Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.com domein dat binnenkort vervalt kopen

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38
Een .com domein dat ik al een tijdje op het oog heb, waar geen website op draait op dit moment, vervalt over enkele dagen.. Nu is het geen heel voordehandliggend woord of tekst, maar ik ben toch bang dat er een of andere domainsquatter mij voor is als het domein zometeen daadwerkelijk vervalt..

Mijn vraag is dan ook wat de beste manier is om het domein te verkrijgen.. Voorzover ik kan vinden is het niet zo dat ik het domein op of na de dag die als expirationdate in de whois staat gelijk kan kopen, maar hoe kom je er het snelst achter wanneer dit wel kan? De whois in de gaten blijven houden?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Welk domein gaat het om?

Verwijderd

En dan snel kopen _/-\o_.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meestal wordt het domein automatisch verlengt door de registar als de termijn (bijna) verlopen is. Waarom denk je dat dit niet gaat gebeuren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het domein wilt hebben, dan kun je ook voorstellen aan de huidige eigenaar om het te kopen.
Ja dit zal je wat geld kosten, maar dan weet je wel zeker dat je het hebt en het niet voor je neus weggekaapt wordt, of simpelweg gewoon weer wordt verlengd (wat waarschijnlijk gewoon het geval is).

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38
Waarom, anders dan de reactie van HetRatje, is dat een relevante vraag?
Marzman schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:11:
Meestal wordt het domein automatisch verlengt door de registar als de termijn (bijna) verlopen is. Waarom denk je dat dit niet gaat gebeuren?
De vorige keer dat het domein verlengd is, zat er een groter aantal dagen tussen verlengen en eventueel vervallen dan wat nu het geval is, daarom ga ik er vanuit dat het domein niet meer verlengd gaat worden..
Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:15:
Als je het domein wilt hebben, dan kun je ook voorstellen aan de huidige eigenaar om het te kopen.
Ja dit zal je wat geld kosten, maar dan weet je wel zeker dat je het hebt en het niet voor je neus weggekaapt wordt, of simpelweg gewoon weer wordt verlengd (wat waarschijnlijk gewoon het geval is).
Da's ook nog een optie, maar ik heb er momenteel eigenlijk nauwelijks geld voor over, en op die manier heb je ook kans dat je slapende honden wakker maakt natuurlijk..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Algurgazan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:30:
[...]
De vorige keer dat het domein verlengd is, zat er een groter aantal dagen tussen verlengen en eventueel vervallen dan wat nu het geval is, daarom ga ik er vanuit dat het domein niet meer verlengd gaat worden..
Een .com kan gewoon vervallen en dan alsnog binnen x tijd verlengd worden.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Algurgazan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:
Mijn vraag is dan ook wat de beste manier is om het domein te verkrijgen.. Voorzover ik kan vinden is het niet zo dat ik het domein op of na de dag die als expirationdate in de whois staat gelijk kan kopen, maar hoe kom je er het snelst achter wanneer dit wel kan? De whois in de gaten blijven houden?
Je kunt een bedrijf als Snapnames inschakelen; er zijn ook enkele registrars die een soort van back-order-service hebben.
Maar ik moet er ook gelijk bij zeggen dat die ook te laat waren toen het domein dat ik op het oog had eindelijk vrij kwam :(

Zoals je terecht opmerkt: direct na de vervaldatum is het vaak nog niet te registreren, er bestaat een soort van 'grace period', en die kan enkele dagen tot enkele weken zijn.
Daarin heeft/krijgt de originele 'eigenaar' nog kans het domein te verlengen.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Misschien heb je wat aan het volgende artikel: http://www.mikeindustries...snatch-an-expiring-domain

Het is aardig oud, maar de informatie klopt nog steeds. (Heb het voor de zekerheid even gechecked)
Pagina: 1