Ik zit met een kwestie waar ik na twee dagen nog niet uit kom. Voor vrienden onderling heb ik een website waarop men kan aangeven wie nog geld van wie krijgt.
In de huidige versie worden transacties simpelweg in een lijst weergegeven:
Dit werkt in principe prima maar voor een nieuwe versie wil ik transacties tussen twee gebruikers groeperen en de bedragen met elkaar verrekenen. Als er tussen twee gebruikers maar 1 transactie is wordt deze los weergegeven.
Ik had bedacht om binnen de sql-query een loop uit te voeren om zo per gebruikercombinatie mogelijke transacties te groeperen maar dit is niet mogelijk volgens mij.
Weet iemand een mogelijke oplossing om mij in de goede richting te sturen?
In de huidige versie worden transacties simpelweg in een lijst weergegeven:
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT b.username AS username, c.username AS crediteur, * FROM overzicht AS a LEFT JOIN user as b ON b.user_id=a.user_id LEFT JOIN user as c ON c.crediteur_id=a.crediteur_id WHERE a.user_id = '$currentUserID' AND status = '1' AND paid = '0'; |
Dit werkt in principe prima maar voor een nieuwe versie wil ik transacties tussen twee gebruikers groeperen en de bedragen met elkaar verrekenen. Als er tussen twee gebruikers maar 1 transactie is wordt deze los weergegeven.
Ik had bedacht om binnen de sql-query een loop uit te voeren om zo per gebruikercombinatie mogelijke transacties te groeperen maar dit is niet mogelijk volgens mij.
Weet iemand een mogelijke oplossing om mij in de goede richting te sturen?