Past dit allemaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag even weten, voordat ik het bestel, of dit systeem allemaal met elkaar werkt en of alles past.

Antec Three Hundred
ASUS P8H67-M Evo (B3)
Intel Core i5 2500
Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition OC
Optiarc AD-7260S Black
Samsung Spinpoint F3 1TB
XFX Pro 550W Core Edition

mvg,

Duco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
waarom niet. dit lukt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
zou geen probleem moeten zijn, waarom twijfel je? Of weet je niet zeker of alle componenten bij elkaar kunnen werken? In de kast krijgen is ZEKER geen probleem

kijk in ieder geval even in de QVL van je moederbord wat betreft het geheugen. Hiervoor heb je het exacte typenummer nodig. Over het algemeen zit dit met kingston wel snor

[ Voor 37% gewijzigd door scenix_ op 19-10-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Ik zou je vraag ook even aan de leverancier voorleggen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Dit komt op mij wel een beetje makkelijk over.. wat heb je zelf gedaan, waar twijfel je aan?
Zoals gezegd het past in de kast, verder: de cpu past op het moederbord en het geheugen ook. Maar dat kun je toch allemaal zelf ook op- en uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Past allemaal inderdaad. Ik zie alleen niet in waarom je een H67 bord neemt als je toch een GPU erbij neemt. H67 maakt namelijk gebruik van de geintegreerde graphics op de CPU, als je een aparte videokaart neemt kan je denk ik beter een P67 bord nemen, eventueel als je later wilt OC'en. Wel is het zo dat H67 borden over het algemeen iets goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:42
Je moet gewoon kijken welk formaat je moederbord is en welk formaat je behuizing kan hebben. In dit geval heb je een Micro-ATX moederbord dat in een ATX behuizing moet. Gaat dus makkelijk.
En of de DVD speler past, dat kan je zien aan het aantal 5.25" vakken. Je hebt er 1 nodig en dat heeft een behuizing altijd wel.
De HDD gaat in een 3.5", ook die heeft elke behuizing. Ruimte voor een PSU is er ook altijd.

Maak je geen zorgen ;)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
het enige probleem wat deze kan hebben is dat een dual gpu op 1 videokaart misschien niet past.
ik heb nu een 5870 erin en ik heb nog geen 3mm over maar daar zal de TS lang niet aankomen met deze setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:15:
Je moet gewoon kijken welk formaat je moederbord is en welk formaat je behuizing kan hebben. In dit geval heb je een Micro-ATX moederbord dat in een ATX behuizing moet. Gaat dus makkelijk.
En of de DVD speler past, dat kan je zien aan het aantal 5.25" vakken. Je hebt er 1 nodig en dat heeft een behuizing altijd wel.
De HDD gaat in een 3.5", ook die heeft elke behuizing. Ruimte voor een PSU is er ook altijd.

Maak je geen zorgen ;)
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet niet of ik het hier mag vragen in dit topic maar vind jij of ik beter het mainstream gamesysteem van de BBG (met AMD) kan kopen of dit intel systeem? En, is het niet erg dat dit moederbord al een integrated gpu gebruikt en dat daar dan nog een aparte gpu bij komt?

mvg

EDIT: ik ben eigenlijk nog steeds niet echt zeker wat ik nou moet kopen. Ik heb lang gewacht en als ik vandaag niet de pc bestel heb ik hem niet meer voor mee verjaardag (17 xD). Ik hou wel wat van gamen, maar ik moet deze pc ook kunnen gebruiken voor school. Ik wil wel dat ie snel is en lang meegaat. Ik heb al eerder op wat andere forums om advies gevraagt maar ik kreeg daar nooit echt een goed antwoord :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Tjah, met het AMD systeem hou je meer geld over voor een iets betere videokaart en 8GB RAM, al kan jij er natuurlijk ook 8GB van maken zonder het echt te merken in je budget. Met deze bijvoorbeeld:
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL

Doe je je usernaam ook eer aan :)

Ik vind de i5 2500 veel leuker dan de AMD quad core uit de BBG, dus ik zou eerder voor jou systeem gaan.

De door jou gekozen GPU maakt gehakt van de IGP. De IGP is alleen voldoende voor een beetje film kijken en oude games spelen, die van jou kan waarschijnlijk alle games nog aan ;)

Edit: Alvast gefeliciteerd :D

Edit 2: Als je budget het toelaat, kan je je 4GB veranderen naar 8GB. En je moederbord naar deze:
pricewatch: MSI P67A-GD45 (B3)
En dan de i5 2500 vervangen voor een i5 2500k. Als je dit doet kan je je over een jaar of 2 verdiepen in overclocken. Dat is heel makkelijk met een 2500k. Dan kan je helemaal jaren door.

[ Voor 24% gewijzigd door Ample Energy op 19-10-2011 12:48 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:41:
Tjah, met het AMD systeem hou je meer geld over voor een iets betere videokaart en 8GB RAM, al kan jij er natuurlijk ook 8GB van maken zonder het echt te merken in je budget. Met deze bijvoorbeeld:
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL

Doe je je usernaam ook eer aan :)

Ik vind de i5 2500 veel leuker dan de AMD quad core uit de BBG, dus ik zou eerder voor jou systeem gaan.

De door jou gekozen GPU maakt gehakt van de IGP. De IGP is alleen voldoende voor een beetje film kijken en oude games spelen, die van jou kan waarschijnlijk alle games nog aan ;)

Edit: Alvast gefeliciteerd :D
Haha bedankt, ik weet nu wel dat hier veel aardigere mensen zitten dan op de andere forums waar dinen vroeg :)

Dit is trouwens ook nog

MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
i5-2500K,
XFx PRO550W Core Edition
Antec Three Hundred
Sony Optiarc AD-7260S-0B
Asrock P67 PRO3 (B3)
Samsung Spinpoint HD103SJ
Kingston Valueram 4 GB DDR3-1333 Kit

Er zitten al 2 casefans in de antec en een cpu koeler koop ik er later nog bij.
Wat zijn jouw gedachtes hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:43
Niet overhaast kopen, gewoon goed inlezen en bekijken wat je wilt hebben. Heb je al eerder een eigen PC gehad? Zijn er daarbij jou dingen opgevallen die je misschien anders zou willen hebben? Wat wil je zelf? Denk daarbij aan:
- prestaties
- uiterlijk
- koelingsmogelijkheden
- stilte
- grootte

Ik zou gewoon toch naar de [BBG aanschaf] Gamesysteem gaan, daar je systeem neerzetten om zo van anderen gericht commentaar te krijgen. Hoe? Lees daarvoor de OP (original post, de eerste post dus) van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh lol ik reageerde iets te laat. Je zet in principe precies tzelfde neer als mijn post hiervoor maar die van jou zal wel beter zijn. Mijn budget is 700 euro of net iets erboven inc assemblage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goldstriker schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:54:
Niet overhaast kopen, gewoon goed inlezen en bekijken wat je wilt hebben. Heb je al eerder een eigen PC gehad? Zijn er daarbij jou dingen opgevallen die je misschien anders zou willen hebben? Wat wil je zelf? Denk daarbij aan:
- prestaties
- uiterlijk
- koelingsmogelijkheden
- stilte
- grootte

Ik zou gewoon toch naar de [BBG aanschaf] Gamesysteem gaan, daar je systeem neerzetten om zo van anderen gericht commentaar te krijgen. Hoe? Lees daarvoor de OP (original post, de eerste post dus) van dat topic.
Oh oke ja daarom was ik ook noet zeker of ik het hier mocht vragen. Ik heb al eerder een pc gehad, alleen is die halfdood. Intel pentium 4 zit er nog in.

Ik wil een snelle pc die ook games kan afspelen, ook gewoom goed voor huiswerk en die lang meegaat.
Uiterlijkt maakt nie zo uit. Als t maar een stevige case is.
Ik wil later een aftermarket cpu koeler erbij zodat ik kan oc'en.
Geluid niveau maakt me ook niet zo uit. Als het maar geen kettingzaag is.
Grootte maakt eveneens ook niet uit. Ik zet de kast onder me bureau dus die zie ik niet.

Ik reageer mss een beetjr langzaam omdat ik even typ op mn ipod :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan zou ik zeker advies vragen in het BBG topic, met als je wilt overclocken kun je beter geen H-mobo nemen, maar een P. Dat geeft een beetje aan dat je of nog niet precies weet wat je wilt, of dat je niet voldoende onderzoek hebt gedaan. Als je vanwege snelheid nu iets bestelt ga je ongetwijfeld fouten maken en dat is zonde bij zo'n dure aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 18,85€ 18,85
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,-€ 175,-
1XFX Pro 550W€ 59,65€ 59,65
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 39,99€ 39,99
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 132,49€ 132,49
1MSI P67A-GD45 (B3)€ 99,60€ 99,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,48

wenslijst: i5 xRiipJawz

Zo zou ik hem doen. Kan je hem ook nog even naar de BBG linken als je wilt.

Edit: Even een opsomming van veranderingen:

Ik heb een MSI P67 gekozen. Die Asrock zal ook voldoen, alleen heb ik zelf geen ervaring met dat merk.
Deze DVD brander heeft Lightscribe. Altijd leuk.
RAM van 4GB Kingston naar 8GB G Skill Ripjaws.
2500 naar 2500k

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 19-10-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:06:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 18,85€ 18,85
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,-€ 175,-
1XFX Pro 550W€ 59,65€ 59,65
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 39,99€ 39,99
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 132,49€ 132,49
1MSI P67A-GD45 (B3)€ 99,60€ 99,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,48

wenslijst: i5 xRiipJawz

Zo zou ik hem doen. Kan je hem ook nog even naar de BBG linken als je wilt.

Edit: Even een opsomming van veranderingen:

Ik heb een MSI P67 gekozen. Die Asrock zal ook voldoen, alleen heb ik zelf geen ervaring met dat merk.
Deze DVD brander heeft Lightscribe. Altijd leuk.
RAM van 4GB Kingston naar 8GB G Skill Ripjaws.
2500 naar 2500k
Thanks dit ga ik zeker gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Misschien nog een 3rd party CPU cooler (Scythe Mugen 2)? Een 2500K is identiek aan de i5 2500 indien je niet gaat overclocken. En zelfs als je gaat overclocken, is het verschil pas goed te merken bij de 4.0 GHz of hoger (heb zelf de 2500K @4.8GHz). Met de standaardkoeler ga je dit waarschijnlijk niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tonyto_tp schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:
Misschien nog een 3rd party CPU cooler? Een 2500K is identiek aan de i5 2500 indien je niet gaat overclocken. En zelfs als je gaat overclocken, is het verschil pas goed te merken bij de 4.0 GHz of hoger (heb zelf de 2500K @4.8GHz). Met de standaardkoeler ga je dit waarschijnlijk niet halen.
Nee klopt. Ik wil er nog een cpu koeler bij, maar bij Alternate hebben ze geen goede goedkope zoals hyper 212+ of TX3. Daarom laat ik die cpu koeler even zitten en koop ik die later er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Mooie CPU koeler die heel goed kan koelen, niks kost, stil is in idle, etc.
Enige nadeel is dat het inbouwen lastig is.

Je kunt hem ook kopen wanneer je vind dat je pc luidruchtig wordt of wanneer je wilt gaan OC'en.

Edit: My pleasure, enjoy :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 19-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Siempi Moet ik nog een extra case fan erbij doen? Anders bestel ik hem over 10 min :)

EDIT: Ik heb alleen het MSI Moederbordje vervangen door de Asrock omdat ze de MSI niet hebben bij Alternate. Verder laat ik alles zoals jij het zegt.

EDIT 2: laatmaar ik ben blind die MSI hebben ze wel 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Er zitten al 2 fans in, dus dat hoeft niet, hoor. Wordt het alleen maar luidruchtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
dit soort vragen kan je kwijt in topics als [BBG aanschaf] Gamesysteem
Het is verder niet de bedoeling dat je het op deze manier op het forum zet. Zie ook CSL FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 19-10-2011 13:24 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
Er zitten al 2 fans in, dus dat hoeft niet, hoor. Wordt het alleen maar luidruchtig van.
Oke thnx. En dit werkt allemaal correct xD. Ik wil er even heel zeker van zijn want ik moet zelf ook veel meebetalen aan de PC. Kan natuurlijk geen 700 euro verjaardag cadeau krijgen op mn 17e haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Je hebt alle echte hardware, stroomvoorziening, een DVD speler en een HDD. Alles in een case met 2 fans. Gaat lopen als een trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:27:
Je hebt alle echte hardware, stroomvoorziening, een DVD speler en een HDD. Alles in een case met 2 fans. Gaat lopen als een trein ;)
:P oke bedankt voor de hulp. Dan rest er nog maar één ding te doen: let's order lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:27:
Kheb em besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica