Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hotmail account opeens geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gister kon ik gewoon nog inloggen op msn met me hotmail account en me mail checken. Toen ik later op de middag me mail nog is wilde checken kreeg ik een melding dat me hotmail account was geblokkeerd :?. Deze melding kreeg ik te zien: Mogelijk is het account door iemand anders gebruikt om een groot aantal ongewenste berichten te verzenden (of voor andere activiteiten die een schending zijn van de Gebruiksrechtovereenkomst van Windows Live). Wij helpen graag om het account terug te krijgen.

Om me account te herstellen moest ik een emailadres opgeven waar een mail naar gestuurd zou worden om me wachtwoord te herstellen. Hierna moest ik een heel online formulier invullen, hierin moest ik o.a. me naam + achternaam vermelden, naar wie ik me laatste gestuurde email had verzonden, wat het onderwerp van me laatste mail was en welk wachtwoord ik voor dit account heb gebruikt. Na dit te hebben voltooid zou ik binnen 24 uur geholpen worden, gelukkig duurde het nog geen minuut of ik kreeg de mail binnen en alles werkte weer zoals het was.

Nu vraag ik me toch echt af waarom mijn account om deze reden wordt geblokkeerd, ten eerste volgens mij verstuurt ik helemaal geen spam. En ten tweede als het wel zo zal zijn hoe kom ik daar dan achter? En hoe kan ik dit verhelpen mocht het wel zo te zijn. Ik dacht namelijk eerst dat me account was gehackt maar dat was dus niet zo blijkbaar. Heel vaag allemaal.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen, ik ben namelijk erg benieuwd.

Alvast bedankt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
...vraag het ze? Al betwijfel ik dat ze willen helpen omdat ze daarmee inzicht geven in de manier waarop ze die dingen monitoren.

Het is echt heel simpel om een mailtje te sturen dat zegt dat het van een bepaald adres af komt, wie weet heeft iemand een spamrun verstuurd met als afzender wess at hotmail of zo.

Ik denk niet dat je heel veel wijzer gaat worden, Microsoft doet er zo veel mogelijk aan om de dienst veilig te houden en dacht een probleem te zien, dat probleem is opgelost en jij hebt weer beschikking over je gratis dienst. Zie het als de keerzijde van de gratis dienst :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat ik niet binnenkort weer een melding krijg dat me hotmail account is geblokkeerd. Want daar zit ik natuurlijk niet weer op te wachten. Het probleem is ook dat me alternatieve mailadres die je altijd moet opgeven als je een hotmail account maakt niet meer actief is. Nu wil ik hier graag een ander alternatief mailadres aan toevoegen maar alles moet via dat oude mailadres. Hoe is dit te verhelpen? Iemand enig idee?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heb ik ook gehad. Is waarschijnlijk dat je hotmail spam verstuurde of iets in die trant.
Gewoon contact opnemen en je account laten deblokeren. Dan is aller weer opgelost.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:13:
Het gaat mij erom dat ik niet binnenkort weer een melding krijg dat me hotmail account is geblokkeerd. Want daar zit ik niet op te wachten. Het probleem is ook dat me alternatieve mailadres die je altijd moet opgeven als je een hotmail account maakt niet meer actief is. Nu wil ik hier graag een ander alternatief mailadres aan toevoegen maar alles moet via dat oude mailadres. Hoe is dit te verhelpen? Iemand enig idee?
Q&A / FAQ / Help van Hotmail? (RTFM)

http://www.windowslivehel...ff-4c42-84af-dc50399b2f38
http://www.windowslivehel...20-443d-b105-10704791adbe

[ Voor 13% gewijzigd door ReneDD op 19-10-2011 16:22 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

DanielWW2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:16:
Heb ik ook gehad. Is waarschijnlijk dat je hotmail spam verstuurde of iets in die trant.
Gewoon contact opnemen en je account laten deblokeren. Dan is aller weer opgelost.
Dit dus, en hoe krijg je dit? Door op de/een link in spammail of op spamsites te klikken, ze hoeven zelfs je wachtwoord niet te hebben of ze versturen op de een of andere manier alweer spam met je account (Totdat je je wachtwoord wijzigt vreemdgenoeg).

Edit: Denk bij dit soort spammail aan meuk die je van vrienden ontvangt (Die dus zo dom zijn geweest om op zo'n link te klikken :') ) als "MSN LOTERIJ" of dingen die heel slecht vertaald lijken te zijn -google translate much?- met prijsaanbiedingen ect.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 16:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:18:
[...]

Dit dus, en hoe krijg je dit? Door op de/een link in spammail of op spamsites te klikken, ze hoeven zelfs je wachtwoord niet te hebben of ze versturen op de een of andere manier alweer spam met je account (Totdat je je wachtwoord wijzigt vreemdgenoeg).
Schuldig, ik lette toen even niet op. Meteen sloeg ik me voor me kop. |:( (ja ik kan het me nog herinneren)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1