Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SP 2007] Slider vanuit list in masterpage

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 10:45
In een masterpage maak ik gebruik van een roterende banner in de masterpage. Deze slider draait via een dataform webpart die via onderstaande code ook binnen de subsites zou moeten werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<WebPartPages:DataFormWebPart runat="server" SuppressWebPartChrome="False" Description="" PartImageSmall="" MissingAssembly="Cannot import this Web Part." FrameType="None" DetailLink="" ExportControlledProperties="True" IsVisible="True" AllowRemove="False" AllowEdit="False" ID="g_b4044d23_6a3c_4354_ad3b_18a99707b3ab" Dir="Default" FrameState="Normal" ViewContentTypeId="" AllowClose="False" AllowConnect="True" PageSize="-1" AllowMinimize="False" IsIncludedFilter="" ShowWithSampleData="False" ChromeType="None" HelpMode="Modeless" ExportMode="All" ViewFlag="0" Title="Slider Webpart" HelpLink="" AllowHide="False" AllowZoneChange="True" PartOrder="0" UseSQLDataSourcePaging="True" PartImageLarge="" IsIncluded="True" NoDefaultStyle="TRUE" __MarkupType="vsattributemarkup" __WebPartId="{B4044D23-6A3C-4354-AD3B-18A99707B3AB}" __AllowXSLTEditing="true" WebPart="true" Height="" Width="">
<DataSources>
    <SharePoint:SPDataSource runat="server" DataSourceMode="List" SelectCommand="&lt;View&gt;&lt;/View&gt;" UseInternalName="True" ID="dataformwebpart3">

<SelectParameters>
    <WebPartPages:dataformparameter ParameterKey="ListName" PropertyName="ParameterValues" DefaultValue="bannerslider" Name="ListName"></WebPartPages:dataformparameter>
    <WebPartPages:dataformparameter ParameterKey="WebURL" PropertyName="ParameterValues" DefaultValue="{sitecollectionroot}" Name="WebURL"></WebPartPages:dataformparameter>
</SelectParameters>
    </SharePoint:SPDataSource>
</DataSources>
<ParameterBindings>
            <ParameterBinding Name="ListName" Location="None" DefaultValue="bannerslider"/>
        </ParameterBindings>

Nu werkt dit voor mij als site collection admin prima, maar mensen met gebruikersrechten krijgen (bij het bezoeken van een subsite) de melding:

Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator.

Deze melding verschijnt dus niet als je als admin bent ingelogd, of als gebruiker op de site collection root blijft.

Logischerwijs eerst even gekeken naar de beveiligingsinstellingen van de lijst waar het dataformwebpart zijn gegevens uit haalt, maar daar hebben de gebruikers gewoon contribute en read rechten.

Iemand enig idee waar het fout gaat? Het lijkt namelijk een rechtenprobleem te zijn, maar dat heb ik al 10 keer gecheckt. Het moet dus ergens in bovenstaande code fout gaan, maar waar?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 10:56

DYX

Het beste zou zijn om eerst het ULS log na te kijken. Hierin zou een duidelijkere melding moeten staan van wat specifiek het probleem is.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 10:45
Nevermind. Ik ben er achter gekomen dat iemand content approval had aangezet op de masterpage map. Hierdoor kreeg ik mijn eigen, juiste, versie te zien en anderen een eerdere, niet juiste, versie...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative