Phoenix Bios foutmeldingsgeluid 4233 na plaatsen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-01-2021
Beste Lezer,

Ik zit met een dilemma, namelijk:
Heb een nieuwe videokaart gekocht, de Asus Radeon HD 5450, 1GB, DDR3, Silent
(zie link ook:http://www.informatique.nl/124546/as...i-1gd3-lp.html
Ik plaats deze dan in me PCI sloth en zodra ik de stroom weer toevoeg tript de pc en krijgt ik het Phoenix Bios geluid te horen 4 2 3 3, Online opgezocht en dit betekend: Extended Block Move heb verder online gezocht maar ben het niet tegen gekomen in combinatie met installatie met een grafische kaart dus weet niet precies wat het inhoud.

In eerste instantie dacht ik me voeding trekt het niet, want me toetsenbord en muis kregen ook ineens geen stroom meer, bij het opstarten. Heb daarom een nieuwe voeding gehaald van 600W, de OCZ modxstream pro(had maar 300W). Dus stroom kan niet meer de issue zijn. Maar probeerde het opnieuw en weer niks en zelfde melding.

Heb het moederbord van Fujitsu Siemens, model D2581-A1, Toen gekeken of het bus type wel juist was, PCI Express x16 en ja dat klopt.
Heb een Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8300 @ 2.83GHz processer dus dat is volgens mij ook nog voldoende.
Me interne werkgeheugen is 4096 MBytes.

Heb de videokaart ook in een pc van een vriend getest en daar startte hij wel op en functioneerde de kaart wel.

Oja, ik heb Vista business 32 bit

Ik gebruik nu nog me oude video kaart die wel werkt, namelijk: NVIDIA Geforce 8400 GS
Dus als ik de nieuwe kaart gebruik de foutmelding en haal de kaart eruit en doe deze oude er weer in en het werkt weer normaal

Weet even niks verder kwa info toe te voegen.

Hopelijk weet iemand wat er fout gaat en hoe het op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat het om een kant en klare pc gaat en de kans bestaat dat er op de een of andere manier iets merk specifieks in het bios geintegreerd is en afgeschermd voor andere extra kaarten. Zoiets in die richting zou je kunnen gaan denken maar heb je ook al eens een bios-update of reset geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Bios-update nog niet gedaan, het is namelijk best moeilijk om bij www.phoenix.com de update te vinden. Omdat ik deze dus nog niet gevonden heb, heb ik het nog niet geprobeerd. Die reset ga ik me even voor inlezen, iedergeval bedankt!

Groet,
Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je met het goed aandrukken van de kaart en een CMOS reset al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Via de Fujisu Siemens Computers - launchzenter kon ik geen DeskUpdate doen(kon de server niet meer vinden), nu heb ik dat onderdeel los gedownload, via http://support.ts.fujitsu...ate/DeskUpdate.asp?LNG=EN
Nu heb ik net me bios geupdated maar krijg nogsteeds dezelfde reactie/melding bij het plaatsen van mijn nieuwe video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
klinkt lullig maar ik zou een ander moederbord overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
heb net via de bios een handmatige reset to default gedaan en opnieuw de kaart erin gezet, waarna weer dezelfde melding.

Toen maar hard reset geprobeerd, batterijtje eruit, en de nieuwe kaart erin laten zitten, batterij er weer in, en toch weer dezelfde phoenix bios foutmelding 4 2 3 3
Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Oja de kaart was zeker in alle pogingen, goed aangedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
phoenix bios foutmelding 4 2 3 3

Extended block move.

Heeft je mobo een onboard video?
Kijk eens in het bios wat er over video in te stellen is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
In de bios wordt er alleen bij Advanced System Conf gesproken over iets van video
Er is geen los kopje voor video

Ik zie dan deze dingen staan die met video te maken hebben

Primary Display: [AUTO]
IGD-Device 2 : [AUTO]
IGD-Device 2, Function 1 : [AUTO]
DVMT 4.0 mode: [AUTO]
DVMT graphics memory: 376M

Bij die [AUTO] kan je de selectie aanpassen naar dus AUTO, IGD, PEG of PCI
Ik dacht maar weet niet zeker dat die toelichting die rechts komt de staan zegt dat die instelling de boot display betreft

Helpt dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Primary display moet dus PCI zijn,

De andere opties zou ik uit zetten, en dvtm memory op nul

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
http://ts.fujitsu.com/support/manuals.html
mijn moederbord is het type D2581-A1
dan kan je ook zien hoe die bios eruit ziet, pagina 18 en 19
Mogelijk werkt deze directe link naar de manual ook: http://support.ts.fujitsu...ion_KMT.asp?DokuID=215661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
die memory kan je niet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Advanced Menu – Advanced system configuration

Advanced System Configuration

Systemsettings,additional

Advanced System Configuration

Item Specific Help
Primary Display: [Auto]
IGD - Device 2: [Auto] Select IGD to have
IGD - Device 2, Function 1: [Auto] Internal Graphics,
DVMT 4.0 Mode: [Auto]
if supported and
DVMT Graphics Memory: 376M
enabled, be used
for the boot
High Precision Event Timer: [Enabled] display device.

SMART Device Monitoring: [Enabled] Select PEG to have
PCI Express Graphics
SATA0 Compatible Mode: [Auto] if supported and
SATA RAID Enable: [Disabled] enabled, be used
SATA AHCI Enable: [Disabled] for the boot display
SATA Port0: [Internal] device.
SATA Port1: [Internal]

Example showing the Advanced System Confi guration menu

Opens the submenu used to make additional system settings.

Display, primary

Specifies the picture source during the BIOS POST.

IGD The Integrated Graphics Device (IGD) on the system board is used as the picture
source during the BIOS POST .

PEG If it is inserted, the PCI Express graphics card serves as the picture source during
the BIOS POST .
PCI If it is inserted, the PCI graphics card serves as the picture source during the BIOS
POST.
Auto The first available picture source in the sequence PEG, PCI or IGD is used as the
picture source during the BIOS POST.

IGD – Device 2

Specifies whether the Integrated Graphics Device (IGD) is available.

Disabled The Integrated Graphics Device is not available.
Auto The Integrated Graphics Device is available. Use of the device depends on the settings
under "Primary Display" and any additional graphics card which may be inserted.

Advanced Menu – Advanced system configuration

IGD – Device 2, Function 1

Defines whether the function "Extended Desktop" is available in the operating system.

Disabled The function "Extended Desktop" is not available.
Auto The function "Extended Desktop" is available if the graphics driver supports the
function.

DVMT 4.0 mode

This defines whether memory assignment for the graphics memory is fixed (Fixed Graphics
Memory - Fixed mode) or dynamic (Dynamic Video Memory Technology - DVMT mode
and Auto mode). When the settings Fixed and DVMT are used the memory size selected
under "IGD Memory Size" is used for the graphics. In Auto mode the graphics memory is
dynamically allocated according to the available system memory in order to achieve the
optimum balance between graphics performance and system performance.

Fixed A fixed portion of the system memory is used exclusively as the graphics memory.
This portion of the memory cannot be used by the operating system if the graphics
memory is temporarily not needed.
DVMT The memory reserved for the graphics can be dynamically released and made
available to the operating system if the graphics memory requirements of the system
drop.
Auto The memory reserved for the graphics is dynamically defined according to the
available system memory. The memory reserved for the graphics is requested when it
is needed. If the system’s graphics memory requirements drop again, it is dynamically
released and made available to the operating system.

DVMT Graphics Memory - Displays the size of the graphics memory

Displays the size of the system memory reserved for the graphics.

IGD Memory Size

If "DVMT 4.0 Mode" is set to "Fixed" or "DVMT", the available part of the system memory for the
integrated graphics can be defined. The available sizes depend on the configured "DVMT 4.0 Mode".

128M Maximum size for the IGD (Integrated Graphics Device) is 128MB.

256M Maximum size for the IGD (Integrated Graphics Device) is 256MB.
MaxDVMT Use of the maximum sized provided by the chipset for IGD (Integrated Graphics
Device).

A26361-D2500-Z220-1-7619, edition 1 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
dit zijn die pagina 18 en 19, hopelijk is het invoegen beetje goed gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Gaat die niet vanzelf op nul als je IGD op disabled zet?

(Is ook niet vreselijk belangrijk, je maakt alleen wat extra werkgeheugen vrij).

Als de primary maar op PCI staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
yup die IGD gaat op nul, wanneer ik hem disable verdwijnen die 2 eronder
heb dus net die Primairy display op PCI gezet en die andere uit zoals je zei

heb het net geprobeerd maar nogsteeds die Kut melding 4 2 3 3
Echt ben zo nieuwsgierig geworden wat het kan zijn te erg gewoon

[ Voor 16% gewijzigd door Joren070 op 20-10-2011 14:56 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Misschien ten over vloede, maar zet die primary display eens op PEG en die IGD eens op disabled, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
ik denk niet dat het uitmaakt want ook volgens de handleiding: Auto The first available picture source in the sequence PEG, PCI or IGD is used as the
picture source during the BIOS POST.

kortom hij stond al op auto en dan controleer hij eerst PED dan PCI en dan pas IGD
Dus denk niet dat het veel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Welke bios versie heb je?

Ik kom dit tegen op de supportsite:
11.02.2009

BIOS - Change V6.00 Release R1.18.2581.A1
====================================================

- Bug Fix: Matrox G450 PCI graphics adapter not
correct detected at Windows.

- Bug Fix: BIOS POST hangs with connected Matrox
Extio remote graphics units.

- Resource conflict with nVidia Quadro NVS 450 PCIe
(x16) graphics adapter fixed.
allemaal fixes die met video/pci te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Ik had bios van de datum 07-08-2008 en heb nu 02-05-2009
dus ben gelijk overgegaan en neem aan dat die patch van 11-02-2009 meegenomen is in die van 02-05-2009
en volgens die DeskUpdate heb ik nu de meest recente

[ Voor 77% gewijzigd door Joren070 op 20-10-2011 16:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien even een correctie want je moet niet PCI kiezen maar PEG want het is een PCI-E kaart wat je erin gezet hebt en geen PCI kaart. Persoonlijk zou ik dus kiezen voor Primary Display op PEG, en IGD Device 2 op disabled en kijken wat ie dan doet.

PCI zijn de normale slots voor PCI kaarten en je had een tijdje ook PCI videokaarten en PEG is PCI Extended Graphics oftewel PCI-E. O ja en mocht je helemaal geen beeld meer krijgen dan even een bios reset doen en dan zet ie weer alles op auto.

[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 20-10-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Dan kan het best wel zijn dat mobo en kaart niet samen kunnen werken.

Wat je nog kan doen:

Post Error -aborting system boot- naar 'Disable' zetten.
zelfde met -SM system halt-

Dan zal hij ondanks foutmeldingen toch proberen op te starten.

En, vergezocht, maar te proberen:
Alle onboard dingen in 'advanced menu -> peripheral configuration' op disabled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Het instellen als PEG werkt ook niet, weer dezelfde melding 4 2 3 3
bios reset al gedaan

[ Voor 14% gewijzigd door Joren070 op 20-10-2011 18:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Weet iemand waar je kan zien/opzoeken of ze wel compatible aan mekaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
geen reset, dingen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Beste Tens,
Waar in de bios staat dat eigenlijk kan het nog niet vinden? heb het al gevonden in main ga het nu proberen

[ Voor 27% gewijzigd door Joren070 op 20-10-2011 19:16 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Post error: -> 'Boot Features' (pagina 11)

onboard apparaten: -> 'advanced menu -> peripheral configuration' (pagina 13)
In principe kun je (tijdelijk) alles daar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Ik had het uitgeschakeld, ik kon alleen die post eroor uitschakelen, die SM die staat niet in deze versie bios en weer geprobeerd met de nieuwe kaart maar alsnog dezelfde melding 4 2 3 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
In principe zou je het adres conflict tussen je moederbord en de 5450 kunnen oplossen door een apparaat uit te schakelen. En dat moet je dan zo laten. Wel mee te leven als het bijvoorbeeld de Firewire controller is, maar niet als het de SATA controller(s) betreft. Een BIOS update naar een oudere of nieuwere versie zou kunnen helpen, maar die kans is niet zo groot. Die adres ranges zouden ook gewoon in de hardware vastgelegd kunnen zijn?
Een ander moederbord is een oplossing, maar dan zit je met je OEM Fujitsu Windows licentie die niet over kan naar het nieuwe mobo. Een andere Nvidia kaart is misschien beter; ook makkelijker te ruilen als die ook incompatible mocht blijken.

Het is eigenlijk wel interessant om serieus te googlen naar dit probleem en dan te kijken of je dit probleem ook op niet OEM bordjes tegenkomt.(heb ik dus *niet* gedaan) Niet testen of ontwerpen op compatibiliteit spaart fabrikanten wellicht veel geld, maar jij koopt na dit verhaal vast niet meer graag een kant en klare pc van een grote fabrikant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Joren070 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:35:
Ik had het uitgeschakeld, ik kon alleen die post eroor uitschakelen, die SM die staat niet in deze versie bios en weer geprobeerd met de nieuwe kaart maar alsnog dezelfde melding 4 2 3 3
De fout zal er ook niet van weggaan, sommige fouten kunnen genegeerd worden zodat je wel door kan starten.
Bij deze fout werkt dat niet dus, was ik ook bang voor eigenlijk, maar proberen kan geen kwaad.

Hetzelfde geldt voor het uitschakelen van alle onboard apparaten. De fout is in bijna alle gevallen een conflict met de onboard video, maar als je het niet probeert weet je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Ik heb het nogmaals geprobeerd, heb alle peripheral configuration' op disabled gezet en weer geprobeerd maar nee.

wat blijf er nog over zeg?

(naast natuurlijk dat ze niet compatible aan mekaar zijn dit staat nergens maar als iemand weet waar je dat kan opzoeken graag;) )

Wil gewoon weten wat het nou kan zijn. Vreselijk zulke momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
@biomass,

Bios update is al uitgevoerd het was van de datum 07-08-2008 en heb nu 02-05-2009 dus dat is het ook (denk ik) niet.

Wat bedoel je met "Die adres ranges zouden ook gewoon in de hardware vastgelegd kunnen zijn?" weet niet echt wat ik daarmee aanmoet, mijn kennis is redelijk beperkt kwa deze hardwarekant, vindt het wel leuk om het nu te weten te komen met deze enorme zoektocht naar het ene foutje/instelling/etc.

Daarnaast is deze PC van 2008 of 2007 en gaat hij nog prima mee in deze tijd, wou gewoon de videokaart opkrikken, had alleen niet verwacht dat het zo een zoektocht zou zijn.
Had me namelijk geïnformeerd bij een maat en erkend ICT-bedrijf en volgens de gegeven feitjes hoort het gewoon te kunnen samenwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Joren070 op 20-10-2011 20:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Even heel kort door de bocht:
De communicatie tussen de onderdelen in je computer gaat onder andere door het versturen van data in bepaalde geheugen gebieden. Als dat niet volgens afspraak gaat, gaat het fout.

Hoe je hardware zich gedraagt (welke adresranges het gebruikt) kan in een BIOS beschreven zijn, maar kan ook gewoon permanent in een chip gebakken zijn.

Heb je al verder gegoogled? In onderstaande link bijvoorbeeld het verhaal van iemand die een HD5xxx kaart op een mobo met PCIe 1.x slot niet aan de praat kreeg. Een BIOS update voor de videokaart was niet voorhanden.

http://superuser.com/ques...d-or-is-it-something-else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
biomass schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:47:
Een ander moederbord is een oplossing, maar dan zit je met je OEM Fujitsu Windows licentie die niet over kan naar het nieuwe mobo.
Even offtopic : die licentie is geen probleem om die toe te passen op een ander moederboard waarbij je wel dan een OEM Windows dvd nodig hebt met de versie van de betreffende licentie. Die dvd is wel via internet aan te komen en activeren kan telefonisch gebeuren wanneer Windows niet automatisch geactiveerd kan worden.

Deze methode is trouwens legaal want uiteindelijk betaal je de licentie erbij wanneer je een compleet systeem koopt en is het aan de gebruiker zelf of ie de ogirinele of een OEM install op de pc zet. Diezelfde manier pas ik ook altijd toe bij laptops waarbij je ook een licentie van de fabrikant erbij krijgt, echter vaak met een boel extra troep erbij geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Ik ben bang dat het een probleem PCIe 2.1 vs 1.0 is.
2.0 werkt goed in 1.0 borden, jouw kaart is 2.1 en daar zijn wel meer(niet veel) probleemgevallen van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Roel1966 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:48:
[...]

Even offtopic : die licentie is geen probleem om die toe te passen op een ander moederboard waarbij je wel dan een OEM Windows dvd nodig hebt met de versie van de betreffende licentie. Die dvd is wel via internet aan te komen en activeren kan telefonisch gebeuren wanneer Windows niet automatisch geactiveerd kan worden.

Deze methode is trouwens legaal want uiteindelijk betaal je de licentie erbij wanneer je een compleet systeem koopt en is het aan de gebruiker zelf of ie de ogirinele of een OEM install op de pc zet. Diezelfde manier pas ik ook altijd toe bij laptops waarbij je ook een licentie van de fabrikant erbij krijgt, echter vaak met een boel extra troep erbij geinstalleerd.
Zucht.

Nee, een ander moederbord is een nieuwe licentie, tenzij het moederbord vervangen is via een RMA door de leverancier met eenzelfde type hardware.

Windows opnieuw installeren met een geldige licentie mag natuurlijk wel. Stellen dat dat hetzelfde is als je licentie verhuizen naar een nieuw moederbord klopt niet. Dat is de belangrijkste beperking van een OEM licentie, die geldt alleen op de hardware waar de licentie ooit op is geleverd.
Users who run a Microsoft Original Equipment Manufacturer (OEM) operating system may upgrade or replace most of the hardware components on the computer and still maintain the license for the original Microsoft OEM operating system software provided by the OEM, with the exception of an upgrade or a replacement of the motherboard. An upgrade or a replacement of the motherboard is considered to create a new personal computer. Therefore, Microsoft OEM operating system software cannot be transferred from another computer. If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect then a new computer is created, and a new operating system license is required. If the motherboard is replaced because of a defect, the user does not need to acquire a new operating system license for the computer. The motherboard replacement must be the same make and model, or the same manufacturer’s replacement or equivalent, as defined by that manufacturer’s warranty. The reason for this licensing rule primarily relates to the end-user license agreement (EULA) and the support of the software covered by that EULA. The EULA is a set of usage rights granted to the end-user by the computer manufacturer. The EULA relates only to rights for that software as installed on that particular computer. The System Builder is required to support the software on that individual computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
biomass schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Zucht.

Nee, een ander moederbord is een nieuwe licentie, tenzij het moederbord vervangen is via een RMA door de leverancier met eenzelfde type hardware.

Windows opnieuw installeren met een geldige licentie mag natuurlijk wel. Stellen dat dat hetzelfde is als je licentie verhuizen naar een nieuw moederbord klopt niet. Dat is de belangrijkste beperking van een OEM licentie, die geldt alleen op de hardware waar de licentie ooit op is geleverd.

[...]
If the motherboard is replaced because of a defect,
Dat is een wassen neus natuurlijk, trek het mobo eruit breek er een Elco af en je hebt een defect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joren070
Ik wil graag iedereen bedanken die meegeholpen heeft naar het zoeken naar het probleem.

Voor mij wat ik denk dat het kan zijn:
Dat de PCI poort mogelijk die PCIe 2.1(videokaart) vs 1.0(moederboard) het probleem is.

Ik zag dat mijn vorige kaart NVIDIA Geforce is en deze nieuwe kaart AMD is en dat dit mogelijk de oneenigheid veroorzaakt of

En voor de hand liggend dat ze gewoon niet compatible zijn met mekaar.(heb dit alleen nergens terug kunnen vinden/lezen alleen mijn eigen ervaring met de kaart en mijn pc laat mij dit zeggen.)

Ik heb er in ieder geval voor gekozen toch de kaart terug te brengen en het op safe te gokken en weer een NVIDIA Geforce kaart te halen. Tevens voor de zekerheid maar 1tje met een PCI-E met 2.0 gekozen.

Mijn keuze is gevallen op Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP), dit is bijna dezelfde kaart en zelfde prijsklasse.(zie ook link: http://www.informatique.n...20-silent-di-1gd3-lp.html ) Tevens kwam deze ook redelijk goed uit de bus bij tweakers vandaar.

Heb hem net omgeruild en deed de kaart in me pc en het werkte gelijk, geen foutmeldingen etc.

Dus ben blij dat ik nu toch een betere videokaart in me pc heb.

Als iemand het toch weet wat nou de echte oorzaak is laat het hier toch weten, want wil toch graag weten wat het nou is.

Iedergeval dank allemaal en een fijne dag nog :)

Groet,
Joren

[ Voor 2% gewijzigd door Joren070 op 21-10-2011 16:36 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Joren070 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:33:

Als iemand het toch weet wat nou de echte oorzaak is laat het hier toch weten, want wil toch graag weten wat het nou is.

Iedergeval dank allemaal en een fijne dag nog :)

Groet,
Joren
De PCIe versie incompatibiliteit (in deze specifieke configuratie) is het meest waarschijnlijke.

Mooi dat het opgelost is, succes ermee!

Pagina: 1