Hoe verander je IP adres permanent?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.366 views

• Wogmeat
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 15:31
Hallo iedereen ik had een vraagje?
Kan je ook je IP adres permanent veranderen?

Ik had ergens gehoord dat je in je DHCP , de pool van je router kon aan passen om een andere IP te krijgen

Ik had ook nog gelezen dat je je IP kan veranderen via cmd kan doen ik heb er weinig ervaring mee en vraag dit daarom ook aan jullie!

Ik heb het over IP echt permanent veranderen niet verschuilen zoals Proxy's enz.

Kevin,

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Praat je nu over je interne, of externe IP-adres? Via DHCP kan je alleen je interne IP-adres aanpassen door hem eventueel statisch te maken in hetzelfde subnet. Extern is wat lastiger.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 21:17

job

Welk ip hebben we het over? Het lan ip wordt namelijk door je dhcp veranderd en kan eenvoudig veranderd worden. Het wan ip wordt bepaald door de dhcp server van de provider en daar kan je (afhankelijk van je provider) beperkt invloed op hebben.

Dus kom eerst eens met wat meer informatie over welk ip je wilt veranderen wan/lan, en met wat informatie over welke provider je hebt.

• Wogmeat
Ik denk dan Extern want, het is het IP dat anderen kunnen zien.
Of zie ik dit verkeerd?

Kevin,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat zie je correct, dat is het IP wat anderen kunnen zie inderdaad. Alleen dat kan je zelf niet altijd eenvoudig aanpassen. Vaak kan je wel een statisch IP bij je provider aanvragen tegen een eventuele meerprijs of je moet hopen dat het resetten van je router en/of modem ervoor zorgt dat je een nieuw ip adres uit de pool krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wogmeat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:39:
Ik denk dan Extern want, het is het IP dat anderen kunnen zien.
Of zie ik dit verkeerd?

Kevin,
Aan je provider vragen, die kunnen je een ander IP-adres geven al zijn ze daar denk ik niet te happig op.

Mijn ervaring is dat als je een andere router plaatst, met dus een ander MAC-adres, dat je dan ook nog wel eens een ander IP-adres kan krijgen, althans dat is mijn ervaring bij UPC.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:18
Misschien is een DNS een oplossing ?

Ben even de sites vergeten waar je hem gratis kunt aanmaken voor je public IP

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Killertjuh schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:43:
Misschien is een DNS een oplossing ?

Ben even de sites vergeten waar je hem gratis kunt aanmaken voor je public IP
DNS redirect zal niets aan je externe IP veranderen.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:20
De vraag is een beetje waarom je het extern ip adres wil veranderen?

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:18
Gunner schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:44:
[...]

Dat klopt maar waarom meerbetalen bij jouw provider voor een vast IP als je hem ook kunt koppelen aan een DNS. Dan boeit het toch niet welke IP je krijgt.

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je eigenlijk een vast IP wilt hebben. Misschien handig met mail server of een eigen thuis server. Maar dat kun je toch ook oplossen met een DNS

[ Voor 21% gewijzigd door Killertjuh op 19-10-2011 08:46 ]

• Wogmeat
Gunner schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:44:
[...]

Inderdaad dat had ik ook al door volgens mij is het snelste/handigst mijn Provider eventjes te bellen en hun het even netjes te vragen.

Kevin

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Killertjuh schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:46:
Dan boeit het toch niet welke IP je krijgt.
Ik heb het gevoel dat TS ergens een IP ban heeft gehad, want waarom zou je anders een ander IP willen hebben? dan boeit het dus wel ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:47:
[...]

Ik heb het gevoel dat TS ergens een IP ban heeft gehad, want waarom zou je anders een ander IP willen hebben? dan boeit het dus wel ;)
Zou goed kunnen inderdaad, maar dat maakt voor mij niks uit. Het antwoord blijft hetzelfde, je moet bij je eigen provider zijn aangezien zij de IP adressen uitdelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wogmeat
hellfighter87 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:45:
De vraag is een beetje waarom je het extern ip adres wil veranderen?
Ik wordt soms lastig gevallen door van die DDOS mensen die mijn router vol laten lopen met packets van zon booter of zo het is in iedergeval troep en vreselijk irritant tijdens een game.

Kevin,

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Blijkbaar hebben ze dan je IP weten te vinden. Denk je niet dat je IP weer gevonden zal worden en dat je waarschijnlijk net zo snel weer hetzelfde probleem hebt?

En weet je zeker dat het van buiten komt? Zit er niet toevallig een broertje/zusje/paps/mams/huisgenoot lekker met torrents te downloaden? Sommige goedkope routers gaan daar namelijk ook van over hun nek.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je het slachtoffer van DDOS zou zijn, dan heb je helemaal geen internet verbinding meer. Als het erg traag wordt,dan wordt er op dezelfde verbinding iets anders gedaan wat veel data genereert / vraagt, en waar je dus je verbinding mee moet delen. Voor de hand liggende verklaring is dat iets of iemand terwijl jij een spelletje speelt gaat downloaden. Dit kun je ook zelf zijn, aangezien sommige spelen tijdens het spelen updates downloaden (bijv WoW is/was hier berucht om).

Hier kon uw advertentie staan

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En je denkt dat dit met een nieuw IP adres zal veranderen? Jij zal ergens je IP adres achterlaten en als je niet uit zoekt waar het vandaan komt zal het gewoon op je nieuwe IP aders verder gaan.

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12 21:19
Inderdaad kijken of iemand of iets wat binnen aan het trekken is... en checken of broers/zussen op hyves zitten!
Hyves was er berucht om wanneer er foto's bekeken en geüpload werden.... oooh wat had ik hier een hekel aan tijdens het spelen van CoD/UT

[ Voor 53% gewijzigd door ozothebozo op 19-10-2011 09:05 ]

• Wogmeat
McKaamos schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:56:
Blijkbaar hebben ze dan je IP weten te vinden. Denk je niet dat je IP weer gevonden zal worden en dat je waarschijnlijk net zo snel weer hetzelfde probleem hebt?

En weet je zeker dat het van buiten komt? Zit er niet toevallig een broertje/zusje/paps/mams/huisgenoot lekker met torrents te downloaden? Sommige goedkope routers gaan daar namelijk ook van over hun nek.
Nee dat weet ik zeker :D

• Wogmeat
Tsurany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:01:
En je denkt dat dit met een nieuw IP adres zal veranderen? Jij zal ergens je IP adres achterlaten en als je niet uit zoekt waar het vandaan komt zal het gewoon op je nieuwe IP aders verder gaan.
Je zit op skype met wat vrienden ik ben te goed voor ze , ze kannen niet winnen whala je wordt geDDOST.
Als ik een nieuw ip ga ik toch niet meer op skype met hun connecten.
Dus dan ben ik er vanaf.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me sterk dat zij jou hele internet verbinding dicht krijgen.

• Wogmeat
Tsurany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:13:
Lijkt me sterk dat zij jou hele internet verbinding dicht krijgen.
Spreek uit ervaring ja dat kan makkelijk

Kevin

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
Bij de meeste providers krijg je een nieuwe WAN IP als je het modem voor enkele minuten helemaal uitzet en vervolgens weer inschakelt. Als je vervolgens je modem niet meer uitzet zou hij normaal gesproken het ipadres blijven behouden. Dan heb je dus alleen nog kans op een ander IP bij een stroom storing.

Mocht je toch echt permanent aan een vast ip-adres willen komen dan moet je even de provider opbellen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• ozothebozo
  • Laatst online: 13-12 21:19
Sir_Hendro schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:17:
Bij de meeste providers krijg je een nieuwe WAN IP als je het modem voor enkele minuten helemaal uitzet en vervolgens weer inschakelt. Als je vervolgens je modem niet meer uitzet zou hij normaal gesproken het ipadres blijven behouden. Dan heb je dus alleen nog kans op een ander IP bij een stroom storing.

Mocht je toch echt permanent aan een vast ip-adres willen komen dan moet je even de provider opbellen.
Als nog niet werkt kun je je modem een nachtje uitzetten.
Mocht dit nog niet werken staan er wat mogelijkheden beschreven op google.
gelukkig heb ik tijdens het online gamen nooit zo'n "vrienden" gehad....

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44

D4NG3R

kiwi

:)

Wogmeat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

Kevin
Die "DDoS" attacks die jij denkt te krijgen zijn slechts echo's (portscans) hier krijgt vrijwel iedereen er duizenden van per dag.. Iemand gaat je echt niet opzettelijk meermaals achter elkaar zitten DDoS'sen tenzij hij het op je gemunt heeft 8)7 .

Anyhow: Vraag bij je ISP aan of ze je een nieuw IP adres kunnen geven, eventueel dynamisch adres om dit soort ongein te voorkomen.

Edit: Als je trouwens echt door iemand die je niet mag word ge DDoS'd kijk dan even in je router of daar een IP adres staat van deze persoon en geef dit aan bij je ISP. Eventueel doe je ook nog aangifte (Ja DDoS attacks zijn illegaal).

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 09:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 12:11
[...]

Kevin
Volgens mij heb je geen idee hoe makkelijk het is om je IP adres te achterhalen :) Vrijwel elke vorm van communicatie - uitzonderingen daar gelaten - kan terug getraceerd worden naar je:
- Gaming (waarbij 1 van jullie de 'server' is).
- E-mail verkeer.
- Posts op websites (tweakers heeft bijv. je ip(s)).
etc.
etc.

Het 'vernieuwen' van je IP adres zal dus ook alleen maar tijdelijk nut hebben, tenzij je verregaande stappen onderneemt om je internet verkeer te maskeren. Dat wil dus zeggen: een of meer andere verbindingen gebruiken waarover je je netwerk tunnelt, proxy servers gebruiken etc. etc. Het (grote) nadeel hiervan: snelheid en latency, wat vooral bij games een nadeel vormt.

Ergo, hetgene dat je denkt op te lossen met een nieuw IP adres zal niet opgelost worden, alleen maar 'tijdelijk' uitgesteld worden.

PS. lees eens een keer het topic beleid door ;)

[ Voor 2% gewijzigd door _BladE2k_ op 19-10-2011 09:26 . Reden: link screw-up ]

Een standaard GoTter ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kevin
Ik geloof niet snel de ervaring van iemand die het verschil tussen intern en extern IP adres niet weet. Een simpele consumentenverbinding is niet echt geschikt om een DDOS aanval uit te voeren en daarnaast wordt zoiets wel vrij snel opgemerkt. Even je provider bellen dat je er last van hebt en ze gaan er achteraan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals Tsurany (en ik) al zei: Geef het aan bij je ISP en je bent er erg snel vanaf. Een consumentenrouter loop geheel dicht bij een DDoS aanval, terwijl jij alleen maar 'lag' krijgt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wogmeat
Tsurany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Ik geloof niet snel de ervaring van iemand die het verschil tussen intern en extern IP adres niet weet. Een simpele consumentenverbinding is niet echt geschikt om een DDOS aanval uit te voeren en daarnaast wordt zoiets wel vrij snel opgemerkt. Even je provider bellen dat je er last van hebt en ze gaan er achteraan.
Een ddos aanval doe je niet via je" Een simpele consumentenverbinding " de worden gehost door mensen en je voert daar een IP in woppa! en je bent weg.

Kevin,

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Je kunt ook nog proberen het MAC adres op je WAN poort aan te passen. Vaak staat deze op automatisch maar je kunt er zelf ook een MAC adres aanhangen. Meestal is het zo dat je bij een nieuw MAC adres ook een ander IP adres krijgt :)

• Soggney
  • Laatst online: 13-12 09:57

Soggney

Zeekomkommer

"Een ddos aanval doe je niet via je" Een simpele consumentenverbinding " de worden gehost door mensen en je voert daar een IP in woppa! en je bent weg."
En net daarom
Als jij alleen maar lag ervaart kan het aan legio zaken liggen.
Contacteert gewoon je ISP, en als werkelijk een DOS attack krijgt te verduren (hier kan je lag van krijgen, zodra het DDOS is, lig je plat), tjah dan gaat een IP-switch niet veel doen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 08:43
Wogmeat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Een ddos aanval doe je niet via je" Een simpele consumentenverbinding " de worden gehost door mensen en je voert daar een IP in woppa! en je bent weg.

Kevin,
Hoi Kevin, ik zie dat je hier nieuw bent, allereerst hoef je niet iedere keer je naam onder een post te zetten. Dat ziet er zo raar uit.

Er zijn hier mensen die je proberen te helpen, die (waarschijnlijk) veel meer weten dan jij. De simpelweg korte antwoorden die je geeft gaan mensen tegen de haren instrijken, en gaan je probleem niet oplossen.

In het kort zijn er diverse oplossingen aangedragen:

1 - zet je modem een paar uur uit, en hoop dat je een nieuw ip krijgt.
2 - betaal iets meer en vraag een vast ip aan, dan heb je een andere. (alleen is die later nog lastiger te wijzigen)
3 - stap over naar een andere provider, gegarandeerd een ander ip.

Ga dit eens analyseren en concreet bedenken wat je wil.

Verder is het heel makkelijk om met een consumentenlijn een DDOS uit te voeren op een andere consumentenlijn, als ik met mijn 5mbit upload jouw adsl lijntje wat 4mbit haalt dicht duw, is het al klaar.
Daar heb je echt geen hosted internet / serverpark voor nodig.
Verder kan een DDOS ook vanaf meerdere thuis lijntjes richting jou gestuurd worden, dan heb je ook een probleem. Als je echt zeker weet dat er een DDOS plaatsvindt, ip's noteren en aangeven bij jouw / hun provider. Dan is het zo afgelopen.

Doe iets met de input die je krijgt, in plaats van te gaan lopen bashen met ongefundeerde korte antwoorden zoals je nu doet, en je zult zien dat je een stuk verder komt hier op GoT

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

rdfeij schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Hoi Kevin, ik zie dat je hier nieuw bent, allereerst hoef je niet iedere keer je naam onder een post te zetten. Dat ziet er zo raar uit.

Er zijn hier mensen die je proberen te helpen, die (waarschijnlijk) veel meer weten dan jij. De simpelweg korte antwoorden die je geeft gaan mensen tegen de haren instrijken, en gaan je probleem niet oplossen.

In het kort zijn er diverse oplossingen aangedragen:

1 - zet je modem een paar uur uit, en hoop dat je een nieuw ip krijgt.
2 - betaal iets meer en vraag een vast ip aan, dan heb je een andere. (alleen is die later nog lastiger te wijzigen)
3 - stap over naar een andere provider, gegarandeerd een ander ip.

Ga dit eens analyseren en concreet bedenken wat je wil.

Verder is het heel makkelijk om met een consumentenlijn een DDOS uit te voeren op een andere consumentenlijn, als ik met mijn 5mbit upload jouw adsl lijntje wat 4mbit haalt dicht duw, is het al klaar.
Daar heb je echt geen hosted internet / serverpark voor nodig.
Verder kan een DDOS ook vanaf meerdere thuis lijntjes richting jou gestuurd worden, dan heb je ook een probleem. Als je echt zeker weet dat er een DDOS plaatsvindt, ip's noteren en aangeven bij jouw / hun provider. Dan is het zo afgelopen.

Doe iets met de input die je krijgt, in plaats van te gaan lopen bashen met ongefundeerde korte antwoorden zoals je nu doet, en je zult zien dat je een stuk verder komt hier op GoT
Bij deze post wilde ik het laten.

We verwachten toch wel iets meer basiskennis en eigen inzet.
Indien je een nieuw IP wil op je internetverbinding zul je de helpdesk van je ISP moeten bellen, wij kunnen dat niet voor je regelen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.