Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardware power button configureren met policy

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 10:28

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bij ons op school hebben de studenten er een handje van de pc hardwarematig uit te zetten met de 4sec on/off button methode. Dit veroorzaakt enorm veel WMI problemen, wat dus weer een hoop werk kost om het op te lossen.

Nu wilde ik dit eerst op laten lossen door in de BIOS het een en het ander te wijzigen, maar de huidige biossen hebben deze functie niet of nauwelijks meer.

Nu weet ik dat ik door middel van een policy the power button in het start menu kan aanpassen, maar nu blijkt er ook een policy te zijn voor de hardwarematige power button. Alleen kan ik deze nergens vinden :/

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/dc8107.jpg

Iemand enig idee waar deze te vinden is? Document van microsoft (PMPolicy_Windows7.docx) geeft daar ook geen uitsluitsel over :(

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bedoel je dit?

gpedit.msc

onder administrative settings

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet helemaal mogelijk is om de hardware-matige powerknop volledig (softwarematig) uit te zetten... al was het maar omdat je een reset-optie verwijderd die je ooit een keer gaat missen.
Daarbij... als je deze optie uitgeschakeld hebt grijpen je studenten de volgende keer naar de stroomkabel die uit PC of muur getrokken kan worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yzord schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:22:
Bij ons op school hebben de studenten er een handje van de pc hardwarematig uit te zetten met de 4sec on/off button methode.
Dus kun je dat ook alleen maar hardwarematig oplossen.

Ik snap dan ook het nut van dit topic niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.