Output van custom field type aanpassing in listview

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Sinds een paar dagen ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in Sharepoint. In mijn rol als ontwikkelaar zal ik regelmatig maatwerk moeten ontwikkelen voor onze klanten. Nu heb ik voor mijzelf een aantal cases bedacht die we vroeg of laat wel eens tegen zullen komen.

In een van deze cases moet ik een custom field type maken, deze toevoegen aan een lijst. Aan de hand van de instellingen van dit custom field type wordt er dan een bepaalde waarde getoond.

Die waarde wordt netjes getoond als ik het item uit de lijst open (Logica wordt netjes afgehandeld door de CreateChildControls functie in mijn custom field type control class).

Nu probeer ik de zelfde output voor dat veld tevoorschijn te toveren in de list view. Ik kan echter niks op internet vinden dat mij op weg kan helpen. Ik heb al wat geprutst met een override van de GetFieldValue functie in mijn Field class. Maar daar kan ik niet achterhalen wat mijn SPListItem is waar hij de waarde van wil ophalen.

Mijn vraag is dus hoe kan ik dit het beste aanpakken. Of als je weet hoe ik bij de SPListItem kan komen van een SPField (In de context staat hij als null wanneer hij de list aan het renderen is).

Alvast bedankt. _/-\o_.