Trust me, dat is wel het meest verstandige.
(Maar er wel van leren

)
Alleen maar negatieve energie, daar heb je geen klap aan. (en heeft ook impact op je andere werkzaamheden).
offtopic:
Recent nog een soortgelijk geval aan de hand gehad. Nieuwe klant, vorige hoster kreeg de TYPO3 site niet stabiel draaiend. Dus klant zocht een oplossing. Kwam bij een hostingpartner van me terecht, die mij inschakelde voor het TYPO3 verhaal. Site verhuisd, wat aanpassingen op verzoek doorgevoerd, prima.
Vervolgens begint klant te vragen over dingen die ze niet zouden kunnen doen. Via ftp, bepaalde bestanden aanpassen. Klant uitgelegd dat hij/zij in een secure en managed TYPO3 omgeving zit, en we daar geen ftp toegang op verlenen. Ook helemaal niet nodig, omdat je de aanpassingen gewoon netjes vanuit TYPO3 zou moeten kunnen doen. Daarvoor heb je tenslotte een CMS.
Blijkt klant de oude partij gevraagd te hebben ook wat wijzigingen door te voeren, en die kon dat niet met een editor login. (slordig bouwwerk, niet alles wat contentmanageable zou moeten zijn was dat ook.) Nu was er voor die wijzigingen blijkbaar ook een planning, waar wij niets van af wisten.
Begint die klant te communiceren op een toon van "we hebben vaker met dit bijltje gehakt", "dit is gijzeling van onze website" en gelijk een cc aan een advocaat.
Na uiteindelijk de klant, en die andere partij zo goed mogelijk geholpen te hebben, toch de klant maar even een mailtje gestuurd dat ik een volgende keer van op deze manier communiceren niet zou accepteren, en ik de dienstverlening zou staken. Zo dat dat in ieder geval helder was.
Uiteraard heeft dat hele proces veel tijd en overleg gekost, met hostingpartner (die ons inhuurde) en andere partij (die ook alleen maar probeerde te doen wat hem gevraagd was). En heel veel energie.
Mijn mailtje, waarin ik in ieder geval heel duidelijk gemaakt heb dat wij op zo'n manier geen zaken doen, was ik ook nog een uur mee bezig, maar toen was ik er wel klaar mee, en kon ik me weer op een positievere en constructievere manier met mijn andere klanten bezighouden.
Horken en cowboys heb je overal. Leer er mee om te gaan.
Van die klant heb ik geen onvertogen woord meer gehoord/gelezen.
Mijn boodschap was blijkbaar duidelijk