TL-WR1043N verliest IP reeks

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik, en de buurman hebben beide goede ervaringen met de TPlink TL-WR1043N wireless router.
Voor een gezamenlijk gebouw heb ik eveneens deze zelfde router aangeschaft, opgevolgd door 4 FRitZ wireless repeaters.

De router heeft 192.168.1.1, de repeaters 192.168.1.110, *.111, *.112 en *.113
repeater "110" maakt (als enige) contact met de router, en elke volgende repeater met de vorige:
192.168.1.1 <<<<< 110 < > 111 < > 112 < > 113
De repeaters hebben in de DHCP clientlist van de router een fixed ip gekregen op MAC adres.

Alles loopt eigenlijk super strak, totdat, zomaar ineens de router gaat zitten moeilijk doen, en op een willekeurig moment de ip reeks in DHCP loslaat, en op compleet willekeurige reeksen gaat zitten uitdelen.
Zelfs wanneer ik dan de repeaters omzeil en rechtstreeks (via mac adres) wireless met de router verbinding leg, krijg ik ip adressen als 192.178.1.237, of 192.254.1.117 :?

Van buitenaf lijkt er echter niets aan het handje; de repeaters en router blijven dezelfde SSID uitzenden en ik kan ook gewoon mezelf aanmelden, maar daarna kun je dus ook helemaal niets meer.

Ik reboot vervolgens de router, en alles is weer bij het oude.
proef op de som: ik heb mijn computer via MAC een vast ip gegeven (*.120) en gereboot.
inderdaad, ik krijg netjes 120 toegewezen, maar nog steeds op willekeurige momenten struikelt de router en is de reeks "weg".
Soms na 2 uur, soms na anderhalve dag.
Ik heb hem gisteren NIET gereboot om de proef op de som te nemen of op enig moment de verbinding wordt herstelt. vanmorgen was dit niet het geval, voor de zekerheid computer gereboot, maar hij bleef met vreemde ip adressen terugkomen.

Telkens na elke reboot loopt alles gladjes en zonder enig probleem.
laatste firmware ook al erop gezet, maar het biedt allemaal geen uitkomst.

wat kan er nou misgaan hier? :?

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 19-10-2011 13:12 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Als ik mij niet vergis kun je met die TP-Link routers je config back-uppen naar een lokaal bestandje.

Wat je dan zou kunnen doen is de router van je buurman stelen, eh, lenen, zijn config even opslaan op een USB stikkie o.i.d., de config van de router uit het gezamenlijke gebouw opslaan, vervolgens die config op de router van je buurman zetten en even testen.

Je zou zelfs tegelijk de router uit je gezamenlijke gebouw kunnen plaatsen bij je buurman, zijn config op die router zetten, dan heb je een dubbele test.

Of je haalt ergens anders precies dezelfde router vandaan.

Op die manier kun je uitsluiten of het al dan niet aan de router zelf ligt.

https://freight.associates

• paQ
dat is wel behoorlijk omslachtig voor een apparaat dat ik nu al 3 keer vanaf fabrieks settings heb ingesteld :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29
De laatste firmware is soms instabieler dan de oudere versies. Misschien kun je ze allemaal (3 geloof ik) eens proberen.

Daarnaast weet je zeker dat je router geen IP probeert uit te delen wat al bezet is? Want ik weet niet wat er dan gebeurt namelijk.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
paQ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:41:
dat is wel behoorlijk omslachtig voor een apparaat dat ik nu al 3 keer vanaf fabrieks settings heb ingesteld :P
Maar met een factory reset sluit je geen hardwarematige fouten uit. Het was maar een suggestie ;)

https://freight.associates

• paQ
alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:44:

Daarnaast weet je zeker dat je router geen IP probeert uit te delen wat al bezet is? Want ik weet niet wat er dan gebeurt namelijk.
sja wat is zeker...

110, 111, 112 en 113 zijn eigenlijk altijd aan.
Dus dat kan voor weinig problemen zorgen.

Daarbij heb ik in de clienlist nog nooit dan 4 MAC adressen tegelijk connected gezien (buiten de extenders om dan)
dus 101, 102, 104 en 120 (ik)

Het stomme is ook dat soms tijdens het gebruik het gewoon ineens gebeurt.
Dus je zit lekker op internet, ineens alles poepie traag, en binnen 2 minuten heb je ineens een ander IP in een andere reeks, en dus geen connectie meer. :?

Pagina: 1