Toon posts:

Geheugens voor Asus ROG Maximus IV GENE-Z

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakerzzz,

ik ben me aan het voorbereiden om wat nieuwe onderdelen te kopen. ik ben van plan om weer veel te gaan gamen dus alles moet wel redelijk snel zijn(of heel snel is ook goed uiteraard :P )

Mobo: Asus ROG Maximus IV GENE-Z
Cpu: Intel Core i7 2600K Boxed
Cpukoeler: Spire Gemini <=== ja ik weet t, cpu is boxed, maar ik kon alleen die vinden...

QVL=Qualified Vendor List

=>maar nu loop ik vast op het geheugen...ik heb in de QVL gekeken die bij dit mobo horen, maar daar zit niet zo heel veel keus tussen als je 8GB erin wilt zetten.
Ja één keus en dat is dan 4x2GB Kingston KHX2133C9AD3T1K4/8GX en dat kost dan 283 euro.
En ik wil liever wat minder geld eraan uitgeven, tenzij het misschien niet anders kan.
En het liefst wil ik de geheugens in Dual-Channel laten lopen.

De vragen:

1. Is het echt zo belangerijk om vd QVL-geheugens gebruik te maken?
2. En ook wil ik liever 2x4GB hebben ipv. 4x2GB. of maakt dat niet uit?
3. Is Dual-Channel echt zo goed als gezegd wordt dat het is? In games wel las ik hier ergens...
4. Kan ik ook gewoon een paar repen kopen die geschikt zijn voor dit mobo die niet op de QVL staan?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden en hopelijk ook oplossingen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:18 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03

InFamous

excommunicado

Niet om het een of ander maar die i7 870 is een socket 1156 gaat nooit passen op dat moederbord. De geheugen modules in de QVL zij geteste modules op jou moederbord, deze zouden altijd werken. Dit betekend niet dat ander geheugen niet werkt. Wat bedoel je met DUAL?

Formerly known as Ragdoll

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Bij Asus probeer ik het altijd wel te doen, omdat ze (zeker vroeger) ontzettend kieskeurig waren.
2. 2x 4GB is handiger, omdat je dan je geheugencontroller minder belast
4. Dat kan, maar de kans op incompatibility bestaat natuurlijk altijd.
5. Ja, kijk maar naar benchmarks.

Verwijderd

Topicstarter
srry ragdoll ^^ ik heb het gelijk veranderd en het ander wat duidelijker gemaakt. Bedankt voor het verbeteren, ik had idd de verkeerde wishlist aangeklikt.

Verwijderd

Topicstarter
En terw_dan.

bedankt voor je antwoord:) ik heb een vraag er nu uitgehaald, dat van die CPU, maar ik weet wat je bedoelde :).

Maar mochten er toch nog tweakerz zijn die zelf dit mobo hebben en ander geheugen hebben, pls post here!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb een poos terug voor iemand een pctje gebouwd met hetzelfde moederbord en daar heb ik pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 opgedrukt, Werkt perfect

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
okee streepie thx ik zal er cker is naar kijken, maar 40 euro lijkt me toch wel erg weinig voor snel geheugen dat goed is voor de zwaardere games... ik snap sommige specs niet van geheugens dus ik moet dat ook weer eerst ff vragen. thx iig !

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik zelf gebruik hetzelfde geheugen en heb met geluk een keer sneller geheugen kunnen proberen van mijn broertje maar ik heb geen enkel verschil gemerkt met bench programma's.

Ik zelf heb ook niet zoveel kaas gegeten dat ik precies weet wat de voordelen van super snel geheugen zijn maar mijn pc draait alle games gewoon prima. En toen ik mijn pc samenstelde moest ik qua budget ergens op inleveren en dat is geheugen geworden want ik had net als jou niet zoveel zin om € 300 uit te geven aan geheugen

[ Voor 48% gewijzigd door Streepje op 18-10-2011 21:50 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Pagina: 1