Toon posts:

Brander Pleite in Win98. In Win2K = prima

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Plexwriter is ineens spoorloos in WIN98SE. Dat terwijl hij in Win2K gewoon netjes er is en fikt.

In WIN98 staat hij nog wel bij 'Device Manager', maar in verkenner is hij er niet meer. Zelfs in een DOS-box kent hij de drive niet meer.

Hoe kan dat nou weer?

Edit : net de nieuwste VIA 4-in-1 er op gezet .. en nog steeds geen Brander.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 18:59

Rashann

Zoek de hond...

Dingen die ik zou proberen:

- De IDE controllers uit het systeem gooien en opnieuw laten detecteren, hopende dat de brander gevonden wordt.

- De brander echt loskoppelen en dan Windows booten. Hierna weer uitzetten en de brander weer aansluiten en dan hopen dat Windows hem weer vind...

Ik moet wel zeggen, 't is een wazig probleem :)

[Edit] Systeem met 2 S-en is beter :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer de IDE controller er uit te gooien hangt msgsrv32. Gaat dus niet.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

HlpDsK:

Wis je brander ff uit de device manager en reboot even!
Dan word ie als het goed is opnieuw gedetecteerd. :)

Als het niet werkt, ga dan ff naar de eigenschappen van je brander, en zet daar de drive letter goed.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 14:33 schreef meendering het volgende:
HlpDsK:

Wis je brander ff uit de device manager en reboot even!
Dan word ie als het goed is opnieuw gedetecteerd. :)

Als het niet werkt, ga dan ff naar de eigenschappen van je brander, en zet daar de drive letter goed.
|:( dat ik daar niet aan dacht.

MAar goe .. geziek is dat ik vaak 10 keer moet rebooten om Win98 te laden. Hangt nogal vaak (ziew Windows OS topic).

Drive letter staat goed in de device manger, alleen wil Windows 'm verder niet kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Terug van reboot. Nu herkent Windows heel de Plextor niet meer als CDRW, maar als default CD-ROM.

En nog steeds spoorloos in Verkenner. OF welk programma dan ook.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vreemd, heb je niet ergens een image liggen van win98se, anders kan je die er zo overheen jensen. >:)

Hmmz, win98se gebruik ik alleen voor games, gelukkig wel. :P

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk .. Win98 er opnieuw overheen gooien .. dan kan ik niet meer bij Win2K.

Maar dit gebeurt er dus : In Win98 is mijn Plextor in Device Manager een standaard CD-ROM. In verkenner nog steeds spoorloos.

ALs ik op refresh ram in de Device Manager bij CD-ROM drives dan hangt de bak onmiddelijk. Of BSOD, en daarna BSOD zonder tekst, en dan vast.

Ik zit nu in Win2K en daar werkt ie wel perfect. Ik kan gewoon CDtjes fikken.

Ik gebruik Win98 ook alleen voor games .. maar dan moet het wel werken! :(

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Errug vreemd jah, volgens mij ligt het aan die via 4-in-1 driver update. |:(

Hmmz, je kan win98se er zo opnieuw opgooien, je hoeft allen die boot.ini bestand ff te kopieëren naar een andere hd.

Dan win98se erop, en daarna (alternatiefe wijze) win2k install runnen. Dan heb je immers je bootmenu en shit terug.
Dan plak je de win2k regels ui de oude boot.ini in de nieuwe, en wis je de regels die met de install van win2k te maken hebben.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat geintje ken ik. Maar ikvind het nogal drastisch om Win98 + alle appz en gamez en alle updates opnieuw te doen omdat een stomme drive niet meer wordt herkend.

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Draait niet toevallig msdos compatibiliteits modus he ? >> Virus >> Win werkt in 16 bit == geen cdrom/zip/netwerk

Anders ff iosubsys in je system dir renamen en van andere compu kopieren (beste is orig install van win98) (Hiermee heb ik ook een plextor aan de praat gekregen..)

* ilrenato vind het jammer dat niemand gewoon een goede install ff kopiert en onder winorig opslaat. Saves you years....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de plextor helemaal afgekoppeld. Nog steeds willekeuring hangen bij boot.

MAar ik ben nu ook DMA kwijt op m'n gewone CD-ROM speler. Ook na aanvinken en reboot.

Verwijderd

Topicstarter
help?

Verwijderd

Dit had ik ook met m'n Lite-on...

Eerst vond windows ook m'n brander niet, maar in de BIOS wel.
Toen heb ik de DMA uitgezet van m'n CD-ROM-speler.
Toen herkende windows hem als een CD-ROM-speler, maar ik kon hem wel als brander gebruiken en ook op de goeie snelheden.

Omdat ik het niet vond staan, dat m'n brander als CD-ROM-speler werd gezien in appiebeheer, heb ik windows er (niet schoon!!!!) eroverheen geinstalleerd. Dus alleen het register werd in principe overgeschreven. Dat werkte!!!!*D*D*D*D
Eindelijk in appiebeheer: Lite-On!!!

Dus ik denk dat als je dat doet, het allemaal weer perfect voor elkaar is.

Suc6,
Digit

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik wel eerst in WIn98 zien te komen. En dat lukt bijna niet. KutOS.
Pagina: 1