Toon posts:

SupremeFX X-Fi built-in chipje met Sony STR-DB940 versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn exuses als mijn post verkeerd geplaatst heb, het leek mij aannemelijk hem hier te plaatsen.

Ik ben al even in het bezit van een Asus Crosshair 4 met een SupremeFX X-Fi built-in chipje erop. Verder ben ik in het bezit van een Sony STR-DB940 Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/products/2000/156/h156STDB940o Deze Sony versterker is aangesloten via een Toslink kabel (digitaal) met mijn onboard Supreme FX chipje.

Het probleem is het volgende, het geluid doet het bij mij maar mijn computer of de creative-software herkend mijn versterker niet. Ik kan geen instellingen veranderen via mijn software, zoals de bass etc. Verder geloof ik niet dat hij afspeeld in Dolby-surround, dit zou ik ideaal vinden met spellen etc! heb namelijk ook bose boxen en vind het irritant als mijn set niet tot zijn recht komt! Ik heb het idee dat er geen Dolby is maar alles als het ware stereo wordt afgespeeld...

Drivers etc heb ik allemaal geïnstalleerd, gisteren nog. Daarnaast had ik nog een vraag, stel dat ik nu een andere kaart koop, bijvoorbeeld een Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series, is in die richting. Zou ik dan weer hetzelfde probleem kunnen hebben, Dat er geen Dolby is? En merk ik nou echt het verschil met die onboard chip en zo'n kaart? Het is immers dezelfde chip geloof ik..

Ik lees graag jullie reacties/ideeën!
Bedankt alvast,

Vince

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Via optisch (of coaxiaal for that matter) wordt de bron 1:1 doorgegeven aan jouw versterker. Jouw versterker moet dus voor een eventuele up-mix zorgen als je dat wilt hebben. Probeer echter eens een test Dolby of DTS filmpje te downloaden met meer kanalen om het geheel uit te proberen.

Verder kun je natuurlijk in Windows ook bij Geluid (in het Configuratiescherm) als het goed is een test doen of alles werkt. Het kan namelijk ook zijn dat je versterker geen 5.1 input ondersteund, maar dat denk ik niet.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26

DjVe

Hatsaflats!

Als je instellingen vanaf je pc wilt doen, dan moet je de decoders van de 940 omzeilen door de analoge 5.1 kanaals ingang te gebruiken (die zit op de 940). Je gaat dan met 3 kabels (jack naar dubbel tulp) van je geluidskaart naar de receiver. Daarmee gebruik je de receiver eigenlijk meer als een 5 kanaal eindversterker en kan je aan de bron (je pc) dingen tweaken. Als je hem optisch aansluit wil je eigenlijk dat de pc het signaal 1:1 doorgeeft aan de versterker en dat die er iets mee doet, maar de 940 is erg goed in wat hij kan, maar een fatsoenlijke up-mix of dubbel stereo heeft hij niet :)