Een PC met een eigen willetje (PC gaat automatisch aan)

Pagina: 1
Acties:

• se516010
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 13:47
Door een defect moederbord in een HP slimline S3330 heb ik er een vervolgens een ander mini-itx bord ingebouwd. Een Intel DQ45EK. Als werkt prima alleen als de PC uit staat gaat deze na ongeveer 20 minuten automatisch aan, de CPU fan draait even en na 5 seconden gaat de PC weer uit.

Zie filmpje youtube.

Na ongeveer 20 minuten herhaalt zich dit continue. Ik heb echter geen flauw idee wat dit kan zijn. De bios ge-update en alle instellingen bekeken. Of een WOL instelling op enabled staat oid. Maar kan niets vinden. Zelf Intel gebeld, een technisch medewerker denkt dat het aan de voeding ligt en geeft als advies om een ATX 2.2 voeding op het moederbord aan te sluiten.
In de PC heb ik nu 2 voedingen uitgeprobeerd. Een van 160 W en een van 200 W; maakt niet uit.
Is dit een defect aan het moederbord of zie ik iets over het hoofd? Iemand nog een idee.
Alvast bedankt.

PS Het heeft niets met het besturingssysteem te maken. Als ik de PC uit heb staan zonder harddisk dus zonder OS dan gebeurd het ook dus zit ik wel aan een bios instelling te denken of een defect?
Met de bios heb ik al van alles geprobeerd, oudere versie teruggezet noem maar op; alle stekkers op het moederbord nagelopen. Het vreemde is dat dit continue doorgaat. Maak ook niet uit of de PC uitstaat of in hibernate stand uit staat.
Denken jullie dat dit een PSU probleem zou kunnen zijn of dat het een defect van het moederbord is?

Heb nu contact gehad met Intel en hun het probleem voorgelegd. Ze hadden nog de tip om een bios recovery te doen en ik heb zelfs nog een nieuwe voeding aangeschaft om te testen of het echt niet aan de PSU ligt maar het probleem blijft zich voordoen.

YouTube: Computer which automatically starts and shut off with motherboard Intel DQ45EK

Jullie in ieder geval bedankt voor de reacties!
Volgende week bellen ze me op met ik hoop een oplossing of dat ik een ander mobo krijg..

[ Voor 29% gewijzigd door se516010 op 27-10-2011 07:08 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 09:32
Als je 1 versie terug gaan met je firmware van je virus? Dat al geprobeerd.

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-02 19:24
barry457 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:00:
Als je 1 versie terug gaan met je firmware van je virus? Dat al geprobeerd.
beetje raar NL, hij bedoelt volgensmij dat je je bios opnieuw moet flashen, voor ALS je een virus hebt

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht een vorm van kortsluiting op de 24pin ATX stekker? Maar dat lijkt me sterk met twee voedingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
Themperror schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:49:
[...]

beetje raar NL, hij bedoelt volgensmij dat je je bios opnieuw moet flashen, voor ALS je een virus hebt
- BIOS Flashen en default settings gebruiken.
- Is je powerswitch wel nog in orde? M.a.w. trek de pinnetjes van de aan/uit knop eens van het moederbord uit.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Uhm je hebt toch ook instellingen dat je je PC kan laten booten via internet? Wake-up on call ofzo, misschien dat dat iets doet?

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 18:29
MiliaanR schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:58:
Uhm je hebt toch ook instellingen dat je je PC kan laten booten via internet? Wake-up on call ofzo, misschien dat dat iets doet?
Wake up On Lan, oftewel WOL zoals poster beschrijft in zijn TS beschrijft. :)

Even terug naar het probleem, zou het een simpeler probleem kunnen zijn door een niet goed functionerende aan knop van je kast? wellict je systeem starten, mobo aansluiting van de powerbutton eraf halen, en kijken of het dan nog gebeurt.

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 15:51
Lijkt me niet aangezien het continu om de ~20 minuten

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11-2025
Gebeurd dit ook alleen na het uitschakelen van de pc, of ook als de voeding eraf is geweest en dan weer ingeprikt is geworden?

Mijn oude pc ging altijd aan vlak nadat ik hem uitgezet had, daarmee is hij gestopt toen ik een geaard stopcontact gebruikte. Misschien zit ergens nu een stekkertje op een aardelijn aangesloten, en heb je toevallig iedere 20min. een kleine spanning op je aarde?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:35

Nikeo

Jawelles

Twee ervaringen:
1. Ik heb eens een ASUS bord met ?? bios gehad waarin geen WOL functie beschreven stond als zijnde Wake On Lan, maar het had een iets andere naam. In mijn manual vond ik het uiteindelijk. Het bleek een feature te zijn met een andere merknaam. Erg verwarrend maar dit was het wel.
2. Een keer een afstandbusje tussen moederbord en kast laten zitten wat er ook voor zorgde dat de pc soms niet aan wou of na een trilling in de vloer ineens aanging.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Wake-on usb oid? Door een trilling de muis beweegt en hierdoor je pc aan gaat?
Of bijvoorbeeld dat de optie system state bij powerloss (geen idee hoe deze optie heet zo uit mn hoofd) op resume / power on staat?
Pagina: 1