iPhone -> Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:54
Hallo mensen, ik kan mij iphome niet zo instellen dat hij wil werken met de exhange server van ons werk.

andere mensen gebruiken o.a. een htc, en die kunnen wel de mail gepushed krijgen.

ik stel de ipghone 3gs in ( ios5 inmiddels) zoals het volgens mij hoort en bij de controle oid, accepteert de iphone de gegevens.

ik weet niet wat er door de iphone wordt gecontroleerd, dus ik kan ook niet "zien" tot waar het wel goed gaat, of wat er mis gaat.

ik heb ook ziggo, en 2 hotmailaccounts in mijn ipone, en die gaan wel alle drie goed.

op de iphone kan ik ook via webmail inloggen op de mailserver ( https) en ik heb bij de mailaccount van Iphone dan ook ingesteld dat hij ssl moet gebruiken.
die ik dat niet, dan accepteert de iphone bijvoorbeeld de instellingen niet.

heeft iemand een idee wat ik kan doen om e.e.a. werkend te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn je instellingen niet goed of ondersteunt Exchange 2000 geen iPhone. Exchange op de iPhone zelf werkt namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 08:05
Welk protocol gebruik je om te connecten naar de server? Heb je de juiste poorten? Heb je al gevraagd bij de automatiseringsafdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Exhange 2000 word niet ondersteund door de iPhone of Mac. Als ik het goed heb word pas Exchange 2007 ondersteund en met moeite 2003 ook. Officieel gezien geloof ik pas vanaf Exchange 2007. Overigens is Microsoft het zelf ook al aan het uitbannen, want zelfs hun eigen nieuwe office suites ondersteunen de oudere Echange servers niet meer.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm .. dat zou wel erg jammer zijn, maar goed om te weten, dan kunnen we 2 dingen doen.. geen iPhones aanschaffen, of exchange upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
gezien de leeftijd van het beestje, zou ik zeggen: updaten die exchange. een 11 jaar oud systeem is niet meer te updaten en zit hoogstwaarschijnlijk vol met security gaten.....

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja. dat is waar
exchange 2000 wordt nergens meer gebruikt, en microsoft laat het ook helemaal links liggen qua patches natuurlijk :s

het is inderdaad een beetje een oud fosiel aan het worden, maar zo erg als je het nu laat vordoen zal het niet zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je Exchange staat, mits je geen firewall hebt, in ieder geval vrij open aan de internet kant. Hoe ouder, des te meer security holes er gevonden zijn in de tijd dat het product bestaat. Als je dan nog eens geen ondersteuning meer krijgt van de fabrikant kan het zomaar eens zo zijn dat het ding zo lek is als een mandje.

Ik zeg dus ook, upgraden die handel. Daarnaast krijg je er veel meer voor terug dan alleen support en security. Ik noem een fatsoenlijke integratie met de huidige AD, Outlook versies en zat andere zaken. Of draai je ook nog Windows 2000 Server en Outlook 2000 op je Windows 2000 machines??

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sterker, een upgrade van 2000 naar 2010 is niet eens meer ondersteund. Je moet eerst 2003 installeren en dan pas naar 2010.
Dan kun je haast beter naar Office 365 migreren als email de cloud in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afhankelijk van de hoeveelheid mailboxen zou je dan nog eventueel met ExMerge aan de gang kunnen volgens mij. Niet ideaal maar wel een optie :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat kan ook nog :) Mijn opmerking was meer op de laatste vraag van TS gericht - als in het is al zo oud dat een directe migratie niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Exchange 2000 is zo ontstaan, doordat we meerdere vestigingen hebben , en je op een nieuwe server met nieuw os niet zomaar ook een nieuwere versie van Exchange kunt draaien, als meerdere vestigingen een eigen mailserver draaien. En dat is op zichzelf geen reden om dan telkens maar Exchange te upgraden. De rest van de servers en cliënte zijn dus niet zo fossiel, maar outlook 2010 kunnen we niet draaien idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb nog ergens een linkje gevonden en een foutmelding, het blijkt dat onze vestiging toch exchange 2003 draait.
het probleem zit hem er in dat wanneer de iPhone contact zoekt met exchange, dat deze wel gevonden wordt, met SSL, maar dat de uitwisseling van de berichten naar de iPhone verder via OMA verloopt.
OMA kan niet overweg met SSL.

de oplossing is dat je de de virtuele map met de mail erin moet "kopieren" en op de kopie moet dan SSL uit staan.
dit maakt voor de security niet heel erg veel uit, omdat de dataoverdracht van de server naar buiten toe dan nog steeds via SSL verloopt, maar de uitwisseling van berichten via OMA, dus de lokale server, dus niet.

Ik dacht dat het posten van deze info hier toch wel handig zou kunnen zijn voor mensen die op GoT iets proberen t evinden over het verbinden van hun iPhone, en ook tegen een probleem met SSL aanlopen.

nu weet ik niet hoe je e.e.a. precies moet doen, maar ik kwam een stappenplan tegen op internet, en een exchangebeheerder zou ook met alleen dit bericht wel uit de voeten moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:14
SanderPS3 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:23:
Exhange 2000 word niet ondersteund door de iPhone of Mac. Als ik het goed heb word pas Exchange 2007 ondersteund en met moeite 2003 ook. Officieel gezien geloof ik pas vanaf Exchange 2007. Overigens is Microsoft het zelf ook al aan het uitbannen, want zelfs hun eigen nieuwe office suites ondersteunen de oudere Echange servers niet meer.
Wat een berg met onzin zeg.
De 3GS had al vanaf het begin de Exchange optie en die werkte vanaf dag 1 al met Exchange 2003 en hoger en met de laatste Outlook kun je nog steeds connecten met Exchange 2000 en 2003.
Pagina: 1