Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding icm proc en mobo etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist de volgende configuratie besteld bij alternate:

DIF55 D3 8GB 1333-999 XMS K4 CORSAIR
TQXA62 Antec Three Hundred Black ATX Case
AFBS20 Seag 2TB ST2000DL003 5900.3 SA3 harde schijf
CEBU40 Sams SH-222AB 22x SA bk B dvd-brander
HD2A71 AMD X6 II1090T 3200 BLACK 9MB processor
GAEG02 GiBy GA-990FXA-UD3 990FX FRG SA mobo

Nu heb ik thuis nog een SSD schijf,die ik gebruiken ga als mn c:\ partitie, en een ATI RADEON HD6850 als videokaart.

Verder heb ik hier een corsair 500watt voeding liggen, trekt deze voeding dit alles tezamen? Of moet ik een nieuwe voeding kopen voor dit systeem? Ik zit zelf te twijfelen namelijk,vandaar dat ik jullie mening vraag.

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
500W van een A-merk is voldoende voor deze setup. Aangezien Corsair dat is zal het prima gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je wel

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kan inderdaad zonder problemen zo lang je niet met SLI of Crossfire videokaarten gaat werken want dan zal 500 wat toch wel erg aan de krappe kant worden. Maar voor de bovenstaande configuratie gaat dat zonder problemen werken en zoals al gezegd is Corsair een A merk en levert ook die 500 watt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb extra een voeding toen gekocht van een goed merk,maar hoe weten jullie dit als ik vragen mag,andere replier heeft wel link gestuurd met 15 a4tjes :P,mja...

ik had gezien dat mn mobo en proc 125 watt gebruiken, de videokaart geen idee?

Kan iemand mij in het heel heel kort uitleggen hoe je dit weet dat 500 watt voldoende is?

Verwijderd

Voornamelijk omdat deze vraag erg vaak voorbij komt, daarnaast kun je via internet ook je verbruik meten. De website weten ze wel in het voedingentopic.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan iemand mij in het heel heel kort uitleggen hoe je dit weet dat 500 watt voldoende is?
Je kan van alle onderdelen opzoeken hoeveel ze verbruiken, dan simpel optellen een een stukje marge nemen. Je hebt ook genoeg PSU calculators. Die geven vind ik wel altijd teveel aan.

Verder weet je als je veel met zulke dingen werkt wat nodig is. 500W is eigenlijk voor iedere PC zonder SLI/Crossfire of extreme videokaart genoeg. Of je dan werkt met 1 HDD of 6 maakt niet uit. Voor een simpele, niet game PC is 300W al voldoende.

Je kan het natuurlijk ook testen door een watt-meter te plaatsen. Ik heb met mijn vorige setup wel eens getest en toen kwam ik op 270W tijdens gamen. Dit met en Q6600 @ 3.5GHz, 8800GT videokaart en 3 HDD's. Verder nog wat andere dingen maar niets boeiends.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 18-10-2011 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt,ik heb een ati radeon hd6850 1gb ddr5.

is al niet de nieuwste kaart meer,maar dacht dat die wel aardig wat verbruiken zou icm de amd phenom,voorheen alleen pc's met intel gebouwd. Vandaar mijn vraag,ik las namelijk dat amd meer stroomvreters zouden zijn.
Pagina: 1