Omdat mijn Macbook Pro (mid 2009) ernstige scheuren begon te vertonen in het zwarte plastic afdekkapje over de scharnieren (de 'clutch cover' meteen onder de monitor) besloot ik deze te vervangen. Met behulp van de manual op iFixit.com heb ik het onderdeel vervangen. Alles verliep zoals in de handleiding en ik ben onderweg geen problemen tegengekomen.
Maarrrrr, toen ik de MBP weer opstartte had ik geen Airport en Bluetooth meer. Als ik over de iconen muis staat er "Airport (of Bluetooth) niet geinstalleerd".
Wat ik al heb gedaan om het probleem op te lossen:
* Alle connectoren op het mobo gecheckt
* PRAM resetten
* SMC resetten
* Schijfbevoegdheden herstellen.
Ik ben bang dat er dus iets hardwarematig aan de hand is. Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen of in ieder geval troubleshooten?
[update 1] Twee dingen zijn nog opvallend: de fan draait nu continu op volle toeren, ook als er geen belasting van de cpu is. En als ik de klep van de laptop sluit, gaat hij uit ipv op de slaapstand.
Maarrrrr, toen ik de MBP weer opstartte had ik geen Airport en Bluetooth meer. Als ik over de iconen muis staat er "Airport (of Bluetooth) niet geinstalleerd".
Wat ik al heb gedaan om het probleem op te lossen:
* Alle connectoren op het mobo gecheckt
* PRAM resetten
* SMC resetten
* Schijfbevoegdheden herstellen.
Ik ben bang dat er dus iets hardwarematig aan de hand is. Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen of in ieder geval troubleshooten?
[update 1] Twee dingen zijn nog opvallend: de fan draait nu continu op volle toeren, ook als er geen belasting van de cpu is. En als ik de klep van de laptop sluit, gaat hij uit ipv op de slaapstand.
[ Voor 11% gewijzigd door Ed Ease op 19-10-2011 18:54 ]