Toon posts:

Ice Cream Sandwich?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Google kondigt Android Ice Cream Sandwich aan
Google heeft tijdens een eigen evenement Android Ice Cream Sandwich gepresenteerd. De software, die geschikt is voor tablet en smartphone, kent onder meer een vernieuwd lockscreen, notificaties, een applicatielauncher en widgets
Waarom staat er nergens in het verhaal wát het voor software is? De naam is dusdanig cryptisch, dat het absoluut niet duidelijk is dat dit een nieuwe versie van Android is. Het had ook applicatie of een skin o.i.d. kunnen zijn. Ik moest het hele artikel lezen voordat me eindelijk duidelijk was dat het om het OS zelf ging.

Kan zulks iets vaags als "De software" niet vervangen worden door "De nieuwe versie van Android OS" o.i.d. Dat maakt het zaakje onmiddellijk veel duidelijker. Juist in de inleiding is dat nogal handig!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We verwachten op Tweakers.net enige voorkennis en anders zelfredzaamheid op dit gebied. We hebben nu al zo vaak over Android ICS geschreven en wie ook maar een heel klein beetje thuis is op Android-gebied weet direct dat het niet om een applicatie of skin gaat.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Is het niet een kleine moeite om IPV

"De software die geschikt is voor tablet en smartphone"
het volgende:
"Het besturingssysteem dat geschikt is voor tablets en smartphones"

te typen? De zin verander amper maar is teminste wat duidelijker voor de leek.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 15:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Android telefoon, maar ik had nog nooit van ICS gehoord.

Jullie kijken weer teveel naar jezelf... Het is jullie werk om over dit soort dingen te schrijven, dus kom je de term veel tegen. Maar je lezers zitten niet de hele dag naar Android updates te zoeken. Die zijn gewoon met hun eigen werkzaamheden bezig, en zijn daarom niet perse op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Enne... wat is nu de moeite om het gewoon eventjes duidelijk op te schrijven?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ik heb van software OS gemaakt. Verder lijkt het artikel mij meer dan duidelijk genoeg.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:44:
Ik heb een Android telefoon, maar ik had nog nooit van ICS gehoord.

Jullie kijken weer teveel naar jezelf... Het is jullie werk om over dit soort dingen te schrijven, dus kom je de term veel tegen. Maar je lezers zitten niet de hele dag naar Android updates te zoeken. Die zijn gewoon met hun eigen werkzaamheden bezig, en zijn daarom niet perse op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Enne... wat is nu de moeite om het gewoon eventjes duidelijk op te schrijven?
Ik vind het best vreemd dat je die term nog nooit gehoord hebt, terwijl wij (en niet alleen wij!) er al máánden over schrijven: http://tweakers.net/archi...1-1999&dateEnd=20-10-2011

Ik ben helemaal geen stagiair

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
I agree, ik ben een avarage android gebruiker en heb er echt al maanden geleden over gehoord. Maar dan nog dienen de redacteuren wel een beetje rekening te houden met de personen die wellicht minder "tweakeren" of nieuwsberichten lezen over de android OS ontwikkelingen.
Pagina: 1