Hulp gezocht! Semi-Gamer Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Hey iedereen,

Ik ben nieuw op Tweakers.net, heb wel al vaker naar reviews gekeken maar daar blijft het ook bij.
De reden dat ik een account heb aangemaakt is om een topic te openen omdat ik hulp nodig heb bij het kiezen van de verschillende componenten en het systeem dat ik aankomend jaar (rond dec. / jan.) wil gaan bouwen.

Ik ben in augustus dit jaar begonnen met een ICT opleiding op MBO Niv. 4 niveau. Het bouwen van een PC gaat me makkelijk af omdat ik dit al vaker gedaan heb. Zover de inleiding. :O

Mijn budget bestaat uit maximaal €800,-. Ik heb al wat rondgekeken en al zelf wat bij elkaar gezocht maar ik ben niet zo zeker of het systeem nog wel up-to-date zal zijn.

Systeem bestaat uit;
Moederbord - Asus M5A97 Pro.
CPU - AMD Processor Phenom II X6 1100T (3.3 Ghz)
Grafische Kaart - GeForce GTX560 Ti 1024MB Gigabyte
RAM - 2x4096MB Corsair Vengeance Kit DDR3 1600MHz
Voeding - 550 Watt Xilencepower
HDD - 2000GB Western Digital 7200 rpm
Behuizing - Miditower Raidmax Helios

Prijs: €709,34 (Inc. BTW)

* Bewust geen CD/DVD/BRD gekozen omdat ik deze nog niet noodzakelijk vindt om gelijk te kopen.

Ik ben van plan om alles te gaan kopen bij een PC winkel in Duitsland ong. 15 minuten van mij vandaan.
Site: www.hiq24.de (Helaas alles in het Duits).

Mijn probleem is dus dat ik niet zeker ervan ben of ik geen "miskoop" maak omdat ik 16 jaar ben en lang moet werken om zo'n geld bedrag te verdienen.

Het systeem moet ongeveer 3/4 jaar, in deze opstelling, alle games met gemak kunnen draaien. Overclocken vind ik geen probleem maar dat wil ik pas na het eerste levensjaar doen. :9

Mijn definitie van "met gemak kunnen draaien" is dat ik games die grafisch zeer goed uitzien minimaal op High kan spelen met +50 FPS.

Mocht ik iets vergeten zijn laat me dat dan even weten, ik ben dagelijks online.

Alvast bedankt voor het lezen! _/-\o_

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:12

Multensor

wtf

hier hebben we de [BBG aanschaf] topics voor. In jou geval moet je [BBG aanschaf] Gamesysteem hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Multensor op 19-10-2011 15:03 ]

erhmm.

Verwijderd

Het heeft overigens niet heel veel zin om nu hardware te kiezen als je in januari gaat bestellen. Er kan dan al best veel veranderd zijn, zeker op prijsgebied.

• rodnaZ
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:02:
Het heeft overigens niet heel veel zin om nu hardware te kiezen als je in januari gaat bestellen. Er kan dan al best veel veranderd zijn, zeker op prijsgebied.
Ja klopt, daar was ik ook al over na aan het denken. Maar mijn systeem zal niet veel afwijken van wat ik nu heb uitgekozen.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
SuperMeneer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Ja klopt, daar was ik ook al over na aan het denken. Maar mijn systeem zal niet veel afwijken van wat ik nu heb uitgekozen.
En waarom dan niet?
Prijs performance is het dan (zeer waarschijnlijk) interessanter om andere onderdelen uit te kiezen.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

En no offense, maar zoek een betere voeding.
Kan over deze weinig terugvinden en heb er eerlijk gezegd nooit van gehoord.
Bezuinig niet op je voeding, dit is het hart van je systeem en als ie kapot gaat, kan ie heel wat meenemen naar zijn laatste rustplaats en dat is zonde van je geld.
Lees hier voor goede reviews van voedingen:
http://www.jonnyguru.com/index.php

Goede merken zijn o.a.:
Corsair, ThermalTake, PC and Powercooling, Seasonic, Silverstone

Edit:

ff lopen zoeken en ja hoor, B/C-merk voeding:
http://xsreviews.co.uk/re...er-600w-gaming-edition/4/
Dit is dan de "600W" volgens hun, maar die heeft maar 2 +12V lijnen met respectievelijk 15A en 16A, dus in totaal 31A.
31A * 12V = 372W!! (en das bij lange na geen 600W), en de 3.3V en 5V hebben belachelijk hoge amperages, dus duidelijk een voeding van het Pentium 4 era, dus ongeschikt voor hedendaagse computers en is het best gebruikt als paperweight ipv voeding, je 550W heeft nog beroerdere specs durf ik te wedden.
Dus zoals gezegd, kijk voor een andere voeding, dit ding is crap.

[ Voor 38% gewijzigd door DaLoona op 19-10-2011 16:06 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:05
Realiseer je wel dat als je games 3 tot 4 jaar op high wil kunnen draaien dat dat niet zo simpel is. Zeker als je maar 800 euro te besteden hebt geloof ik niet dat dat mogelijk is zonder genoegen te nemen met mindere grafische instellingen of een keer een nieuwe grafische kaart.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:57
Daarnaast kun je nu al niet alle games op high spelen met 50FPS met 1 560ti, laat staan over 3 jaar.
Even wachten op de 7xxx serie of nu een 6950 2GB kopen en er later (2 jaar) 1 bij zetten.
(ander moederbord nodig?)

edit: ah, te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 19-10-2011 15:55 ]

• rodnaZ
Iedereen bedankt! :) heeft me aan het denken gezet.
/closed.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
Als je toch pas in Januari gaat bestellen, neem dan een AMD FX-8120, zal nog een hoop in prijs zakken, zoals gewoonlijk met AMD CPU's, de moederborden ook, dus neem een 990 bordje, een AMD HD 6950 of hoger, een iets forsere voeding van een gerenommeerd merk (in de pricewatch staan altijd de populaire keuzes; dat zijn de betere merken), neem een kast die je mooi vind en als je nog wat over hebt neem een SSD.

Weet dat je wellicht iets in die 3-4 jaar aan je pc moet veranderen als je alles wilt kunnen blijven spelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.