Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
hmm bedankt voor je reply maar ik ben zelf een beetje een mac leek dus ik kan dit wel gaan copy pasten in terminal maar daarmee kom ik er nog niet denk ik.
zou je er iets meer uitleg bij kunnen/willen geven?
zou je er iets meer uitleg bij kunnen/willen geven?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Geen probleem 
Je tikt het commando 'find', gevolgd door waar hij moet zoeken (het puntje '.' is een afkorting voor de huidige locatie), gevolgd door wat hij moet zoeken ('-flags uchg' staat voor de files die met een slotje zijn gemerkt), desgewenst gevolgd door wat hij moet doen met het zoekresultaat ('-exec chflags nouchg {} \;' haalt het 'chflags' commando er bij om een slotje van een bestand af te halen).
Het is voor jou het makkelijkst om in de terminal 'find ' te tikken (met een spatie er achter dus), dan het icoon van de servermap er achter te slepen zodat hij daar gaat zoeken, en dan de rest van de opdracht.
Alternatief is om het in stapjes te doen; eerst naar de map gaan met cd, kijken of je goed zit met ls, dan een keer alleen zoeken naar slotjes, vervolgens dezelfde opdracht maar dan ook de slotjes eraf laten halen.
Je tikt het commando 'find', gevolgd door waar hij moet zoeken (het puntje '.' is een afkorting voor de huidige locatie), gevolgd door wat hij moet zoeken ('-flags uchg' staat voor de files die met een slotje zijn gemerkt), desgewenst gevolgd door wat hij moet doen met het zoekresultaat ('-exec chflags nouchg {} \;' haalt het 'chflags' commando er bij om een slotje van een bestand af te halen).
Het is voor jou het makkelijkst om in de terminal 'find ' te tikken (met een spatie er achter dus), dan het icoon van de servermap er achter te slepen zodat hij daar gaat zoeken, en dan de rest van de opdracht.
find <sleep hier je servermap in> -flags uchg -exec chflags nouchg {} \;
Alternatief is om het in stapjes te doen; eerst naar de map gaan met cd, kijken of je goed zit met ls, dan een keer alleen zoeken naar slotjes, vervolgens dezelfde opdracht maar dan ook de slotjes eraf laten halen.
cd <sleep hier je servermap in> ls find . -flags uchg find . -flags uchg -exec chflags nouchg {} \;
superfijn dank je wel! vandaag gaat het niet meer lukken maar morgen ga ik dit eens proberen. thanks!
Sleep in de trash, rechtsclick op trash, houd option ingedrukt, empty trash.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er stond me iets van bij dat dat niet werkte als de bestanden op een server stonden, maar ik kan het fout hebbenCyBeR schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:21:
Sleep in de trash, rechtsclick op trash, houd option ingedrukt, empty trash.

het gaat dus niet naar de trash omdat het op een externe netwerk HDD staat. als ik het naar de trash sleep krijg ik te zien of ik de files immediately wil deleten. en dat wil ik dus maar dan krijg ik de foutmelding dat de files in de folders gelocked zijn en ik dus bij het probleem uitkom
[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 19-10-2011 15:24 ]
Oh, daar had ik omheen gelezen maar afaik werkt dan jouw verhaal ook niet als ze niet via afp geshared worden. En zo wel is 't twijfelachtig of de sharende kant 't ondersteunt...benoni schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:23:
[...]
Er stond me iets van bij dat dat niet werkte als de bestanden op een server stonden, maar ik kan het fout hebben
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Met AFP (Mac of netatalk server) kun je extended attributes vanuit de terminal vinden, en (voorzover je schrijfrechten hebt) ook aanpassen.
Met SMB kun je (zover ik weet) ook met het infovenster geen slotjes aan- of uitzetten, dus ik ging er van uit dat TS een AFP share te pakken had.
Met SMB kun je (zover ik weet) ook met het infovenster geen slotjes aan- of uitzetten, dus ik ging er van uit dat TS een AFP share te pakken had.
en het heeft gewerkt! many thanks! dat scheelt weer 24 uur werk
Pagina: 1