op indien dit nummer niet getoont wordt/geheim is. Ik vermoed daarom iets anders (ik ben het youtube filmpje aan het bekijken)

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wonderland op 19-10-2011 20:09 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik vond de vraag over wat is mijn IP-adres dan anders best een goede. De vraag "hoe kom je aan mijn telefoonnummer" hebben ze vast in hun draaiboeken wel rekening mee gehouden.

Het is ook wel een raar verhaal, ik ga jou niet opbellen met het "feit" dat jij geinfecteerde bestanden van mijn server aan het downloaden bent. Dan gooi ik mijn server plat of trek de UTP eruit :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ongelooflijk wat er tegenwoordig allemaal geprobeerd wordt om mensen op te lichten. Ik vind je reactie wel echt goed: wat is m'n IP adres?' _/-\o_

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ramon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:14:
Ik vond de vraag over wat is mijn IP-adres dan anders best een goede. De vraag "hoe kom je aan mijn telefoonnummer" hebben ze vast in hun draaiboeken wel rekening mee gehouden.
Wat best vreemd is eigenlijk, want het is werkelijk de eerste vraag die ik zou stellen. Ik beheer genoeg machines dat "je downloadt geinfecteerde bestanden van onze server" je die vraag wel moet opleveren, want anders weet ik niet waar je 't over hebt :P

De volgende vraag is natuurlijk, waarom haal je die geinfecteerde bestanden niet gewoon weg? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• W.Wonderland
Inmiddels gevonden dat mijn toestel ook de telefoon nummers van beantwoorde gesprekken kan onthouden, dit stond helaas niet aan en heb ik nu even iets aan.

Normaal een engels gesprek voeren is geen enkel probleem echter doordat ik me zo moest concentreren op wat hij nu eigenlijk zei (echo, ruis, zachte stem, uitspraak van woorden) heb je toch een totaal ander gesprek.
Herhaald verzoek om harder en duidelijker te spreken loste niets op.

In het hele gesprek werd er (nog) niet gevraagd om gegevens, ook werd er (nog) geen oplossing of iets anders aangedragen. (iets wat je van snelle jongens wel verwacht)

Overigens vond er bij aanvang van het gesprek geen naam verificatie plaats vanuit zijn kant om te weten of hij de juiste aan de lijn had. (ik neem altijd op met alleen mijn voornaam)

Mijn eerste vraag was vooral: Heeft hij inderdaad een koppeling tussen mijn IP en TelNr? (volgende vragen zou uiteraard geweest zijn van wie heeft hij deze info en wat is zijn IP)

Vooral omdat ik met google niets vergelijkbaars kan vinden, en om te weten wat dit nu was heb ik dit gepost.

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wonderland op 19-10-2011 20:50 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toevallig de eigenaar van een domeinnaam? (langere tijd NL) of sinds kort een niet .nl domeinnaam?
hierbij zou je bij de registratie je telefoonnummer opgegeven kunnen hebben.

• W.Wonderland
Inmiddels enkele dagen later... even de telefoon lijst met ontvangen/ gemiste oproepen bekeken.
één nr viel mij op: 007852269814
schijnt dat 0078 Aserbajdsjan is.

En meteen ook een google hit:
http://www.fraudehelpdesk...er_hackers_op_uw_computer

komt dus vaker voor, en gaat misschien nog vaker voorkomen in Nederland.
(en geen domeinnaam of bij mij weten een ander IT gerelateerd iets waardoor mijn tel.nr gekozen zou zijn,ik hou het voorlopig op toeval)

edit: overigens heeft hij bij het gesprek over de vraag wat mij IP adres was wel een antwoord gegeven bedacht ik mij later: You can see it in your computer!

[ Voor 35% gewijzigd door W.Wonderland op 25-10-2011 11:03 ]

Pagina: 1