Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen top level domain aanvragen

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het aanvragen van een top level domain? Ik zat zelf te denken aan .achternaam als tld of .universe.
Ik zie op http://pay.zyztm.com/tld.name/tld-fees.php dat het slechts 1000 dollar zou kosten, dat is toch niet heel erg prijzig. Zeker als je .universe aanvraagt kan je het al vrij snel terugverdienen lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 09:57
Ik weet niet naar wat voor scam jij zit te kijken maar hier wat info:

"Kosten

De Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) is de instantie die uitgifte van nieuwe TLD beheert. Voor het aanvragen en beheren van een TLD betaalt u éénmalig $185.000 en jaarlijks minimaal $ 25.000 aan ICANN aan administratiekosten. Bij het opzetten van een TLD moet echter een hele organisatie, inclusief datacentra, registratieprocessen en registratiesystemen worden opgezet. Al met al is het de inschatting dat het opzetten en aanvragen van een TLD minimaal € 300.000,- kost met jaarlijkse kosten van minimaal € 250.000 (excl. marketing)
"

https://www.sidn.nl/nieuwe-tlds/

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Arjan A

Cenosillicafoob

Dit werkt met "Public-Root", een root-server die je zelf moet toevoegen.
Iedereen die dit niet gebruikt (99,99% van de gebruikers van Internet) kan dus niet bij jouw domein komen.

Bovendien heeft het geen enkele waarde, zolang de officiele root-servers jouw TLD niet registreren.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ah, dan schiet ik er dus helemaal niks mee op. Leek al to good to be true maar ik zag zelf niet zo snel het addertje. Helaas :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

"INAIC", de "Internet Names Authorization & Information Center" is al even onbekend en wijst zelfs in de footer van hun site terug naar tld.name dus tsja, je aanvraag gaat wel langs een "center"/"council" maar niet degene die jij graag wilt :p
Users in turn have direct control over their resolvers. They can modify the pointers which provide DNS service. This places you - YES YOU - the user in charge of the navigation process. Few users realize they have this control.
Hier zit ook direct het addertje en het geeft ook gelijk al aan hoeveel mensen het gebruiken

[ Voor 41% gewijzigd door DataGhost op 19-10-2011 08:48 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Arjan A

Cenosillicafoob

Tsurany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:46:
Ah, dan schiet ik er dus helemaal niks mee op. Leek al to good to be true maar ik zag zelf niet zo snel het addertje. Helaas :(
Dit soort afbeeldingen op een website maakt het al lekker betrouwbaar en professioneel.
Ik moet wel lachen om die website, kijk vooral even naar de 7 volunteers!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Arjan A schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

Dit soort afbeeldingen op een website maakt het al lekker betrouwbaar en professioneel.
Ik moet wel lachen om die website, kijk vooral even naar de 7 volunteers!
True, maar ik dacht wellicht dat er soortgelijke bedrijven zijn die ook deze diensten aanbieden voor een vergelijkbare prijs.
DataGhost schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:47:
"INAIC", de "Internet Names Authorization & Information Center" is al even onbekend en wijst zelfs in de footer van hun site terug naar tld.name dus tsja, je aanvraag gaat wel langs een "center"/"council" maar niet degene die jij graag wilt :p

Hier zit ook direct het addertje en het geeft ook gelijk al aan hoeveel mensen het gebruiken
Ja idd, ja achteraf beetje stom topic. Zag vooral de mogelijkheden en dacht aaah dat wil ik :P Had even, zoals op Tweakers eigenlijk hoort, verder moeten kijken dan m'n neus lang is.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En nu kan je je voorstellen dat er dus best veel mensen zijn die er in trappen, 1000 euro uitgeven en er vervolgens geen zak aan hebben.

Die gasten worden slapend rijk volgens mij met dit soort "illegale" praktijken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja dat kan ik natuurlijk ook gaan doen, TLD's verkopen voor slechts 900 dollar ;)
Maar er zullen inderdaad genoeg mensen zijn die het niet even gaan navragen om te kijken hoe de vork werkelijk in de steel zit, die zijn dan ene hoop geld kwijt.

Pagina: 1