Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
Als ik op mijn computer (windows 7) een hotspot opzet dan kan ik mijn android telefoon (die btw geroot is) hierop connecteren en werkt internet prima. Echter, de drivers van mijn wireless hotspot zijn alles behalve stabiel. Ik zou natuurlijk een andere wireless kaart in die bak kunnen steken maar ik zocht naar een andere uitdaging en die heb ik blijkbaar gevonden. Dus dacht ik, laten we de rollen omkeren en een hotspot starten op de android phone (ingebouwde thethering) en de computer hierop laten connecteren.

De connectie van mijn computer met de android hotspot is ok. Computer krijgt ip 192.168.43.101 en de android phone heeft 192.168.43.1. Ik kan zelfs "wifi file explorer" die als service draait op poort 8000 op mijn android oproepen via de browser van mijn computer. Zo kan ik gemakkelijk bestanden kopieren van en naar de android phone.

Nu wil ik nog een stapje verder. Ik zou graag hebben dat de android phone op internet gaat via een proxy die ik heb draaien op de computer en heb gebind op 192.168.43.101 poort 8888. Probleem is dat de android phone op het eerste zicht 192.168.43.101 niet kan pingen en als dat niet lukt kan ik uiteraard nooit de default android browser via de proxy laten passeren.

Enig idee hoe ik vanuit mijn android phone toch 192.168.43.101 kan open stellen, pingen en services die op dit ip adres zijn gebind kan oproepen vanaf de android phone? Op die manier zou je een soort reverse hotspot opzetten zeg maar. Het zal iets te maken hebben met het binden van interfaces op de android phone maar ik ben daar helemaal niet in thuis. Vandaag mijn vraag.

Alvast bedankt,
Genius