Pakje kwijt opnieuw verzendosten

Pagina: 1
Acties:

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 15:15
Ik heb een accu gekocht via ebay/paypal en een Franse leverancier.
Na 3 weken eens geinformeerd wanneer er geleverd word en leverancier geeft aan
Het opgestuurd te hebben zonder track/trace.
En dus geen idee heeft of er geleverd is en of het nog komt.
De accu heeft een waarde van 50 euro.

Leverancier wil uit coulance het opnieuw sturen (met Track/Trace) maar vraagt wel 10 euro
Verzendingskosten hiervoor.

Ik heb de 10 euro extra overgemaakt vanwege het gezeur die het anders oplevert.
Maar wat vinden jullie hiervan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit mag niet, het is een probleem tussen de verkoper en de partij die het levert. Jij hebt hier niks mee te maken en hoeft dan ook niet te betalen.

Zo gaat het in NL, hoe het in Frankrijk zit weet ik niet..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• flappje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
lijkt me niet meer dan logisch.

als het pakketje zonder track en trace nogmaals wordt verstuurdt lijk het me logisch dat ze niks extra vragen, maar als ze de verzend wijzigen en dus nu met track en trace versturen dan kunnen ze inderdaad daar extra kosten voor te rekenen naar de klant.

bij (bijna) elke winkel zijn er extra kost voor versturen met track en trace...

• Grvy
  • Laatst online: 15:19

Grvy

Bot

flappje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:06:
lijkt me niet meer dan logisch.

als het pakketje zonder track en trace nogmaals wordt verstuurdt lijk het me logisch dat ze niks extra vragen, maar als ze de verzend wijzigen en dus nu met track en trace versturen dan kunnen ze inderdaad daar extra kosten voor te rekenen naar de klant.

bij (bijna) elke winkel zijn er extra kost voor versturen met track en trace...
Huh? sinds wanneer? :/

Dit is een account.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik vind het wel een nette manier van werken.

De eerste keer kan je het dus met de goedkoopst mogelijke verzendmethode laten opsturen. Gaat dat mis, dan betaal je extra voor een verzekerde verzendmethode en wordt het opnieuw verstuurd.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:05

Rmg

ehm sinds jaar en dag?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-01 11:38

jopitan

It's just a fact

Ik neem aan dat jij nooit koopt bij Afuture of iets dergelijks? 4,95 verzendkosten + track & trace.
Kost geen reet dus. Is wel een stuk minder dan die 10 euro die hij moet dokken. :+

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Rmg

Rmg

jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Ik neem aan dat jij nooit koopt bij Afuture of iets dergelijks? 4,95 verzendkosten + track & trace.
Kost geen reet dus. Is wel een stuk minder dan die 10 euro die hij moet dokken. :+
Ik neem aan dat jij dan nooit koopt bij iets als laten we zeggen Ebay ofzo ;)
Internationale zendingen met track & trace zijn vaak gewoon duurder.

Zeker als het zonder track & trace via de 'nationale' post gaat en met track en trace via iets als DHL of UPS

Ook zie je bij veel Nederlandse webwinkels wel een verschil in prijs tussen normaal ( onverzekerd/geen track & trace) en verzekerd / track & trace. Ja er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen maar de meeste kleinere zaken hebben gewoon verschillende tarieven *stiekem betaal je vaak gewoon vaak voor het invoeren van de track en trace code* of betere verpakking

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 19-10-2011 11:18 ]

• Grvy
  • Laatst online: 15:19

Grvy

Bot

Ik verstuur heel vaak pakketjes (als particulier) en heb nog nooit voor Track & Trace hoeven betalen.. waarom bedrijven dan wel? :?

edit: humzz.. tenzij het hidden kosten zijn in de verzendkosten zelf.. maar ik neem aan dat ze dat apart moeten berekenen..

@Hieronder ik verstuur ook gewoon naar het buitenland met track & trace.. maargoed; ik zie je bron en die klopt vaag. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Grvy op 19-10-2011 11:18 ]

Dit is een account.

• Rmg

Rmg

Grvy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Ik verstuur heel vaak pakketjes (als consument) en heb nog nooit voor Track & Trace hoeven betalen.. waarom bedrijven dan wel? :?
ja bij binnenland pakketjes is dat gratis. http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Pakketten/

TS heeft het over een zending uit het buitenland :Z zakelijke tarieven zijn sowieso anders hoe het dan zit met t&t weet ik eigenlijk niet precies :X

(briefvenbus)pakketjes onder de halve kilo kun je natuurlijk verzenden met zegels, zit ook geen track & trace bij

[ Voor 20% gewijzigd door Rmg op 19-10-2011 11:22 ]

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 18:03
Ik zou een paypal claim openen en het geld inc. verzendkosten terugvragen. Dat het pakketje niet aankomt is risico van de verkoper.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:11:
Leuk, maar het gaat hier over het buitenland, waar de kosten wel aanzienlijk stuk hoger liggen.

Maarja, verhaal kan 2 kanten op:
1. Verkoper wil 10 euro extra scoren, zegt te heben opgestuurd maar nooit gedaan, vangt 10 euro extra en stuurt hem op, 10 euro winst.
2. Verkoper heeft het echt verstuurd, uit coulance neemt hij een verlies van 50 euro en stuurt je een nieuwe op.
miranon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:31:
Ik zou een paypal claim openen en het geld inc. verzendkosten terugvragen. Dat het pakketje niet aankomt is risico van de verkoper.
Succes dat te winnen, als hij wel een bewijs heeft van verzending, trek je aan het korte eind. Paypal heeft een aardig systeem tegen zulke 'nooit ontvangen oplichters', waar je echt niet zo makkelijk je geld terug krijgt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 18:03
SinergyX schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Succes dat te winnen, als hij wel een bewijs heeft van verzending, trek je aan het korte eind. Paypal heeft een aardig systeem tegen zulke 'nooit ontvangen oplichters', waar je echt niet zo makkelijk je geld terug krijgt.
Wat voor soort bewijs dan? Een kassabon?
Als je goede feedback als koper hebt kan je het makkelijk winnen, Paypal staat aan de kant van de koper.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb al 4 zaken 'gewonnen' met inderdaad kassabon en kopie-verzendbewijs (zonder T&T), Paypal staat gewoon in het midden, bemiddeld voor beide partijen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ehm, sinds nooit? Je Betaalt bij geen nederlandse webwinkel extra alleen maar voor een T&T code.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Hmmz binnen het NL recht klopt er geen bal van de kopersbescherming bij Paypal.
Een winkel moet namelijk aantonen dat iets bezorgd is, niet dat iets verzonden is. Nogal een verschil met wat Paypal verlangt.
Daarnaast was het altijd als je een geschil opent vanwegen niet ontvangst, je pakje kwam alsnog aan, je sloot het geschil, je niet nog eens een geschil voor hetzelfde kon openen als de inhoud sterk afwijkt.

Voor de TS: ik zou niet nogmaals iets betaald hebben. De wet kopen op afstand geldt in heel Europa. Er gaat ook op dat als binnen 30 dagen niet geleverd is, je je geld terug moet krijgen.

• Rmg

Rmg

D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

Ehm, sinds nooit? Je Betaalt bij geen nederlandse webwinkel extra alleen maar voor een T&T code.
Daar ging het nog over buitenlandse shops.

en die zijn/waren er wel Pixmania bijvoorbeeld heeft het een hele tijd geflikt om voor de goedkoopste verzendoptie, wat gewoon pakketpost was, geen trace code op te sturen.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Paulus0013 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:51:
Hmmz binnen het NL recht klopt er geen bal van de kopersbescherming bij Paypal.
Een winkel moet namelijk aantonen dat iets bezorgd is, niet dat iets verzonden is. Nogal een verschil met wat Paypal verlangt.
Plus het feit dat de verkoper gewoon een baksteen kan opsturen, daar netjes een verzendbewijs van aan Paypal laat zien, en dan heb je als koper geen poot om op te staan.

Maar goed, in het geval van de TS ligt de verantwoordelijkheid wettelijk gezien wel bij de verkoper, maar als het maar gaat om een tientje zou ik er niet al te moeilijk over doen als hij verder wel te goeden trouw lijkt.

Trouwens, zowel PostNL en de Franse posterijen kennende zou het me ook niet verbazen als je over een paar weken met twee accu's zit :+

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1