Wat is nu een goeie netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb een klein probleempje ik kan niet echt goed zien aan de specs hoe gaat zo'n netwerkkaart is. Dus ik weet niet wat voor netwerkkaart ik in mijn game pc moet doen. Ik heb een week geleden de linksys wpm600n gekocht, maar ik kwam na een tijdje achter dat die kaart niet zo goed is. Ik zag maar 1 tot 2 netwerken terwijl op mijn oudere computer en mijn oude laptop ik er 10 zag. Het internet viel heel vaak weg en meestal tijdens gamen dan had ik een ping van 30-40 en dan had ik heel de tijd drops naar de 999. Toen heb ik dus maar teruggestuurd.

Ik zou graag willen weten wat nou een goeie netwerkkaart is voor een game pc. Belangrijkste is verre reikwijdte.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je wil dus gamen via een wireless verbinding? Sowieso is dat niet ideaal. Zou toch een kabel trekken, dan heb je ook voldoende aan je onboard lan.

• ion
  • Niet online
MeijsteR schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:28:
Je wil dus gamen via een wireless verbinding? Sowieso is dat niet ideaal. Zou toch een kabel trekken, dan heb je ook voldoende aan je onboard lan.
Ja dat weet ik maar het maakt niet zo uit ping verschilt totaal niet via mijn wireless verbinding altijd:) en mijn moeder vind een kabel van beneden naar boven niet zo fijn. (fel op tegen)

• nicksterx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
(jarig!)
een goeie netwerk kaart gaat niet veel verschil maken als je geen degelijke router gebruikt.
ik zou maar eens naar beide gaan kijken dan. netwerk kaarten van bigfoot networks zijn gewoon top.
voor gaming ga je niks beters vinden dan dat. je betaalt wat meer maar dat moet je zelf kijken als jij dat het waard vind.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik weet niet of Intel ook draadloze netwerkkaarten voor desktops heeft, maar ik heb goede ervaring met Intel kaartjes voor laptops.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:50
Ionn,

Ik gebruik de de Linksys kaart in Win XP pro sp3 (32bit) zonder problemen. Heb alleen wel de grotere antenne van de Linksys 54G op deze WPM600N gezet en dat is een ware verbetering.

Echter, wat je stelt: in Windows 7 x64 (64 bit) is de wlan kaart een ware hell. Dat komt niet door de PCI kaart zelf, maar door de kwaliteit van de 64 bits driver: een door gepoortte win xp driver, dat zeer slecht gebeurt is.

Heb overigens wel betere ervaring met het 'huismerk kaartje' van dynabyta. Hiervoor geld wel: Andere antennes op doen. (langere bij voorkeur)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ion
  • Niet online
Ok. @nicksterx ik heb gekeken naar die kaarten maar het zijn of netwerkkaarten voor laptop of lan kaarten

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29
Van TP-Link heb je de pricewatch: TP-Link TL-WN822N, die heeft uitstekend bereik en hoge doorvoersnelheden. Echter ben ik onlangs op 5GHz overgestapt wat me nog meer stabiliteit en snelheid heeft opgeleverd. Dat kan dus ook nog een tip zijn!

Verwijderd

Is het homeplug systeem niets voor je? Dan hoef je geen kabels door het huis te trekken.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:08:
Is het homeplug systeem niets voor je? Dan hoef je geen kabels door het huis te trekken.
Helaas nogal ruis gevoelig en niet geschikt voor 'high performance'. Leuk voor basis internet dingetjes, maar voor het echte game werk niet echt geschikt.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 08:19
D_Jeff schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:52:
[...]

Helaas nogal ruis gevoelig en niet geschikt voor 'high performance'. Leuk voor basis internet dingetjes, maar voor het echte game werk niet echt geschikt.
Tegenwoordig zijn die home plugs echt wel goed hoor. Heb die vorig jaar nog gehad toen ik nog thuis woonde en ik ook geen kabel mocht trekken. Ik had daar een lage ping en hoge snelheid mee. Ik kon daar perfect mee gamen. Laatst nog voor een klant die homeplugs geïnstalleerd(van Zyxel wel maar goed) en dat werkte ook perfect.

Sowieso is het beter dan draadloos vond ik.

http://specs.tweak.to/16567

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:41

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

skelleniels schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:36:
[...]

Tegenwoordig zijn die home plugs echt wel goed hoor. Heb die vorig jaar nog gehad toen ik nog thuis woonde en ik ook geen kabel mocht trekken. Ik had daar een lage ping en hoge snelheid mee. Ik kon daar perfect mee gamen. Laatst nog voor een klant die homeplugs geïnstalleerd(van Zyxel wel maar goed) en dat werkte ook perfect.

Sowieso is het beter dan draadloos vond ik.
Mee eens inderdaad. Als je heel hoge snelheden wil halen ivm 1080p film kijken of bestanden kopieren valt de snelheid meestal wel tegen ja, maar responstijden zijn gewoon goed!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over netwerken horen raar genoeg in... Netwerken

Move OH -> NT

Verder stellen we het op prijs als je duidelijk bent (als je draadloos bedoelt, zeg dat dan) en dat je zelf doet wat je kunt om dingen uit te zoeken. Eigen inzet ontbreekt hier nogal. Maar dat is ter beoordeling aan de NT-crew

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1