Geachte tweakers,
Sinds vanochtend lukt het mijn 3 jaar oude pc niet meer om te booten. Gisteravond nog een potje cod gespeeld, vanochtend doe ik hem aan met als gevolg 3 automatische reboots tijdens het opstarten met daarna de melding 'no signal' op mijn monitor.
System-specs
Kast: Cooler Master CM690
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3 (Socket 775)
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
CPU-koeler: Scythe Mugen (Rev. B )
Voeding: Cooler Master Real power M520
Videokaart: Gigabyte GTX 460 OC
Geheugen: Corsair Dominator 2x1GB DDR2 1066MHz
Wat ik heb gedaan
Wat denken jullie? Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Rens
Sinds vanochtend lukt het mijn 3 jaar oude pc niet meer om te booten. Gisteravond nog een potje cod gespeeld, vanochtend doe ik hem aan met als gevolg 3 automatische reboots tijdens het opstarten met daarna de melding 'no signal' op mijn monitor.
System-specs
Kast: Cooler Master CM690
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3 (Socket 775)
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
CPU-koeler: Scythe Mugen (Rev. B )
Voeding: Cooler Master Real power M520
Videokaart: Gigabyte GTX 460 OC
Geheugen: Corsair Dominator 2x1GB DDR2 1066MHz
Wat ik heb gedaan
- Alle kabels gecontroleerd
- Voorzichtig stofdeeltjes weg gehaald uit de kast
- Ander geheugen erin gedaan zonder resultaat
- Batterijtje van moederbord er opnieuw in gedaan
- Videokaart er opnieuw in
- Sinds een tijdje lijkt de pc al minder stabiel te draaien (soms onverklaarbare fps drops, om de 10 min een hapering tijdens het afspelen van video's welke ik niet eerder had)
- CPU is overgeklokt geweest (3,8GHz, 8 uur orthos, koel genoeg), maar draait al zeker een half jaar weer stock!
- GPU is lichtelijk overgeklokt geweest (om te kijken wat voor score ik kon halen), maar was ook stabiel tijdens furmark en futuremark benchmarks, maar draait 99% van de tijd op de fabrieksinstelling
- Nooit artefacts gehad
- Als ik de pc probeer te starten draait de CPU-fan 1 seconde en stopt daarna volledig met draaien!
Wat denken jullie? Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Rens