Case fans, overdruk of onderdruk?

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44
Extra Case fans in je kast is altijd goed natuurlijk. Ben dan ook van plan om een extra fan beneden aan de voorkant te zetten die koude lucht de kast inblaast en 1 of 2 boven aan de achterkant, die warme lucht de kast uitblazen.
Volgens velen de beste oplossing.

Maar wat ik me afvraag, welke van de fans moet de meeste opbrengst hebben??
Meer lucht de kast inblazen dan eruit zuigen, of juist andersom, of maakt dat helemaal niets uit??

Hoe denken jullie daarover (ook ivm extra stof wat je misschien wel je kast inblaast) ??

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

a) Er ontstaat echt geen meetbare overdruk of onderdruk in je kast. Dat ding zit vol met kieren.

b) Gewoon proberen. Ik kwam er gisteren achter dat als ik de top fan uitschakelde, de temperatuur in mijn kast iets meer dan een 2 graden zakte. Blijkbaar is de flow beter op die manier. Ik ging dus van 3 naar 2 fans. En het werd beter.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:50
Beetje half-om-half is wel OK.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 18:32
Een beetje overdruk is aan te raden want dan kan je het stof tegenhouden door bij de aanzuigende fan(s) een filtertje te zetten.
Bij onderdruk zuigt je kast via al zijn kieren lucht en stof aan en wordt ea dus stoffiger.
Maar temperatuur is natuurlijk ook belangrijk dus even meten is ook niet weg...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er gaat ALTIJD net zoveel lucht uit je kast als er in gaat. Anders heb je geen stroming. Zelfs als je het al voor elkaar krijgt om een overdruk te maken, dan nog gaat die lucht er dus ergens weer uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Meschien dat je hier wat aan hebt: [topic=125361]
Pagina: 1