Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat er hier wel mensen zitten met ofwel een privé of wel een zakelijke vreemde valuta regeling. Nu heb ik zelf een beetje rondgekeken, maar de transactiekosten zitten zo op ruim 60,- euro waar je ook nog een soortgelijk bedrag kwijt bent voor het 'privilege' om een dollarrekening te hebben.

Nu ben ik geen liefdadigheidsinstelling en zijn er ook mogelijkheden om op bijv. offshore locaties (die overigens wel gewoon belastingverdragen met de EU hebben) of in Engeland bij bijv. CitiBank een rekening (ofwel een multi-currency rekening of gewoon een dollar rekening) te openen.

Maakt iemand gebruik van dit soort niet Nederlandse aanbieders, en zo ja, welke? Ben je er tevreden over, etc.? Waarom ben je juist daarheen gegaan, etc.?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik zit bij de Bank of China wat uitermate soepel liep om aan te melden zij het dat ik dit op locatie heb gedaan. Openen van de rekening inclusief internet bankieren en een Dollar rekening is kosteloos en ook in gebruik.

Binnenkort wil ik tevens een zakelijke rekening bij de HSBC maar daar heb ik dan nog geen verdere ervaringen mee.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:03

Lordy79

Vastberaden

Wij hebben zakelijk gewoon valutarekeningen (USD en GBP) bij de rabobank en dat bevalt prima maar ik weet eigenlijk niet wat de vaste kosten zijn. Een overboeking naar het buitenland kost ongeveer een tientje volgens mij alleen is het vervelende dat als je binnen Nederland een vreemde valuta wil overboeken, je ook dat tientje kwijt bent.

Er is helemaal niets mis mee om in het buitenland een bankrekening te hebben. Als je gewoon aan de Nederlandse fiscus opgeeft wat je begin en eindsaldo is, is het voldoende en als je in totaal veel vermogen hebt wordt dan gewoon via Box-3 inkomstenbelasting belast.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof