Scythe Slipstream als CPU fan?

Pagina: 1
Acties:

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-01 23:19
Ok ik heb onlangs een Scythe Big Shuriken aangeschaft. Nu wil ik de standaard megeleverde fan vervangen door een [url="]http://tweakers.net/pricewatch/210046/scythe-slip-stream-sy1225sl12sh-120mm.html"]Scythe Slip Stream SY1225SL12SH[/url]

Echter zit daar een 3pins connector aan (en een verloopje naar 4pins molex).
Het lijkt mij dat ik die niet op de CPU connector krijg van mijn Asus Striker II formula

Heeft er iemand ervaring met een CPU fan met een 3 pins aansluiting?

edit: linkjes aangepast

[ Voor 14% gewijzigd door DJSnels op 18-10-2011 20:45 ]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
De fan hoeft niet perse op de aansluiting waar 'cpu_fan1' o.i.d. op staat, het kan ook op iedere andere fan aansluiting.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

4e pinnetje is om (automatisch) de snelheid te regelen, hij zal prima op je moederbord passen. Mocht het 4e pinnetje in de weg zitten kun je gewoon het stukje plastic aan de zijkant van je 3 pin connector weg knippen met een tangetje. Wees creatief!

www.maartendeboer.net

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

een 4 pins connector op het moederbord is precies hetzelfde als een 3 pin, maar is er nog een pin aageplakt.
zommige cpu koelers worden verkocht met alleen 3 pins.
ze blazen altijd volle toeren. niet echt handig als je een stilte freak bent, maar als je wilt dat ie goed koelt, is dat perfect.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• DJSnels
Fordox schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:11:
een 4 pins connector op het moederbord is precies hetzelfde als een 3 pin, maar is er nog een pin aageplakt.
zommige cpu koelers worden verkocht met alleen 3 pins.
ze blazen altijd volle toeren. niet echt handig als je een stilte freak bent, maar als je wilt dat ie goed koelt, is dat perfect.
Ik geef wel veel om stilte :) maar dat is wel te regelen met speedfan :-)
Maar wat is dan precies het nut van het 4e pinnetje? Ik dacht dat dat specifiek voor PWM was maar blijkbaar heb je dus ook 3pins PWM koelers? correctie die zijn idd niet PWM...dan maar even googlen of dat om te losderen is :)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSnels op 18-10-2011 21:21 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

de 4e pin is dat de fan word geregeld op de temperatuur. de 3e pin is dat de fan geregeld kan worden door ingestelde waarden in de bios, of zoals jij zegt, speedfan. de 1e en 2e pins zijn voor + en - voeding van de fan zodat ie draait.

weer wat geleerd vandaag :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Fordox schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:20:
de 4e pin is dat de fan word geregeld op de temperatuur. de 3e pin is dat de fan geregeld kan worden door ingestelde waarden in de bios, of zoals jij zegt, speedfan. de 1e en 2e pins zijn voor + en - voeding van de fan zodat ie draait.

weer wat geleerd vandaag :)
4de pin is om de fan doormiddel van PWM te regelen.. dit heeft vrij weinig met temperatuur te maken..
sluit een 3 pin fan aan op de aansluting, kijk of speedfan dit kan veranderen ( aangezien speedfan voor de meeste mobo's waardeloos is).. als dat werkt kan je dit fan bestellen..

ja, daag.

• DJSnels
Remmes_NT schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:02:
[...]

4de pin is om de fan doormiddel van PWM te regelen.. dit heeft vrij weinig met temperatuur te maken..
sluit een 3 pin fan aan op de aansluting, kijk of speedfan dit kan veranderen ( aangezien speedfan voor de meeste mobo's waardeloos is).. als dat werkt kan je dit fan bestellen..
ik zal het morgen eens testen. Speedfan kan op dit moment in ieder geval wel mijn 4-pins CPU fan regelen, net als alle overige 3-pins aansluitingen.
Pagina: 1