Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een Dir-825, nieuwste firmware, augustus 2009, en die stottert enorm. Hardwareversie 1b

Normaal is er niks aan de hand. Alleen als ik usenet gebruik stopt het apparaat zo goed als volledig met functioneren. Niks werkt meer:

pagina's opzoeken, http: timeout
pingen naar diverse domeinen: timeout
http-server van router zelf: timeout
En alle wifi-verbindingen vallen weg

Opvallend is wel dat ik nog met een bepaalde snelheid kan downloaden van usenet, dit verschilt enorm tussen de 1MB/s en de 8MB/s of soms nog iets meer of minder. Dit gebeurt ongeveer 10 secondes nadat een download ingeschakeld is. Zet ik hem op 'Pause' dan werkt alles in gelijk weer.

Usenet-reader:

Sabnzbd 0.6.9
Poort: 119
Connecties: 8 (meer/minder maakt niks uit)
Geen SSL

Zelf geprobeerd:

restore naar factory defaults (vreemd: alle instellingen voor wifi zoals SID etc. blijven :?)
reboot
firmware upgrade was niet mogelijk.

Ik ben ten einde raad, garantie zal wel niet makkelijk worden (en geen zin in RMA, 3 weken zonder wifi e.d.)

EDIT:

Misschien een handige tip, werkt sinds ik Windows 7 SP1 heb. Hiervoor had ik een andere installatie zonder SP's en toen had ik deze problemen niet (iig niet merkbaar). Toen was het alleen af en toe gewoon traag. Alles maandelijks resetten zorgde ervoor dat het op snelheid bleef.

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 18-10-2011 23:09 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Dat heb ik ook gehad icm Ziggo toen ze nog 20 Mbit aanboden.
Met de overgang naar 30 Mbit ging het hier ook mis.

Heb ook zitten googlen en kwam via fora wel meer van dit zelfde soort problemen tegen, zonder een echte oplossing..

Heb die router maar in de container laten afvoeren en werk inmiddels met een erg goedkope Tplink alweer een half jaar super tevreden... >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 18-10-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Na wat zitten spelen test ik usenet af en toe dmv een NZB terug te halen uit de 'blackhole' van SABnzbd.

Voor de verandering eens een oudje gepakt, en wat ziet mijn netwerkmonitor:

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/ct.valkering/netwerkgebruikSAB.jpg

Hele netwerk gaat over de zeik bij nieuwe posts (rechts) maar oude (links) posts van 250 dagen (ruim binnen retentie) geven nul problemen en de router knalt hier er dwars doorheen.

Een grote WTF natuurlijk.

EDIT:

En sommige andere nieuwe NZB's geven dan weer geen krimp. Is het 1. toegestaan en 2. handig als ik de NZB's even host die problemen geven zodat jullie het kunnen controleren? Eentje is star wars in het spaans die gezeik geeft o.a.

[ Voor 22% gewijzigd door Nox op 19-10-2011 00:21 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien moet je poort 443 of 563 (ssl) eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 13:43
Kijk even of je QoS aan heb staan, zet deze uit en doe nog een test, tevens is mijn ervaring dat deze router nogal snel warm werd, gaf ook nog wel eens problemen.
Draai nu zelf dd-wrt op deze router, met de laatste (test) versies geen grote problemen meer gehad.

Ik had trouwens een netwerk kabeltje gekregen bij deze router die later wat problemen gaf, altijd lullig als je op afstand zit te werken... :/

Ik merkte zelf ook op dat bepaalde usenet providers wat trager zijn als normaal, dus misschien is er bij jou wel helemaal niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Wat mijzelf het meest verbaasd is dat de ene NZB een vlakke lijn geeft maar de andere NZB gewoon een klapperlijn levert. Niet gewoon langzaam, maar echt zo'n klapperverbinding wel/niet/wel/niet.

SSL al geprobeerd, geen resultaat.
QoS staat uit.

Router wordt wel vrij warm. Maar dat werd hij hiervoor ook en met deze herfstmaanden is het op mijn kamer ook nog kouder, hij staat zelfs op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
Probeer eens met QoS aan. Het zorgt er namelijk voor dat je kunt blijven surfen als iemand anders data-intensief bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Iemand toevallig een idee wat je processorload mag zijn tijdens downloaden? Ik heb 4 cores, alleen ~50% belast. Per programma verschilt dit. Downthemall als downloadmanager met 8 connects doet 20-25 totaal, altbinz 50-60 en sabnzbd 40 ongeveer.

Vind dit toch wel erg hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

De laatrste firmware voor je router dateert van:

DIR-825 Firmware Release Notes
Firmware: 2.04EUb02
Hardware: Bx
Date: 2010/08/26

En is te downloaden vanaf: ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-825/driver_software/

Misschien heb je er iets aan?
Pagina: 1