Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 schijven, 1 met windows 7 en 1 met vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn computer terug met een SSD erbij en windows 7. Er zit nu dus een hdd en een ssd in mijn computer. Windows 7 geinstalleerd op de ssd. Ik wil nu mijn hdd formatteren en vista verwijderen alleen dit lukt niet.

Ik krijg tijdens het opstarten ook nog de optie om óf vista óf windows 7 op te starten. Hoe kan ik er voor zorgen dat vista verwijderd wordt?

Alvast bedankt.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09
Opstarten in win7, partitie met vista verwijderen en de vista boot entry in de boot manager verwijderen.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
met easy bcd http://www.softpedia.com/...nhancements/EasyBCD.shtml kan je makkelijk je bootmanager beheren.

[ Voor 4% gewijzigd door underworld202 op 18-10-2011 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Craven schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:52:
Opstarten in win7, partitie met vista verwijderen en de vista boot entry in de boot manager verwijderen.
Waar kan ik de partitie verwijderen? Ik krijg bij schijfbeheer alleen de optie om het vorlume te verkleinen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de Vista partitie niet kunt verwijderen, dan ziet Windows het als een systeem partitie en weigert 't z'n taak te doen. Zeker als die HDD er nog in zat toen je W7 installeerde: de bootloader staat er namelijk dan op. Wat je dan moet doen is met de installatie DVD van W7 naar een command prompt gaan, via disk part de partitie verwijderen (of desnoods via gparted, als je dat prettiger vind), en dan een boot recovery uitvoeren, zodat je MBR weer netjes staat. Maar let wel goed op waar je boot bestanden staan, die zal de boot recovery eventueel moeten aanmaken, als dat al mogelijk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En aangezien je nog helemaal niks anders hebt gedaan kan je zelfs ervoor kiezen om de oude schijf helemaal af te koppelen en een compleet nieuwe install te doen met alleen de SSD erin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1