DosBox met IPXNET over VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

M'n broer heeft een VPN server, waarmee ik verbinding heb (hij is de deur uit). We zitten al een tijdje te stoeien om DosBox met IPX (ipxnet, functie van dosbox), aan de praat te krijgen over de VPN verbinding.

Echter blijft hij maar een timeout geven als we willen connecten.

2 lokale sessies starten van DosBox (client en server, parallel) wil zonder problemen.

Het is ons doel om uiteindelijk oldskool WarCraft 1 tegen elkaar te spelen.

FireWall, e.d. staat uit, pingen naar elkaar wil, maar dosbox ziet de server niet dus...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?! Of andere tips om WarCraft 1 tegen elkaar te kunnen spelen via internet?

*edit*
Nog vergeten te noemen, de server (m'n broers kant) krijgt wel een akkoord op een UDP poort in de firewall...

[ Voor 8% gewijzigd door NeFoRcE op 18-10-2011 21:01 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je het ipxnet connect commando uitvoert vanuit DOSbox 2 (Nadat de server op DOSbox 1 is gestart met ipxnet startserver), wat geeft hij dan als output in de console?

Hou er rekening mee dat de IPX tunneling met UDP werkt, niet met TCP. Mogelijk zitten er beperkingen aan je VPN forwarding.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
DexterDee schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:01:
Als je het ipxnet connect commando uitvoert vanuit DOSbox 2 (Nadat de server op DOSbox 1 is gestart met ipxnet startserver), wat geeft hij dan als output in de console?

Hou er rekening mee dat de IPX tunneling met UDP werkt, niet met TCP. Mogelijk zitten er beperkingen aan je VPN forwarding.
Via VPN, geeft de client (mijn systeem dus) deze melding:
IPX Tunneling Client failed to connect to server at 10.0.0.113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Het betreft Microsoft Forefront TMG. Daar is bij mij weten alles in te stellen voor de VPN, een volledig open tunnel.

Ik heb poort 213 als UDP outbound open gezet. Hij geeft in de logs ook aan dat het toegestaan is, ik zie ook geen enkel ander protocol voorbij komen die geblokt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het is gefixed.

Hamachi did the trick. Ideaal.

Toch bedankt!