Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe simuleer ik een userscripts-achtig idee (alleen css)?

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hallo,

Een bepaalde website die ik veel mobiel gebruik is door zijn css helemaal niet geschikt voor gebruik op mobiel. Ik ben begonnen een css toevoeging te maken die dit sterk verbetert, maar hier heb ik niet zo veel aan aangezien ik nog geen manier heb gevonden om deze op mijn mobiel op de site toe te passen. Op mijn computer gebruik ik hiervoor een userscript wat een de css in een <style> tag aan de site toevoegt. Het doel is om dit op Android te gebruiken, als het ook op andere mobiele platforms werkt is dat prima. Voor de duidelijkheid, ik kan de site zelf niet aanpassen.

Kortom, ik moet iets doen waardoor ik een eigen stylesheet kan toevoegen aan een externe site. Ik heb wel hosting en het is ook niet erg om de browser naar een andere url te moeten sturen. Met frames zal het niet werken i.v.m. XSS policy, en ik vind het ook niet echt een super idee om alle requests te proxyen via mijn eigen webserver. Zie ik een optie over het hoofd?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Opera Mobile heeft de mogelijkheid om de user agent op desktop te zetten ipv mobiel, is dat geen optie?
De Android-browser en Opera Mobile/Mini hebben vziw geen optie om userscripts te laden.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
De site maakt geen onderscheid tussen desktop of mobiel dus dat zal niks uithalen. Het probleem is dat door absolute posities en vastgestelde pixelwaarden het niet werkt op een venster/scherm van minder dan ~800 pixels breed en het menu er dan in zijn geheel af valt. Dit is natuurlijk simpel te verhelpen, tenzij je dus geen toegang hebt tot de server e.d.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mail je css-file naar de maker van de site?

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:34:
Mail je css-file naar de maker van de site?
OH natuurlijk, helemaal niet aan gedacht!

:|

• GlowMouse
  • Niet online
Jeroen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:38:
[...]

OH natuurlijk, helemaal niet aan gedacht!

:|
Zo zie je maar, soms is de oplossing erg simpel.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:39:
[...]

Zo zie je maar, soms is de oplossing erg simpel.
Zo zie je maar, sarcasme komt niet over via internet. No offense, maar die optie had ik al uitgeput voordat ik naar GoT kwam voor een technische oplossing.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik quote je even mijn bericht uit je andere topic
alex3305 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:10:
Via PHP de site includen. Via DOM de oude stylesheets eruit gooien en jouw eigen stylesheet in de header erbij zetten. Klaar! :) Dan kun je gewoon naar jouw eigen site gaan voor de mobiele pagina.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
alex3305 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 02:10:
Ik quote je even mijn bericht uit je andere topic

[...]
Ik had het gezien inderdaad ja. Ik heb ook aan zoiets gedacht maar dat heeft als nadeel dat je alle links moet ombouwen, je wilt immers dat als je op een link klikt je weer via mijn server gaat. Ook relatieve links naar afbeeldingen e.d. moet je dan absoluut maken of mirroren. Kortom meer werk dan het lijkt.

• GlowMouse
  • Niet online
Jeroen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:52:
[...]

Zo zie je maar, sarcasme komt niet over via internet. No offense, maar die optie had ik al uitgeput voordat ik naar GoT kwam voor een technische oplossing.
Jouw OP is dus incompleet. Je eerste reactie op mij is een stuk onvriendelijker dan die op alex, terwijl hij een oplossing aandraagt die je wel in je OP al genoemd had ("alle requests proxyen via mijn eigen webserver"). Toevallig heb ik nog zo'n scriptje liggen die alle links herschrijft, maar je begrijpt dat je daarnaar nu kunt fluiten.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Modbreak:De toon in dit topic mag wat vriendelijker.

Understatements komen hopelijk wel over via internet?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1