Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem bluetooth USB Dongle Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn bluetooth keyboard aansluiten op mijn desktop, dus heb ik een bluetooth USB dongle gekocht. Ik krijg deze echter totaal niet aan de praat, terwijl volgens de verpakking ' no drivers needed'.

Ik draai:

- Windows 7 Ultimate 32bit
- Envivo Mini USB Bluetooth Dongle ENV-1149 (zo'n mini USB dongle van de ALDI, BT klasse 2,versie 2.0)

Ik heb eerst geprobeerd de dongle direct in te pluggen en Windows zelf drivers te laten installeren, dit had geen effect. Het apparaat blijft niet herkend.
Vervolgens toch de (mini) CDROM met 'BlueSoleil' Software en drivers geïnstalleerd. Installatie verliep prima, maar na installatie en reboot kan hij alsnog geen BT USB dongle zien. Ik heb nu rechtsonder in mijn taakbalk een BT icoon, maar als ik rechtermuis>Turn on Bluetooth klik, gebeurt er niets. (Device type uiteraard op USb gezet)
Heb tevens wat losse drivers geprobeerd te downloaden en diverse USB poorten geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik het oplossen? Of heb ik een defecte dongle(lijkt me erg onwaarschijnlijk)?

Hulp wordt gewaardeerd, bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het ding inplugt, zie je dan wel iets terug in je devicemanager? Als dat niet het geval is dan lijkt me het ding gewoon stuk (of stom toevallig compleet incompatible met je systeem).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:12:
Als je het ding inplugt, zie je dan wel iets terug in je devicemanager? Als dat niet het geval is dan lijkt me het ding gewoon stuk (of stom toevallig compleet incompatible met je systeem).
Jep, unknown device... :S

• noudm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Mss rare vraag, maar werken er wel andere usb devices die je in je usb poort stopt(zoals muis, usb stick, externe hd etc)?

Indien ja dan weet ik het ook niet...:S

Noud

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Misschien heel erg stom... maar mijn bluetooth dongeltje heeft een heel klein schuif-knopje om het ding fysiek in en uit te kunnen schakelen... bekijk je stick eens goed? Ik ben zelf een notoire niet-de-handleiding-lezen-man, die dongle van mij heeft mij toen ook hoofdpijn bezorgd omdat ik dat verdomd kleine schuifje niet zag.

Verwijderd

Topicstarter
Andere devices werken wel prima op die USB poorten en heb ook geen aan/uit knopje op de dongle zelf zitten helaas...

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Toevallig een mobieltje met bluetooth(of ander apparaat) in de buurt om de dongle mee uit te sluiten?

#hidw

Verwijderd

Topicstarter
icejuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:59:
Toevallig een mobieltje met bluetooth(of ander apparaat) in de buurt om de dongle mee uit te sluiten?
Op mijn laptop installeert hij dus automatisch drivers (via windows update denk ik) zonder CD of iets. Ook hierop draai ik W7 Ultimate... :S
Pagina: 1