hallo tweakerzzz,
ik ben me aan het voorbereiden om wat nieuwe onderdelen te kopen. ik ben van plan om weer veel te gaan gamen dus alles moet wel redelijk snel zijn(of heel snel is ook goed uiteraard
)
Mobo: Asus ROG Maximus IV GENE-Z
Cpu: Intel Core i7 2600K Boxed
Cpukoeler: Spire Gemini <=== ja ik weet t, cpu is boxed, maar ik kon alleen die vinden...
QVL=Qualified Vendor List
=>maar nu loop ik vast op het geheugen...ik heb in de QVL gekeken die bij dit mobo horen, maar daar zit niet zo heel veel keus tussen als je 8GB erin wilt zetten.
Ja één keus en dat is dan 4x2GB Kingston KHX2133C9AD3T1K4/8GX en dat kost dan 283 euro.
En ik wil liever wat minder geld eraan uitgeven, tenzij het misschien niet anders kan.
En het liefst wil ik de geheugens in Dual-Channel laten lopen.
De vragen:
1. Is het echt zo belangerijk om vd QVL-geheugens gebruik te maken?
2. En ook wil ik liever 2x4GB hebben ipv. 4x2GB. of maakt dat niet uit?
3. Is Dual-Channel echt zo goed als gezegd wordt dat het is? In games wel las ik hier ergens...
4. Kan ik ook gewoon een paar repen kopen die geschikt zijn voor dit mobo die niet op de QVL staan?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden en hopelijk ook oplossingen!!
ik ben me aan het voorbereiden om wat nieuwe onderdelen te kopen. ik ben van plan om weer veel te gaan gamen dus alles moet wel redelijk snel zijn(of heel snel is ook goed uiteraard
Mobo: Asus ROG Maximus IV GENE-Z
Cpu: Intel Core i7 2600K Boxed
Cpukoeler: Spire Gemini <=== ja ik weet t, cpu is boxed, maar ik kon alleen die vinden...
QVL=Qualified Vendor List
=>maar nu loop ik vast op het geheugen...ik heb in de QVL gekeken die bij dit mobo horen, maar daar zit niet zo heel veel keus tussen als je 8GB erin wilt zetten.
Ja één keus en dat is dan 4x2GB Kingston KHX2133C9AD3T1K4/8GX en dat kost dan 283 euro.
En ik wil liever wat minder geld eraan uitgeven, tenzij het misschien niet anders kan.
En het liefst wil ik de geheugens in Dual-Channel laten lopen.
De vragen:
1. Is het echt zo belangerijk om vd QVL-geheugens gebruik te maken?
2. En ook wil ik liever 2x4GB hebben ipv. 4x2GB. of maakt dat niet uit?
3. Is Dual-Channel echt zo goed als gezegd wordt dat het is? In games wel las ik hier ergens...
4. Kan ik ook gewoon een paar repen kopen die geschikt zijn voor dit mobo die niet op de QVL staan?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden en hopelijk ook oplossingen!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:18 ]