Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ik zal de situatie even proberen uit te leggen:

Ik heb op dit moment een simpele Small Business 2003 server draaien die DC is en waarop Exchange draait. Echter draait er ook bedrijfssoftware op die op de lange termijn geupdate gaat worden naar een nieuwe versie. De huidige installatie daarvan is vrij complex.

Ik ga de Small Business 2003 server vervangen voor een Small Business 2011 server (nieuwe installatie). Echter wil ik graag dat de huidige 2003 server actief blijft als Memberserver. Dit omdat de update van de bedrijfssoftware plaats gaat vinden begin volgend jaar en het dus zonde is om deze oude versie helemaal over te zetten naar de nieuwe 2011 server. Aangezien dit dus veel werk is wil ik graag dat de huidige 2003 member server blijft en in het nieuwe domein komt te hangen. Alleen de bedrijfsapplicatie moet overeind blijven dus.

Nu is mijn vraag; hoe en wat moet ik precies doen met de huidige server?

Mvg
Vincent

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon de SBS migratie wizard volgend op je nieuwe machine.
Als je die doorgelopen hebt , en alles overgezet hebt op je nieuwe bak , dan kan je je oude server demoten.
Dan is ie member server.
Je moet dan nog wel ff de SBCore service eruit slopen , anders zet ie alsnog na 21 dagen je oude server uit

www.degroot-it.nl

• superspinnie
Oke, en als ik niet wil migreren maar een nieuwe installatie (2011) wil uitvoeren?

En hoe kan ik die SBCore service eruit slopen?

• degroot
  • Niet online
Sbcore service staat genoeg over op google, dat moet zo terug te vinden zijn.
En waarom wil je een nieuwe installatie en niet migreren? dan haal je je alleen maar meer ellende op de nek.

www.degroot-it.nl

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

superspinnie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:43:
Nu is mijn vraag; hoe en wat moet ik precies doen met de huidige server?
Nu is mijn vraag: wat heb je zelf al onderzocht, geprobeerd en waar liep je tegenaan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• superspinnie
Oke dus ik kan beter migreren in dit geval. Ach heb met migreren nog niet altijd goede ervaringen gehad van 2003>2008/2011.

Dan ga ik gewoon migreren en ik zal even googlen op de SBCore service.

Bedankt voor de info!

• degroot
  • Niet online
Ik heb al aantal servers van 2003 naar 2008 & 2011 gemigreerd , maar nog nooit echt tegen problemen aan gelopen. Misschien moet je de Whitepaper van MS even lezen? Als je die stap voor stap volgt(en ook doet wat erinstaat) dan kan het bijna niet misgaan die migratie.

www.degroot-it.nl

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05
Hou er wel rekening mee dat je met je SBS2003 als memberserver niet meer voldoet aan de licentievoorwaarden voor SBS...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• superspinnie
Nee, maar heeft dit gevolgen behalve dan dat ik een regel overtreed?

Het is een tijdelijke oplossing voor max een half jaar. Dan nemen ze definitief afscheid van hun oude versie van de bedrijfssoftware en vervalt de oude SBS2003 server.

• degroot
  • Niet online
Ik doe het ook regelmatig , meestal staat er nog een pakketje op wat sinds 1999 niet meer geupdate is en op sbs 2008 / 2011 niet meer werkt.
Tijdelijk draait de oude server dan als member server , totdat ze helemaal in het nieuwe pakket geintrreeerd zijn

www.degroot-it.nl

Verwijderd

degroot schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:59:
Ik heb al aantal servers van 2003 naar 2008 & 2011 gemigreerd
Ik heb het migratieverhaal van Microsoft een paar keer gelezen, het nodige nagezocht op het web, maar de uiteindelijke migratie nog niet uitgevoerd. Wat me namelijk niet duidelijk is, is binnen welke termijn je de boel over kunt / moet zetten.
Ja, ik weet dat je 21 dagen de tijd hebt, maar KAN je ook 21 dagen besteden aan de overstap terwijl de server in gebruik blijft? Ofwel, kan ik de migratie starten en kunnen clients dan evengoed inloggen en hun werk doen?
Of moet de migratie in 1 gang worden uitgevoerd, zonder ingelogde clients?

Siem Weel

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ehm... volgens mij is het zo dat je max. 1 SBS server in je domein mag hebben.
Na die 21 dagen gaat 1 SBS server om de zoveel tijd herstarten.

Edit: laat maar, als het jullie verstandig lijkt een systeemservice uit een server te slopen...

[ Voor 25% gewijzigd door jimbo123 op 24-10-2011 11:47 ]

• degroot
  • Niet online
Zo sloop je die core service eruit:** knip **

Je clients kunnen gewoon doorwerken. Je moet alleen een omschakelpunt voor jezelf incalculeren om loginscripts aan te passen.
En als je van exchange 2003 naar 2010 migreert , kunnen je clients niet in outlook(van 2007 naar 2010 wel) , dus dat zou ik ook even inplannen.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 25-10-2011 08:29 . Reden: Link verwijderd ]

www.degroot-it.nl

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Modbreak:Heren, het advies en de tips zullen allemaal goed bedoeld zijn, maar houd er rekening mee dat met dergelijke oplossingen niet meer voldaan wordt aan de licentie agreement van SBS.

Hulp bij het omzeilen van licentie restricties en dergelijke is echter niet toegestaan op GOT. Houd daar even rekening mee aub :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1