Toon posts:

Beste mail optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zo na te denken..

Ik gebruik nog steeds hotmail als mijn main mailaccount, maar is dit wel de beste optie?
Ik ga bijna de zakelijke wereld in, is hotmail dan nog steeds de beste keuze als main mailaccount?
Wat zijn de ervaringen hier qua mail opties? Gmail, eigen server, etc..??

Groetjes,
Rob

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:10
als je maar niet "ikdrinkveelbier@hotmail.com" hebt en gewoon naam en achternaam kan het imho prima.

discogs

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Eigen domein en Hosted Zarafa.

Zo doe ik het, en dat werkt top.

Abort, Retry, Quake ???

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Google Apps waarmee je een eigen domein gebruikt. Kost je een euro of 5-10 per jaar voor het domein maar je hebt dan wel bijvoorbeeld voornaam@achternaam.nl of mail@voornaamachternaam.nl. Ik vind dat verreweg de beste optie omdat met Hotmail en Gmail allerlei (onterechte) associaties gedaan worden die je wilt voorkomen, zeker bij sollicitaties.
Zijn natuurlijk genoeg alternatieven voor Google Apps maar Google Apps gebruik ik zelf dus vandaar dat ik het noem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Voor zakelijk kan je beter een eigen domein hebben. Zat manieren om daarmee je mail te hosten, een bekende is wellicht Google Apps for your Domain. Gebruik ik ook, makkelijk te gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
en anders is gevoelsmatig gmail nog steeds beter dan hotmail.

weet niet precies waarom. maar zo voelt het voor mij wel in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:43:
Google Apps waarmee je een eigen domein gebruikt. Kost je een euro of 5-10 per jaar voor het domein maar je hebt dan wel bijvoorbeeld voornaam@achternaam.nl of mail@voornaamachternaam.nl. Ik vind dat verreweg de beste optie omdat met Hotmail en Gmail allerlei (onterechte) associaties gedaan worden die je wilt voorkomen, zeker bij sollicitaties.
Zijn natuurlijk genoeg alternatieven voor Google Apps maar Google Apps gebruik ik zelf dus vandaar dat ik het noem.
Oke, dan zal ik dat proberen.
Is het een beetje makkelijk te doen? Hoop het! :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij een handleiding kan lezen dan gaat het zeer gemakkelijk. Zelf heb ik bij mijndomein.nl een domeinnaam en die gaven een keurige handleiding voor Google Apps installatie via hun domein. Echter Google zelf geeft ook een handige handleiding en veel andere domeinproviders ook dus ja, het is erg makkelijk te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar dit is allemaal echt beter als hotmail.
Deze gebruik ik nu namelijk overal bij...

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 17:37
Ik heb sinds kort ook een "eigen" mailadres gewoon voornaam@achternaam.nl.
Heb sinds kort een eigen websiteje, en dat was achternaam.nl, dus toevallig komt het zo mooi uit, staat veel professioneler bij belangrijke dingen dan een gmail of hotmail account vind ik.

Ik heb mijn website trouwens bij Versio, kost 2.25 per maand (er is ook nog een 0.50 euro/maand account, die meer dan genoeg biedt voor alleen mail). Domein erbij kost ook bijna niks meer!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:48:
Oke, maar dit is allemaal echt beter als hotmail.
Deze gebruik ik nu namelijk overal bij...
Wat is beter, Hotmail bied tegenwoordig een hoop mogelijkheden en gaat met veel telefoons prima samen. Echter wilde ik perse geen hotmail.com of gmail.com achter m'n naam hebben staan simpelweg omdat een eigen mail adres professioneler staat. Bovendien kan ik altijd wisselen tussen Google Apps en een andere aanbieder, ik ben baas over mijn eigen domein en nooit afhankelijk van anderen. Wat als je nu naar Gmail gaat en over 2 jaar bevalt die niet meer? Weer iedereen je nieuwe adres mailen? Vier mail adressen tegelijk in de gaten houden?

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:50:
[...]

Wat is beter, Hotmail bied tegenwoordig een hoop mogelijkheden en gaat met veel telefoons prima samen. Echter wilde ik perse geen hotmail.com of gmail.com achter m'n naam hebben staan simpelweg omdat een eigen mail adres professioneler staat. Bovendien kan ik altijd wisselen tussen Google Apps en een andere aanbieder, ik ben baas over mijn eigen domein en nooit afhankelijk van anderen. Wat als je nu naar Gmail gaat en over 2 jaar bevalt die niet meer? Weer iedereen je nieuwe adres mailen? Vier mail adressen tegelijk in de gaten houden?
Heb je gelijk in!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54

lier

MikroTik nerd

En heb je ook stil gestaan bij back-up/SLA's?
Wat doe je (en welke rechten heb je) als Google Apps bijvoorbeeld een paar dagen uit de lucht is...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Versio ziet er goed uit!
Ik wil best een eigen website, daar zit ik ook over na te denken..
Daarnaast die eigen mail is natuurlijk fantastisch, en dat voor een paar euro per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 15:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je echt professioneel wil zijn is een eigen domein wel het beste, de vraag is alleen in welke mate je het belangrijk vind.
Als ik een bedrijf mail op een @hotmail.com, @gmail.com, @provider.tld dan staat dat niet echt professioneel, en dan verwacht ik eigenlijk dat ze gewoon vanuit de huiskamer het zooitje runnen, anders hadden ze die 2 tientjes per jaar wel overgehad om een domeinnaampje te regelen.
Als je niet van plan bent zelf bedrijfsmatig dingen te gaan doen, maar het gewoon gebruikt voor bijv sollicitaties, dan zou ik me er al veel minder druk om maken. @hotmail.com vind ik zelf niet echt geweldig, maar dat is meer omdat ik altijd shitloads aan spam van hotmail adressen kreeg, maar dat kan voor anderen natuurlijk goed weer heel anders liggen.

Nu is een eigen domein niet per definitie het beste. Mijn eigen maildomein zal vast ook niet de beste keuze zijn (immers, een .be reggen als Nederlander roept soms best leuke vragen op :P).

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 20:54
@lier
Hoe groot schat jij de kans dat Gmail/google een paar dagen offline is?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 17:47

GateKeaper

#1 Procastinator

Controleer eerst eens of je achternaam.tld uberhaupt nog beschikbaar is. Als je een "bekende / normale" achternaam hebt, is de kans groot dat hij allang bezet is.

Verwijderd

Topicstarter
GateKeaper schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:59:
Controleer eerst eens of je achternaam.tld uberhaupt nog beschikbaar is. Als je een "bekende / normale" achternaam hebt, is de kans groot dat hij allang bezet is.
Reken daar maar niet op! :p
Friese achternaam.! :p

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
inderdaad, frieseachternaam.nl is nog vrij

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54

lier

MikroTik nerd

brambo123 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:59:
@lier
Hoe groot schat jij de kans dat Gmail/google een paar dagen offline is?
Ongeveer net zo groot als dat Amazon een keer plat ligt ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• yannickie111
lier schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:07:
[...]

Ongeveer net zo groot als dat Amazone een keer plat ligt ;)
De kans dat een service waar je voor betaald mag down is mag neem ik aan lager zijn dan een gratis service.

Gmail/Hotmail is gewoon een dienst, gratis, ze zijn je niks "verplicht".

En bij de meeste webhosters krijg je je betaalde bedrag terug als ze bijvoorbeeld geen 99% uptime halen?

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 20:22
Eigen domein is mooiste, je kunt mee doen en laten wat je wilt.
Als je een site aan het domein gaat hangen en je gaat voor solicitaties of iets dergelijks gebruiken,
moet je wel verwachten dat mensen even de site bekijken, dus das ook een voor/na-deel (afhankelijk van qualiteit van de website).
maar mocht opgeven moment de kosten niet meer kunnen opbrengen heb je wel een probleem.

De kans dat Gmail, Hotmail, etc ophouden te bestaand is eigenlijk uitgesloten, dus meest veilige optie.
maar als het om een eigenbedrijf gaat geeft een slechte indruk (imo).
Maar een solicitatie van 1 deze gratis providers is echt niet erg, lijkt me sterkt dat iemand je afwijst omdat het van zo'n provider afkomstig is.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

yannickie111 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

En bij de meeste webhosters krijg je je betaalde bedrag terug als ze bijvoorbeeld geen 99% uptime halen?
Leuk, maar ondertussen was je wel down dus daar heb je alvast niets aan.

Google heeft een uitstekende track record qua uptime, dát is waar 't om gaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• yannickie111
CyBeR schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:11:
[...]

Leuk, maar ondertussen was je wel down dus daar heb je alvast niets aan.

Google heeft een uitstekende track record qua uptime, dát is waar 't om gaat.
Maar wanneer is voor persoonlijk gebruik een uptime van een procent of 99 niet genoeg? :/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

yannickie111 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:14:
[...]

Maar wanneer is voor persoonlijk gebruik een uptime van een procent of 99 niet genoeg? :/
Je hebt 't net over als ze dat níet halen.

Bovendien is 99% best weinig. Dat is 87 uur per jaar downtime, of 7 uur per maand.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2011 17:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

lier schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:53:
En heb je ook stil gestaan bij back-up/SLA's?
Wat doe je (en welke rechten heb je) als Google Apps bijvoorbeeld een paar dagen uit de lucht is...?
Nou een paar dagen lijkt mij vrij sterk eerlijk gezegd. En mocht dat zo zijn, dan kan je altijd nog iets van Gmail gebruiken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lier schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:53:
Wat doe je als Google Apps bijvoorbeeld een paar dagen uit de lucht is...?
MX records aanpassen en je mail tijdelijk ergens anders ontvangen. De gene die jou mailt merkt er niks van. Kan zelfs standaard al een backup provider instellen mocht Google niet meer bereikbaar zijn.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 20:54
Met Google Apps log je gewoon in op Gmail site, dus Gmail als backup werkt niet ;)
Google Apps gebruikt standaard al 6 MX records, moeten dus al 6 server offline zijn voordat je mail niet bezorgt kan worden.
Als je na gaat dat KPN maar 1 MX record gebruikt...

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

ik gebruik voor m'n email ook Google Apps gekoppeld aan een eigen .nl domeintje, dat werkt al jaren prima! Nooit (in tegenstelling tot andere providers) downtime/lose of data meegemaakt.

Dus wat dat betreft is het een erg betrouwbare en stabiele 'partner', voor zakelijk gebruik is het echter wel verstandig om eerst even de privacy policies door te nemen ;)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Net zoals zovelen hierboven: voornaam@achternaam.nl. Domein geregistreerd bij Yourhosting.nl. (.nl & .eu) inclusief mailbox.

Omdat yourhosting geen SMTP draait en ik geen zin heb om zelf een SMTP te draaien, en ik geen zin heb in SMTP authenticatie gezeik als ik bijvoorbeeld even niet op het Ziggo netwerk zit gaat al mijn uitgaande e-mail via AuthSMTP, met als afzender natuurlijk voornaam@achternaam.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 18-10-2011 17:46 ]

HENG HENG

Pagina: 1