Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel2003 / Citrix 4.5] Excel11.xlb wordt niet bijgewerkt

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik heb hier een Citrix 4.5 omgeving waarbij de gebruikers hun profiel opslaan in een TSProfile$ directory. In die directory staat onder \<username>\Application Data\Microsoft\Excel het bestand Excel11.xlb. Die file houdt de setting en indeling van de werkbalken bij. De gebruikte Excel vesie is 2003 SP3.

Nu wil het geval dat als gebruikers de indeling van de werkbalk aanpassen, deze file niet lijk te worden bijgewerkt/gebruik, ondanks dat ze de juiste rechten hebben. Na het aanpassen van de indeling, het sluiten en weer starten van Excel (binnen dezelfde sessie) geeft nl als resultaat dat de aanpassingen ongedaan lijken te zijn gemaakt, alsof er dus niks is veranderd.

Als ik een goede Excel11.xlb (qua indeling) plaats in het profiel en Excel start, dan klopt de indeling van de werkbalken dus (uiteraard) ook.

Ik zie op de servers(s) waar ik aanlog dat de inhoud van het TSProfile netjes naar de server is gekopieerd (het profiel dus).

Als ik de indeling aanpas van de werkbalk, Excel sluit zie ik dat de Excel11.xlb wél qua timestamp (date modified) is aangepast. Er gebeurd dus wel iets.
Een profiel zónder een Excel11.xlb zorgt ervoor dat die wordt aangemaakt (zoals het ook hoort), maar wederom wordt de indeling dus niet opgeslagen.

Wat kan dit veroorzaken??

specs | 3360wP met SE3000

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb al een tijd geen Citrix aangeraakt, dus moet het even met Google doen. Helpt http://forums.citrix.com/message.jspa?messageID=1492910 je verder? Dat komt erg overeen met jouw probleem (incl. het wel aanmaken van de files).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
thx voor de post. Die beschreven items heb ik zelf ook gechecked: de user heeft rechten, de file staat op de correcte locatie, ook al is deze redirected. De rechten staan goed, want bij het weghalen van de excel11.xlb wordt deze, na inloggen van een user, meteen netjes aangemaakt in de \Application Data\...\Excel folder. De user heeft ook FC daarop.
Het is trouwens een published desktop waarin ze Excel starten, niet een published app.
Het stomme is...het heeft perfect gewerkt tot een week of 2 geleden. Wat er daarna is veranderd weet ik niet (meerdere admins) en kan ik niet meer herleiden.

Klant gaat momenteel accoord met een workaround waarbij ik in het profiel een juiste excel11.xlb file neerzet totdat de oorzaak is gevonden. Geeft me wel meer ademruimte :) .... maar ik snap het nog steeds niet.

specs | 3360wP met SE3000

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belangrijkste van de link was IMHO de verwijzing naar (redirection/rechten van) de regsettings.
Wat er daarna is veranderd weet ik niet (meerdere admins)
offtopic:
Reden om voortaan actiever te documenteren? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)