Videokaart met zowel S-Video als HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik wil mijn Radeon x1600 Pro (512 mb) vervangen (fan maakt steeds meer herrie), maar ik wil wel mijn oude TV kunnen aansluiten op de PC. dat doe ik nu via de S-video uitgang en een composite-kabel (met verloopstukje) naar de TV. Ik heb gezocht naar een goede betaalbare videokaart, maar ik merk dat er maar weinig kaarten zijn met nog een s-video uitgang. Hiernaast wil ik niet dat wanneer ik in de toekomst een LED TV koop, ik weer een nieuwe kaart moet kopen. Dus een plakje met zowel S-Video als HDMI uitgang zou heel relaxt zijn. Weet er iemand een goede niet te dure kaart kaart die aan deze eisen voldoet?

Mijn wensen zijn:
* Liefst zonder fan (PC staat in woonkamer, dus stil is wel fijn), een videokaart met een stille fan is ook goed.
* PCI-E (versie weet ik niet, mobo heeft een PCI-E 16x slot volgens maker).
* S-Video/Composite uitgang.
* HDMI uitgang (voor een eventuele toekomstige TV).
* Hoeft niet supergoed te zijn, ik gebruik mijn PC-tje voor voornamlijk office, internet en films kijken. De kaart moet dus vooral goed zijn in het afspelen van video. 3D boeit me echt niets.
* Ik heb een lichte voorkeur voor ATI, want daar ben ik gewend aan, maar dat is geen dealbreaker.
* Max. prijs ongeveer 50 euro

Mijn hardware:
AMD Atlon64 X2 3800
Asrock ALIVENF4G-DVI
4GB Kingston DDR2
Seagate Barracuda 320 GB SataII HD
Sapphire Radeon X1600 pro 512mb
AG Neovo 22 inch TFT
Samsung TV

Ik heb op de faq gekeken, maar al die technische termen snap ik niet heel veel van. Ook heb ik op google gekeken, daar kwam ik deze tegen: Club 3D HD4650 passief 1024MB HDMI Volgens de specificaties zou deze zowel HDMI als S-Video (TV-Out) moeten hebben, maar weet iemand of dit klopt? En is dit een goede kaart voor wat ik ermee wil?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat je dit niet meer zo veel zal zien (bijna niet)
Makkelijkste zou zijn gewoon een pci videokaart ernaast te drukken voor je externe monitor

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Maar dan moet ik dus twee nieuwe kaarten kopen, dan ben ik denk ik een stuk duurder uit...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-12 15:27
Pricewatch-> vinkje zetten 's-video' zetten en voila... alle nu nog beschikbare kaarten met s-video.

http://tweakers.net/price...YfMouZE875yt-GaDUOHpZTyBw

Ennuh, is er iets wat je tegenhoudt om zelf even op de website van Club3D te kijken of s-video er wel of niet opzit...? Sowieso opletten, want er bestaan 2 versies van die kaart... eentje met s-video en eentje zonder. Maar de exacte details moet je toch echt zelf eventjes nakijken, dat wordt eigenlijk ook wel van je verwacht voordat je dergelijke vragen stelt...

http://www.club-3d.com/in...ol/radeon-hd-4000.en.html

@Snake... dan heb je niet goed gekeken... Sowieso, de kaart die de TS linked is precies wat ie wil; s-video & hdmi. Er moet alleen even opgelet worden of het om de juiste versie gaat. Soms worden er nl weleens wat specs vergeten in te vullen...

[ Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 19-10-2011 14:10 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit is de enige met HDMI en S-Video in de pricewatch.

http://tweakers.net/price...u72DJjjGbGPFroVmrsgqXW-gM

(zie filter: EN HDMI EN S-Video)

pricewatch: Point of View GeForce 8400 GS GPU

[ Voor 24% gewijzigd door Snake op 19-10-2011 14:09 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb die goed bekeken, maar volgens mij is die zonder S-Video, want op de site van Point of View staat er dat die VGA, DVI en HDMI heeft, niets over S-video.

Dan lijkt de Club3D de enige optie, want voor een pci kaart betaal je ook wel 20 euro, dus dan ben je met twee kaarten duurder uit dan 1 losse. Ik lees op de site van Club3D dat deze zowel HDMI als S-Video heeft, maar dat deze een voeding van 400 Watt vereist. Mijn voeding is 300 watt. Ik neem aan dat ik die ook moet vervangen, weet iemand hoeveel watt ik nodig heb met de rest van mijn hardware? 500 watt, of 600?

Nou, deze hele thread is niet meer nodig hoor, ik heb toch even mijn oude videokaartje uit elkaar geschroeft en al het stof weggehaald, en ik heb een druppel een mineraalolie (voor snijplanken insmeren) erin gegooid. Nu draait ie weer een stuk stiller. Toch weer 50 euro bespaard :D
Deze thread kan dus op slot...

[ Voor 49% gewijzigd door Fudgem op 20-10-2011 14:59 ]

Pagina: 1